Geit als gezelschapsmaatje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Geit als gezelschapsmaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 21:33

Kan een geit echt vriendjes worden met een paard? Over een half jaar krijg ik mijn paard aan huis en wil ook een maatje voor hem aanschaffen. Wie heeft hier ervaring mee?

Klaasje

Re: Geit als gezelschapsmaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:45

Denk dat je beter een Shet kan gaan kopen, mij wordt altijd verteld dat een dier bij soortgenoten hoor te/wil zijn. Tevens eten geiten alles op, en zien elk gaatje waar ze doorheen kunnen. En als de geit dan een tik krijgt van een paard, weet ik niet hoe dat gaat aflopen!

Of ze maatjes kunnen worden, denk het wel, wij kunnen ook maatjes met paarden worden

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 22:59

Waarom koop je geen Shetje?
Lekker handig als grasmaaier ook..
Is ook handiger als je soortgenoten bij elkaar zet, aangezien je paard geen geit is hoop ik dan

Ik denk dat een Shet ook goedkoper is dan een geit..

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 23:17

Ik prefer ook een shet boven een geit, maar een shet is ook een paard en verdiend net zo veel aandacht als je grote paard. heb zelf ook een shet als gezelschapspony, maar die staat wel gewoon in het werk en loopt voor de wagen. Geit als gezelschap kan wel, paarden zien het ook als gezellig.....geiten zijn wel goedkoper dan een shet> heb er zelf namelijk ook 3 (en 3 schapen) Toen de ruin nog hengst was, liep hij bij de geiten en daar had hij het prima naar zn zin. Shet kan ook een klap krijgen van een paard....als je voor een geit gaat, neem dan geen dwerg, maar een landgeit of een wittesaanen etc., die zijn sterker en groter!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 23:20

Ik zie een paard nog niet met een geit spelen etc.. dat kan hij met een shetje wel!

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 23:42

o hier speelde de pony wel met de geiten hoor.....maar ik vind ook dat een paard een soortgenoot moet hebben. Bij ons was het even een gebrek aan beter, voordat hij ruin zou worden. Nu gewoon met de 2 dames en heer in het weiland. Maar hij staat nog steeds net zo lief bij de 3 geiten, heeft hem blijkbaar toch een 'thuis'gevoel gegeven

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 03:22

Ik heb veel verhalen gehoord van geiten die staarten opaten...
Ik denk dat ik ook voor een shet zou gaan, al verdiend die(zoals eerder gezegd) wel evenveel aandacht.
Misschien zou je een iets grotere shet aan kunnen schaffen, welke leuk is voor een verzorgstertje, of voor een groter iemand voor een karretje.
Succes ermee!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 07:26

Bedankt voor alle reakties tot nu toe!
Ik heb me nog niet zo verdiept in geiten maar ik zou dan voor zo'n melkgeit willen gaan! Ik zie me al helemaal zitten op zo'n melkkrukje )
Dat geiten aan de staart van het paard eten kan ik me wat bij voorstellen maar er zijn ook genoeg paarden die elkaar 'kaal' plukken! Geiten zijn trouwens niet zo duur in aanschaf, ik heb al gezien dat er op de '2ehandssites' genoeg aangeboden worden en ik denk dat ze ook goedkoper in onderhoud zijn.
Op zich een shetje vind ik ook erg leuk, ik ben er nog niet helemaal uit!

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 07:52

voor mij geen geiten meer, de laatste keer dat er een geit bij mn paardje stond, werd zn staart ingekort tot ongeveer 30 cm...

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:11

Je kunt je paard best bij geiten zetten. ( bij mij staan er ook geiten bij mijn shet )

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 09:45

Clubgenootje heeft haar paard bij paar schapen staan
En dat gaat goed samen

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:20

Schapen kan idd ook, die vreten ook niet zo aan en kunnen heel mak worden.
En ze zijn goedkoop in onderhoud, leven op gras en kunnen heel de winter buiten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:22

Als je geen waarde hecht aan de staart van je paard, dan kun je er best een geit bijzetten