crematorium

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sille

crematorium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 08:13

Hallo,

Ik heb zondag een topic geplaatst over, waar er een crematorium was in nederland, als ik dat topic aanklik dan geeft ie aan dat dat topic niet bestaat of zoiets, dus maak ik maar een nieuw topic aan. Ik hoop dat het hier blijft staan zodat de mensen die hebben gereageerd dit kunnen lezen.

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor de reacties op mijn topic !
Vooral diegene die het adres gaf van roermond waar het crematorium staat. !!!
Onze pony is afgelopen zaterdag plots overleden, en we vonden het zo erg dat we hem maandag aan de straat moesten leggen, dat wilde we niet. Nu had ik weleens gelezen over een paardencrematorium en via hier hebben we het gevonden! gisterenavond hebben ze hem van het crematorium opgehaald en vanochtend om 8 uur werd ie gecremeerd, mijn ouders zijn erbij geweest voordat ie werd gecremeerd, ze hebben nog goed afscheid kunnen nemen, hij lag er "mooi" bij. Morgen mogen ze het as ophalen en een gedeelte houden we in een urn en het andere gedeelte word uitgestrooid. We zijn erg "blij" (voor hoever je het kan noemen) dat we de kans hadden om hem te laten cremeren. Dus diegene, ik weet niet meer wie je bent, we zijn je erg dankbaar voor het adres van Roermond, nu hebben we toch meer vrede bij het overlijden van onze pony, we weten nu tenminste waar hij is.

sille

Re: crematorium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 08:14

en binnen een korte periode word er ook een crematorium geopent voor grotere paarden.

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 22:02

mag ik vragen wat het kost om je pony te laten cremeren? Gaat het per gewicht of grootte van de pony? Ik zou onze pony ook liever laten cremeren dan langs de weg neerleggen.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 22:37

Wat fijn om het zo te kunnen doen. Het lijkt me een ontzettend prettig idee om zelf de as van je paardje uit te strooien.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 22:41

speciaal voor mic ga ik het nog een keer quoten..

"We hebben hem donderdagavond laten inslapen omdat we hem wilde laten cremeren. Dat kan alleen in Roermond en daar moet hij dan zo snel mogelijk naar toe dus vanochtend zijn we om 4.30 uur weggereden en we waren daar om 7.45 uur en om 8.30 uur is hij gecremeerd. Dit duurt 7 uur, 16.30 uur hebben we de as opgehaald en zijn we weer naar huis gereden. Deze dag was dus ook pittig maar ik ben wel heel blij(klinkt misschien raar) dat het zo is gebeurd. In dat crematorium ging het allemaal mooi en rustig. We hadden Rob op een plastic zeil gelegd in de trailer met daar bovenop zaagsel. Met 3 man hebben ze hem uit de trailer getrokken en op een rijdende tafel gelegd. Ik ben er helemaal bijgebleven totdat ze hem voor de oven hebben gereden. De oven zelf heb ik ook nog bekeken.
De as krijg je mee in een soort tonnetje en die gaan we uitstrooien. Ik vind het gewoon een hele nette manier. Ik moet er niet aan denken dat hij in de destructor gaat of naar de slager!!!!
Hij betekent heel veel voor mij dus vind ik dat je het einde ook netjes moet verzorgen."

en voor meer info:

"Het crematorium waar Robbedoes heen is gegaan heet SHCN Dierencrematorium Roermond, Olympialaan 10, 6042 JZ Roermond telnr.(NL) 0475-343134 E-mail: info@shcn.nl en website www.shcn.nl. E-mail + website gaan denk ik over de afdeling in Leidschendam en die cremeren geen pony's/paarden. Zij zijn het enige crematorium in Nederland, Belgie en Duitsland die tot deze stokmaat in z'n geheel cremeren andere crematoria maken ze kleiner. Ik heb nog een adres van een crematorium in Belgie zal ik zo ook nog even bijvoegen die cremeren dus wel grote paarden maar volgens Roermond dus niet in het geheel maar dat ik heb ik dus nooit nagevraagd. Het was inderdaad stokmaat 1.55/1.60m als hij/zij dan niet te flink is. Voor deze stokmaat kost het cremeren 600 euro. Voor Rob moest ik 500 euro betalen en die was 1.44m. Je kan zelf met de trailer naar hen toe maar ze halen ook thuis op. Ze willen het paard het liefst zo snel mogelijk na het overlijden hebben want hij/zij zwelt namelijk op. Ze starten met cremeren om 8.00 uur en dat duurt de hele dag tot 16.00uur-17.00uur.

Het crematorium in Belgie. Cremanima Respect S.A. Rue de la Spinette, 32 5140 Sombreffe tel. 071/888845 Voor inlichtingen in het Nederlands Mevr. Pevernagie tel: 02/3473504
Tarief Persoonlijke dierencrematie Gezamenlijke dierencrematie
Ezel, Pony (200kg) 800 euro 300 euro
paard(600kg) 1300 euro 600 euro "

ik hoop hiermee wat mensen te kunnen helpen die toch hun paardje willen laten cremeren...

sille,sterkte,en gelukkig dat alles gelukt is!!

sille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 23:08

Hoi,

@ kimmie echt heel erg bedankt dat je op mijn topic heb gereageerd, als je dat niet had gedaan weet ik niet of we hem wel hadden kunnen cremeren ! en ik zie net dat je ook uit essen komt ik ook ! onze pony stond in Rucphen en degene die nog leeft nog steeds.

Het is idd echt heel erg fijn dat we dit hebben kunnen doen, het is zo'n fijn gevoel dat we hem niet aan de weg hebben hoeven leggen.
Onze pony is op zaterdag gestorven en hij is vandaag gecremeerd, dat kon nog wel, hij was erg gezwollen maar de da heeft gaatjes in zijn buik gemaakt zodat als het lucht eruit ging, en toen ze hem op kwamen halen was ie mooi geslonken. Pony's tot 1,56 m kunnen gecremeerd worden, maar binnenkort word er ook iets voor paarden geopend. Het is allemaal erg netjes gedaan, hij werd mooi opgehaald in een grote nette koeltrailer, en ze hebben vanochtend op mijn ouders gewacht om hem in de oven te doen totdat ze er waren en ze nog goed afscheid konden nemen, hij lag er erg mooi bij, op een mooi kleedje met bloemen erbij (hebben we er zelf bij gelegd).
De kosten zijn idd vrij hoog, maarja dat hebben we er dubbel en dwars voor over, € 400 voor op te halen, je kan het paard ook zelf wegbrengen maar officieel mag je geen dood paard vervoeren, en onze pony stonk ook verschrikkelijk veel, en ongeveer € 750 crematie kosten. Na 12 jaar veel liefde van hem te hebben gekregen vinden we het erg fijn dat we het zo hebben kunnen doen !! het is heel veel waard om het op deze manier te doen, daar kan niks tegenop !!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 23:27

haha,dan woon je mss wel vlak bij mij...

en fijn dat alles goed verlopen is!!diegene die dit verhaal schreef (een klant),die is er ook zeer tevreden over!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 11:53

1 september beginnen ze in R'dam ook met het cremeren van paarden. De prijsen zijn vanaf Falabella, tot groot paard. Niet 2 prijzen zoals hierboven, maar een stuk of 5.
Er zijn al zeker 2 topics over geweest, moetje die even opzoeken. Daar staat ook de site in.