Wie kent MANEGE GROENEWOUDE in Woudenberg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silly99

Wie kent MANEGE GROENEWOUDE in Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 12:16

Ik had al een topic geplaatst alleen is die verdwenen na een bug in het systeem geloof ik. Nou dan maar een nieuw topic plaatsen.

Ik ga per 1 sep op deze stal staan en ben erg benieuwd naar de ervaringen van de mensen die deze stal kennen! Wat kan ik verwachten en waar moet ik evt rekening mee houden, zijn er bokkers die er de wedstrijden starten? etc....
Ik laat mijn paard in ieder geval niet op de wei zetten. Ik zet hem misschien na het rijden in de avond zelf een uur op de wei en dat is het.
Verder ben ik erg benieuwd naar ervaringen van jullie en misschien hebben jullie nog tips qua lessen, bij wie ik dat het beste kan doen (nu is dat natuurlijk ook wel erg persoonlijk en zal ik zelf beter kunnen ervaren)

verootjoo

Re: Wie kent MANEGE GROENEWOUDE in Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 13:04

Ik heb er 10 jaar geleden manege les gevolgd, maar dat beviel me voor geen ene meter . Kwalitatief zó slecht. De manegepony's staan ook in hele slechte, veel te kleine stallen. De pensionpaarden krijgen betere stallen . Maar de les blijft slecht. Weet niet of je een eigen instructrice mee mag nemen.

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:03

ik heb er ook lessen gevolgd nadat ik er 4 jaar mee was gestopt, na 3 maanden was ik het zat... leert niet veel bij...

justabokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:06

Oooh wat leuk, ik heb daar mijn pony gekocht Hij stond daar toen dag en nacht op het land met 2 shetlanders. Voor de rest weet ik niet zoveel van de lessen en de stalling maar het leek mij een hele leuke manege

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:10

Uhm heb zo'n 5 jaar geleden daar een paar wedstrijden gereden. Was vaak selectie (NPC) in de zomer. We hebben daar wel eens stallen gehuurd en die waren inderdaad erg klein. Wel zag ik toen dat de manegepony's en paarden allemaal vet mooie dressuurzadels hadden :P haha Maar dit is al wel een tijdje geleden.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:16

klasgenootje heeft er 2jaar geleden stage gelopen maar de stage was erg slecht!

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 22:55

Ik ben er jaren geleden een keer op ponykamp geweest, en wat ik me vooral nog herinner is dat de mensen daar heel gezellig waren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 23:04

Stuur Tralala eens een pbtje zij heeft haar paard Trevor daar staan voor zover ik weet.

Ken de manege alleen van de trakehnerhengstenshow die daar gehouden werd. Zag er toen wel netjes uit.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 23:50

Ben er 2x wezen rijden!
Beviel me heel goed!

Zag er erg gezellig uit

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 07:56

ik ga er 4 september op concours, start l1. Schijnt erg leuk te zijn daar :J

Silly99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 10:56

Bedankt voor jullie antwoorden!!
Zo zie je maar dat de meningen toch wel uiteenlopend kunnen zijn. Wat de boxen betreft, ik krijg een box van ong 3 x 4 dus dat is mooi groot voor mijn grote paard (1.83)

Ik ben er ook 4 sept, doe niet mee maar zal wel rijden. Ik doe in oktober mijn 1e wedstrijd mee daar. Sil komt daar 1 sep dus laat hem eerst ff een beetje wennen daar. Zal ff kijken of ik daar met L1 ben (kan ik aanmoedigen

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat mensen niet goed vonden aan de lessen!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:35

Ik heb daar 3 jaar lessen gevolgd, maar dat is al heel lang geleden.
Toen was het nog wel goed, maar in de loop van de jaren is de kwaliteit enorm achteruit gegaan helaas.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:37

4 sept ga ik er weer starten. Buiten starten is daar echt super fijn Hele aardige mensen oo vind ik ( van t secretariaat) . Swinters ben ik er weleens geweest maar ik vind t niet zo fijn om buiten los te rijden dus zoek ik wedstrijden met 2 binnenbakken

Silly99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 13:41

Ze hebben nu 2 binnenbakken dus je kan (zo heb ik tenminste wel begrepen) in de ene inrijden en de ander je proefje rijden. Dus ik zie je een keer in het binnenseizoen??

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:03

Haha ja vast wel dan, is er nu dan ook een 20x60m bak? Dan kom ik nl met mijn pony...anders met mn paardje

Silly99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 14:37

Ctal schreef:
Haha ja vast wel dan, is er nu dan ook een 20x60m bak? Dan kom ik nl met mijn pony...anders met mn paardje

Nee het zijn 2x 20x40 bakken. Was anders wel erg luxe geweest! Maar dit is natuurlijk ook prima!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:33

Ja idd..! Super zal de 4e wel eens kijken

Silly99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 20:34

Ik zal de L1 tijden ff in de gaten houden! In ieder geval alvast veel succes natuurlijk!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 22:08

2 binnenbakken Dan hebben ze wel heel erg uitgebreid. Dat heb ik nog niet gezien .

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 07:34

Ja de Z1 pony's ook he want daar rijd ik in

Silly99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 11:31

verootjoo schreef:
2 binnenbakken Dan hebben ze wel heel erg uitgebreid. Dat heb ik nog niet gezien .

Ja ze hebben een nieuw gedeelte gebouwd met een bak erbij. Ik denk anders dat ik er niet was gaan staan. Aangezien er wel veel manegelessen zijn en ik dan niet binnen zou kunnen rijden... Das niks voor mij! Maar die buitenbak op achterbergbodem vond ik er wel prima uitzien dus zal daar zelf vaak rijden denk ik.

rosanrosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 11:36

Hoi
Ik heb daar leren rijden en mijn eerste pony komt daar van daan.
Die pony heeft het geschopt van manege pony tot Z drs Z springen en ZZ SGW

Ik vond altijd dat er een leuke en gezellig sfeer hing. Op dat moment vond ik het niveau ook goed. Ik ben daar weggegaan omdat ik mijn pony thuis kon stallen en prive les kreeg en veel op wedstrijd ging.

De pony stallen zijn allemaal plat gegaan en er zijn ondertussen mooie nieuwe stallen gebouwd. Het ziet er mooi uit nu, en ik vind het vooral fijn voor die manege paarden dat ze ook veel naar buiten kunnen.

Ik heb erg veel maneges gezien die er slechter uit zien dan Groenewoude, het is niet voor niks een **** manege...

Silly99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 12:31

Ik ken het natuurlijk niet hoe het eruit zag voor de verbouwing maar ik vind het er nu ook prima uitzien. Heb inderdaad op mijn zoektocht naar een stal wel slechtere stallen gezien. Ik schrok alleen van de negatieve reacties van mensen over deze stal vandaar dat ik dit topic heb geplaatst. Maar gelukkig lees ik ook goede dingen
En verder ga ik het zelf allemaal wel ervaren!
Ik vind het zoiezo heeeel erg spannend om mijn paard te verhuizen en zie daar dus best tegenop en ja dan is het wel fijn om eea al te weten. Gelukkig is Sil niet moeilijk en kan ik hem overal neerzetten, zolang hij maar gezellig met iedereen kan buurten en te eten krijgt
Dus 1 sep is de grote dag.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 12:46

Titsie (marloes) op bokt, staat daar met haar paard en shetlander. Misch moet je haar eens vragen.

rosanrosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 13:49

Maar ga je verhuizen naar woudenberg/leusden dan?