paard verkocht........nu dit, wie kent...........

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiana

paard verkocht........nu dit, wie kent...........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 21:51

ik had een 5 jarige ruin te koop staan.

Daar heb ik veel reacties op gehad ook een hele rare.......
ze zei, ik kom met de trailer, laat hem maar loslopen en staat het paard mij aan dan neem ik hem gelijk mee.

ik dacht dat zal wel, bla bla.
ik vind dat je een paard niet kan beoordelen op het loslopen en heb haar dat dus verteld. Dit was een verhaal om tussen de andere afspraken te komen. Dat doe ik dus niet.

Maar goed, uiteindelijk is ze geweest heeft hem ook gereden en was laaiend enthousiast.

Prijs was rond, of ik het paar nog even klinisch wilde laten keuren.Dan kwam ze hem vrijdag of begin deze week ophalen
Geen probleem, is ook geregeld, goedgekeurd, mevrouw belde nog even terug over hoe en wat.
Ze zou hem begin deze week ophalen.

ik hoorde dus niets meer en dacht laat ik eens bellen, ze nam de tel. op en vroeg of ik haar even op het andere nummer wilde bellen, geen probleem. Daar nam ze niet op, heb dus even ingesproken of ze het paard nog wel wilde.

Na 2 uur weer mobiel gebeld, nee, haar man zou het regelen..........ze was bij mij met "een vriend"
Uiteindelijk nam ze dus geen telefoon meer op.
Toen ik met een ander nummer belde dus wel !
Hallo, hallo.............toen ik mijn naam zei hing ze op.

Mijn vraag........wie heeft dit ook meegemaakt ?
Het is een Vrouw die net over de grens in Belgie woont.
initialen C. G.

Krijg je haar...........let dan op, ik was helaas te goed van vertrouwen, zoals gewoonlijk..........

Het verhaal is behoorlijk ingekort doormijzelf............heb haar wel vaker gebeld........

Oakland1990

Re: paard verkocht........nu dit, wie kent...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:55

Wat gemeen! Hoe kan zoiets iemand doen, int vervolg eerst laten betalen dan ophalen. is die niet al vaker gesignaleerd?

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:59

Inderdaad gemeen.
Eerst van snel snel snel.
Dat van je paard profiteren eigenlijk en dan niks meer van je eigen horen en dan wilt kiana toch zo van ja ik wil iets weten en dan zomaar ophangen heel erg triets van die mevrouw.

Prissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 22:01

ik zal dr opzoeken hoor probeer achter haar adres enzo te komen en gewoon ff zoeken

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 22:07

ik heb er niets aan om haar adres op te zoeken, vind het alleen jammer, heb er veel mensen voor moeten afbellen, wo een meisje wat erg teleurgesteld was. Zij was een dag ervoor geweest en is inmiddels voorzien.
Naam en telefoonnummers heb ik wel, net als woonplaats.....

Ik was even benieuwd of meer mensen ervaring hebben met haar, tis een beetje een kakmadam om te zien en erg klein.

Aan zo iemand verkoop ik zelfs geen paard, al zou ze nu bellen......
Als je er echt gek van bent wil je hem toch liever gister als vandaag op stal hebben ?

Paardenverkopers.........u bent gewaarschuwd.

Terreur_Snol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 22:09

Idd, raar mens.. Als ik een paard zou kunnen kopen, had ik er gelijk dezelfde dag naar toe gewilt Haha..
Idd ik zou er ook geen paard meer aan verkopen als ze toch zou bellen.. Je hebt rare mensen!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 22:13

welshfreak schreef:
Wat gemeen! Hoe kan zoiets iemand doen, int vervolg eerst laten betalen dan ophalen. is die niet al vaker gesignaleerd?

Dit doet niemand voor een keuring, alleen na de keuring.
Wel kan je een deel vragen een soort borg!
Dat doen wij ook altijd met de veulens.
Als mensen terwijl het veulen 3 maand oud is beslissen het te kopen gaat het pas weg als hij/zij 5 maand is, maar om te verkomen dat wij tegen die tijd met een veulen zitten die al te koop heeft gestaan en verkocht was in eerste instantie (mensen zijn heel wantrouwig en denken dat er wat fout is met het veulen en de vorige kopers hem terug hebben gedaan) vragen wij borg..
Z'n 200 euro bijvoorbeeld, Ligt een beetje aan hoe duur het veulen is!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 22:18

ik vind een paard kopen/ verkopen ook een vertrouwens kwestie.
daar ben ik in dit geval de mist mee ingegaan.

het paard krijgt wel een nieuwe eigenaar, daar ben ik niet bang voor, tis een fijn dier waar iedereen mee kan rijden en erg lief.

Ben alleen erg kwaad, omdat ik zelf iemand van woord ben.
Komt het verhaal niemand bekend voor met de betreffende persoon ?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 22:22

Ik bedoelde de borg. Ik hoop dat je ze nog "te pakken krijgt"

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 22:26

Ooh. oke sorry..
hihi

eefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 22:57

ze was heel klein? Ergens in de 30 jaar en blond? Want ik ken iemand die me er wel aan doet denken... Stuur me anders een pb.

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 23:04

Ben je klaar mee dan.Wordt steeds gekke

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 23:12

slaat echt nergens op dit?wat heeft het voor zin om zoiets te doen??

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 08:48

heb je haar telefoonnummer nog??

op www.infobel.be daar kan je omgekeerd zoeken,daar krijg je naam en adres van die persoon op het telefoonnummer,mss heb je daar wat aan!!

verder kan je er niets meer aan doen als hem weer te koop zetten ben ik bang voor..

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 17:34

kimmie261 schreef:
heb je haar telefoonnummer nog??

op www.infobel.be daar kan je omgekeerd zoeken,daar krijg je naam en adres van die persoon op het telefoonnummer,mss heb je daar wat aan!!

verder kan je er niets meer aan doen als hem weer te koop zetten ben ik bang voor..

Bedankt voor de tip, maar ik verkoop hem liever aan iemand die er WEL blij mee is........

Bellamafia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 17:39

welshfreak schreef:

ooh had ze het paard al meegenomen??????
wat erg zeg ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 17:40

Dus eigenlijk is door dit geintje je paard niet verkocht. Echt wel belachelijk.

Misschien maar gelukkig ook nog dat je paard daar niet terecht is gekomen, graag of traag.

Dus goede tip om namen en telnummers te noteren, als potentiele koper zich terugtrekt, heb je nog de 2e en 3e keus die je kunt bellen.

Balen hoor, het is toch al zo moeilijk om in deze tijd je paard te kunnen verkopen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 18:08

ik heb dit zelfde verhaal dit jaar ook meegemaakt, alleen dan andere koper.

paard kijken, er helemaal weg van zijn. zelfs koopcontract ondertekenen. maar halen ho maar (en betalen al helemaal niet).

je kunt heel weinig, ja als je een koopcontract hebt kun je naar de rechter stappen. maar echt heel eenvoudig is het dan ook nog niet.

je moet dan een officiele brief naar die mensen sturen met een datum waarvoor ze het paard opgehaald en betaald moeten hebben. tevens moet je dan in die brief aangeven dat als ze voor die datum het paard niet gehaald is, je stallingskosten oid in rekening moet gaan brengen. gebeurt er dan nog niets, kun je een advocaat in de arm nemen. en dan krijg je een rechtzaak.
en dan komt er nog een klein addertje onder het gras weg, een beroemd gezegde is "van een kale kip kan je niet plukken". maw je moet dan maar hopen dat ze geld hebben (om de evt. kosten te betalen) anders zit je zelf met je paard en alle kosten (voer oid)

ik heb er begin dit jaar serieus over na zitten te denken, vanwege mijn "koper" die niet betaalde of ophaalde. maar ik heb er na lang beraad vanaf gezien. zo'n rechtzaak kan wel een jaar of langer duren en in de tussentijd mag je het paard niet verkopen, tevens moet je het wel voeren. en maar heeeeeeel hard hopen dat ze geld hebben.

dus einde liedje: meid zoek een ander die wel het paard wil hebben en kan betalen (en ook nog eens betaald en ophaalt ) de ander optie is er eigenlijk geen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 19:05

Waarom vraag je geen handgeld als je een bedrag overeenkomt? Is een soort van borg, komen ze het paard niet halen zijn ze het geld kwijt. Wij doen nooit zonder handgeld paarden verkopen, en om eerlijk te zeggen hebben wij er ook nog nooit eentje gekocht zonder dat we handgeld hebben betaald.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 22:10

Gelukkig heb ik nog 2 gegadigden achter de hand, buiten alle mensen die ik af heb moeten bellen.
Dat ik het paard wel verkoop ben ik van overtuigd, maar ik vind het zo onbeschoft dat ze de telefoon niet eens opneemt terwijl ze hem wel opneemt als ik met een ander nummer bel.

gewoon de hele manier van reageren........bah.

heb haar een SMS gestuurd met het bericht dat ze voor 21.00 uur contact op moest nemen, omdat ik anders af zie van verkoop aan haar. Ze heeft dus niet gereageerd.

Je zal zien dat ze het paard komen halen als ik hem aan een ander verkocht heb ! Dan heb ik een rechtzaak aan de broek, vandaar dat ik mijzelf heb ingedekt op deze manier.

Heb de andere gegadigde gebeld en zij zijn vanmorgen weer geweest, zij laten mij donderdag weten of ze hem willen hebben.

Ik zal hun ook NIET om handgeld vragen, stom zal je denken, maar ik heb liever dat mijn paarden bij betrouwbare adressen komen, dan heb je ook het minste gezeur achteraf.

Dacht misschien is dit een 1 of ander persoon die het bij iedereen doet.

Ó, ja paard was bedoeld voor de stiefdochter die van haar eigen moeder geen paard mocht.

Clien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 12:43

Wat een verhaal.
Maar wees blij dat je paard uiteindelijk niet in haar handen komt. Goed dat je een sms hebt gestuurd, maar bewaar wel materialen voor het geval ze ineens het paard komt halen en jij het al verkocht hebt aan een ander.
misschien kun je dit verhaal aan een advocaat kwijt en vragen wat je moet doen wanneer je het aan een ander verkoopt en zij het toch komt ophalen. Misschien in de vorm van een brief?

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:28

Haastige spoed doet zelden goed!

Raar persoon zeg...Maar ik denk dat je goedgehandeld hebt. Het is maar goed ook dat je paard niet daar terecht gekomen is! Hopelijk word het wat met de andere serieuze gegadigden...Succes!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 16:11

altijd handgeld vragen en anders niet vasthouden.
dit is niet netjes van die mensen, maar je doet er verder niets aan.
succes met de verkoop verder!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 21:58

laura2span schreef:
altijd handgeld vragen en anders niet vasthouden.
dit is niet netjes van die mensen, maar je doet er verder niets aan.
succes met de verkoop verder!

Paard moest nog klinisch gekeurd worden..........dit is inmiddels gedaan.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 23:19

Wij vragen altijd een X bedrag en als een paard gekeurd moet worden, dan moeten ze er zelf bij zijn en kunnen ze na de keuring het paard direct meenemen cq dat wij hem wegbregen. Maar het paard gaat niet eerder weg, of het moet betaald zijn.

Gelukkig hebben wij dit nog niet meegemaakt, maar aangezien ik momenteel een aantal paarden te koop heb staan, stuur ik je ff een pbtje, wie die persoon is, want dat is vlakbij ons, dan bespaar ik ze alvast de moeite van het langskomen