Onderhoud leren laarzen/gaithers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Onderhoud leren laarzen/gaithers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 21:56

Sinds een aantal weken/maanden heb ik nieuwe gaithers, en nu wordt het wel eens tijd ze te poetsen. Nu vraag ik me af hoe ik dat het beste kan doen. Na elke keer gebruiken neem ik ze al af met een vochtige doek, zodat al het zweet van het paard verwijderd wordt.
In de ruitersportzaak waar ik ze vandaan heb werd mij verteld ze met gewone schoensmeer te poetsen. Nu heb ik niet zoveel verstand van schoensmeer, en ben ik nogal bang dat ik er iets verkeerds opsmeer en zo mijn dure gaithers naar de hemel help. Wat gebruiken jullie om je laarzen of gaithers schoon te maken en te poetsen? Welk merk? En hoe vaak?

Exit13

Re: Onderhoud leren laarzen/gaithers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 22:08

Voor m'n laarzen gebruik ik Kiwi schoensmeer, zit in een blikje. Dat steek je aan en als het een beetje gesmolten is blaas je het weer uit. Dan smeer je de schoensmeer op je laars. Even in laten trekken, dan uitwrijven met een doekje en daarna nog oppoetsen met een panty. Daarna zijn ze bling-bling .

M'n gaithers heb ik nog nooit gepoetst , maar dat zou ik op dezelfde manier doen.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:52

ik gebruik kiwi schoensmeer netzoals Misser wat in een blikje zit

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:55

Dat staat ook op de anky site

Maar als je ze nog een keer goed wil schoon maken, moet je dat met groene zeep ofzo doen. Iig zeep dat niet ontvet!

Worden ze van dat kiwi ook soepel? Of gaan ze er alleen van glimmen?
En hoe vaak maken jullie die laarzen schoon en poetsen jullie ze?
(ik heb zelf ook mountain horse sportive rider maar kzou niet weten hoe vaak ik ze moet poetsen en schoonmaken)

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:56

tegen mij is verteld dat ik het absoluut niet met groene zeep moest doen, en ook geen ledervet

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:59

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:00

o ok.... Dan ga ik maar eens opzoek naar iets anders... iemand tips waar ik het dan beter mee kandoen?

Ik heb de site even bekeken, en weet bijna genoeg. Alleen nog niet hoe vaak ik dus moet invetten