Hoe een groot paard moet ik hebben voor 't mooie??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bombarie

Hoe een groot paard moet ik hebben voor 't mooie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 23:25

Ik wil binnenkort overgaan van koudbloed naar sportpaard omdat dat me achteraf meer interesseert. Ik ben 1.83 lang maar wel erg slank, ik vraag me af of iemand ervaring heeft met die lengte en welke maat sportpaard jullie rijden, ik zou heel blij zijn met een fototje van hoe het er uit ziet. Ik zou bijvoorbeeld niet met mijn benen onder zijn buik vandaan willen komen omdat ik dat zelf niet zo lekker vindt rijden. Ik hoor het wel, bedankt!!

Chrissetje

Re: Hoe een groot paard moet ik hebben voor 't mooie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 00:19

1.70?

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 00:21

170 of groter.. geen gezicht als je met je benen er onderuit komt..
maar een wat grover paard is ook niet verkeerd..je kunt wel een groot paard hebben maar als hij te iel is schiet het ook niet op.. denk ik..

elfj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 00:23

het ligt er ook erg aan houe breed het paard is. en als je met je benen eronder uitkomt zit het ook nog een stuk moeilijker!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 00:27

niet alleen hoe breed, maar ook hoe lang een paard is maakt uit als je kijkt naar hoe het beeld is.
Op een kort, rondgeribd propje lijk je veel eerder lang dan een wat langer paard.
Zo kan ik met mn 1.80 heel mooi staan op 1 van 1.65 en juist heel lang tonen op 1 van 1.70. Ook de hoeveelheid front maakt nogal verschil.
Al en met al zou ik met jouw lengte wel voor een paard gaan die tegen de 1.70 zit of iets eroverheen. Maar het blijft een kwestie van proberen en gewoon zien hoe het past (en klikt!!)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 07:02

Ik houd meestal aan dat een paard toch zeker tot je schouder moet komen (qua schoft dus). Maar als je een hele brede kwpn-er hebt lijken je benen toch al korter.

pluizebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 07:43

Noukie schreef:
niet alleen hoe breed, maar ook hoe lang een paard is maakt uit als je kijkt naar hoe het beeld is.
Op een kort, rondgeribd propje lijk je veel eerder lang dan een wat langer paard.
Zo kan ik met mn 1.80 heel mooi staan op 1 van 1.65 en juist heel lang tonen op 1 van 1.70. Ook de hoeveelheid front maakt nogal verschil.
Al en met al zou ik met jouw lengte wel voor een paard gaan die tegen de 1.70 zit of iets eroverheen. Maar het blijft een kwestie van proberen en gewoon zien hoe het past (en klikt!!)

ben ik het niet mee eens, ik ben 1.73 en rij op een kort rondgeribd propje (lees PROP ) van 1.48 maar steek er niet onderuit met mijn benen, ik lijk zelfs kleiner als op een paard, maar ja aan mij heb je ook niks ik heb een haflinger dus geen sportpaard

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 07:47

Ik ben 1.83. Te vol om me slank te noemen en heb te lange benen (naar Nederlandse maatstaven). Zelf heb ik een kruising Holsteiner-KWPN van 1.80 ongeveer. Maar naar mijn zin is ie eigenlijk nog te ielig.

Voor een foto moet je maar even in mijn profiel kijken. Meeste mensen zien niet dat Rock zo groot is. En hebben ook niet in de gaten dat ik zo lang ben. Totdat ik naast ze ga staan met paard of zelf. Dan is het vaak wel even slikken

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 07:50

Mijn oude paard was 1.63 en een rank postuur.
Mijn verzorgster was 1.80 lang en zeer lange benen en zelf ook slank.
De combinatie was echt heel goed en ze paste er prima op zonder dat haar benen eronder uit kwamen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:06

ligt er helemaal aan hoe je paard gebouwd is. De mijne komt net boven de 1.60 uit. is een fors maar compact gebouwd paardje, ik ben zelf 1.82 met lange benen en het ziet er niet raar uit toch?
Hij is overigens wel te koop, maar niet omdat hij klein is

Afbeelding

Afbeelding

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:08

Breitling:
jullie zijn idd gewoon een mooie combinatie.
Het hangt ook vaak niet van de hoogte af, maar meer van het type paard. Ik zou dus ook gewoon lekker paarden gaan kijken en dan merk je vanzelf wel of iets bij je past of niet.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:16

een paard met massa!!

ik(1.81) kom meer onder mn smalle paard van 1.73 uit dan onder mn breeede e-pony van 1.55, alleen een te klein/compact paardje steek je dan weer bovenuit(ik bij mn pony) en dat is bij een wat langgelijnder paard niet zo(zoals bij mn ruin)

iig zou ik beginnen met kijken bij de paarden vanaf de 1.68 ofzo, en als je toevallig iets heeel leuks ziet staan wat kleiner is, gewoon proefrijden en het rijden dan filmen of ff wat foto's maken dan weet je hoe het eruit ziet

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:22

op mn paard van 1.72/1.73 (hoge schoft, slank lijf, lange benen) met vzh zadel
Afbeelding

met dressuurzadel

Afbeelding

en op mn pony'tje (met zelfde vzh zadel als op t paard, beugels ook op zelfde maat) haalt de 1.55 net, korte beentjes en veeeeel lijf

Afbeelding

Afbeelding

staan nog veeeel meer foto's in mn profiel, wel raar, zelfde ruiter zelfde paard en soms oogt hij groot en soms weer heel klein, maar ach t rijdt prima

Bi0n_Tiffiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:28

hmmm ik ben dan ook wel benieuwd hoe dit zal staan, ik ben 1,86 en mn nieuwe bijrijdpaardje word rnd de 1,50 Dit is tog veels te klein om wedstrijden mee tre gaan rijden.......

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 11:13

ikzelf ben maar 1,62 en het paard wat ik rij is rond de 1,75 maar opzicht ziet het er niet verkeerd uit ofzo, qua maat past het nog net, maar voor het mooie is ze eigenlijk ietsje te lang voor mij... en iedereen moet altijd lachen als ik ga opstappen

http://www.mijnalbum.nl/Foto=SC744JPO

hier een fototje, let niet op mijn hoofd ik was met m'n zusje aan het praten hahahaa maar qua maat kan het wel, het paard is alleen te lang en te sterk voor mij eigenlijk

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 18:00

Minimaal voor het mooie 1,70

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:27

Applelove schreef:
Minimaal voor het mooie 1,70

vind ik niet. Ik zit namelijk weleens op een paard van ruim 1.70 maar dat paard is niet zo stevig als die van mij en dat ziet er toch echt niet uit. Mijn paard komt net over de 1.60 en dat ziet er een stuk mooier uit.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:58

precies, kijk naar de foto van Q en mij, hij is ruim 1.70 maar zoo smal met hoge schoft en te wienig massa, dat een kleiner paard met meer massa beter toont

maar het ideale is een paard van 1.68+ met veel massa!

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 20:56

Ik denk dat je gewoon bij verschillende hoogtes moet gaan kijken. Gewoon op marktplaats kijken welke paarden je aanspreken en dan even langs gaan. Ik had een pony van 1.53 en heb sinds 2 weken een paard van 1.72. Ik was eigenlijk op zoek naar een paard van 1.63 ongeveer en ben heel erg blij dat ik toch voor een groot paard heb gekozen
Pony van 1.53: Afbeelding
Mijn huidige paard van 1.72: Afbeelding

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 21:20

Heey bedankt voor de reacties je moet het plaatje inderdaad gewoon in zijn geheel bekijken, 't ene paard is ronder dan 't andere, ik vind het van geen van jullie plaatjes een stom gezicht, het gaat mij er ook meer om dat jeje been niet zou moeten optrekken om je paard een hulp te geven enzo. Bedankt! Ik zie graag nog meer reacties tegemoet Groetjes!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 06:42

Bombarie schreef:
het gaat mij er ook meer om dat jeje been niet zou moeten optrekken om je paard een hulp te geven enzo.

dat is gewoon een kwestie van zorgen dat ze goed aan je been zijn, zodat je alleen je kuit aandrukt en al reactie krijgt, en je niet steeds met je spoor erin moet prikken

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 08:58

Afbeelding

Dit is mijn zus op ons paard. Mijn zus is 1.67/1.68 en het paard is 1.72.

Ons paard is wel hoog. Kijken er dus niet overheen, maar is slank en vrij lang. Dan toont het al heel anders.

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:28

Ik ben 1.78 en mijn paard is 1.74..

superbig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 13:03

Ik ben ook erg lang. Ik ben 1,78. Ik heb sinds kort ook een nieuw paard gekocht. Veel kenissen hebben mij geholpen met zoeken en geadviseert. Ze zeiden allemaal dat ik een paard van minstens 1.70 moest kopen. Ik heb er uiteindelijk een gekocht van 1.75. Dit staat gewoon veel beter. Groetjes en succes!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:52

ik ben ook lang en dun, en ik heb een haffie van 1.45, mn benen komen er ook wel een stuk onder uit, maar echt raar vind ik het zelf niet staan, als ik mn benen tenminste goed heb liggen