4dagen terug begon het. Ik ging met Sweety naar de plaatstelijke manege om gezellig iets te drinken op het terras en mijn broertje ging mee met de fiets. Ik zet Sweety vast op de bezoekersplaats bij de andere paarden en geen enkel probleem. Toen ik haar los maakte om naar huis te gaan gebeurde het. Er kwam een kleine iele haflinger aangelopen en Sweety keek die aan en begon te hiniken. Ik keek vreemd op ze hinikt nooit mijn broertje stond vlak voor haar en keek ook vreemd. De Haflinger reageerde niet dus sweety hinikte nog en nog. En toen stond madame ineens op haar achterbenen te stijgeren
! Heel voorzichig net in slow motion want mijn broertje stond ervoor heel beheersd omhoog en weer omlaag ze lette er ook echt op hem niet te raken. Ik wist niet wat ik zag ! Ik ben opgestapt en we gingen naar huis. Alles was weer normaal. Gisteren gingen we een stapwandeling maken met 5 andere paarden er waren 2 beginners bij dus enkel stap. Sweety kent deze paarden ze heeft er ook mee op de wei gestaan. En meteen bij de begroeting begon ze weer te hiniken dat bleef ze bijna de hele rit doen. Niet hard hiniken maar net een motortje de hele tijd, vooraml als een paard naar haar keek of ze erlangst moest. Weer op de manege aangekomen stond ik achter in de groep en ze kreeg denk ik weer geen aandacht genoeg van de andere paarden. plots steigert ze weer met mij erop deze keer! En zelf erg hoog want ik moest rechtstaan en de manen vastpakken. Ook nu seigerde ze weer heel beheersd echt vreemd. Ik heb ze meteen de benen gegeven en ze luisterde weer.
Ook heeft ze 1 keer geprobeerd op een merrie vanachter te springen.
Tot nu toe kan ik haar goed de baas ze gaat ook niet lopen ofzo maar het is zo een vreemd gedrag van Sweety ik ben dat echt niet gewoon van haar. Volgens de lesgeefster komt het dus omdat ze nu alleen staat en wilt ze op deze 'slechte' manier aandacht van de andere paarden. Want ze is altijd heel voorzichtig dat ze mij niet raakt of mijn broertje toen hij ervoor stond.
pff kent iemand van jullie dit? Sorry voor het lange verhaal maar ik wilde het toch echt even kwijt. Ik doe echt mijn best een weigenoot te vinden maar tot nu toe nog steeds niks. Dat meisje waar we vorige week mee gingen rijden laat ook al niks meer van der horen. Dus weer geen weigenoot.

misch. kan een
koe ook nog!
Dus als ik nu een shet, schaap of geit zou kopen dan moet die weer weg als het veulen er is. Ik ben niet iemand die dieren verkoopt heb het nog nooit gedaan dus ik weet dat ik ook die shet,geit... niet zal kunnen verkopen. Daarom zoek ik me rot achter een geschikt weidemaatje maar ik vind hier maar niks. Tja dat ze eenzaam is dat wist ik wel maar dat ze daardoor zo een dingen gaat doen. Ondertussen zoek ik maar verder naar een weimaatje.