wat is de prijs van?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kadeetje

wat is de prijs van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 20:46

hey iedereen
Mijn vader heeft gezegt dat , als ik blijf goede rapporten halen , dat ik een paard mocht hebben van hem
ik zou graag een vlot paard hebben die groot is en die nog redelijk jong is ( rond de 5-6 jaar) , en zadelmak natuurlijk
Nu , mijn vraag is :
hoeveel kosten een paard + uitrusting ongeveer?

alvast dankje !

quera

Re: wat is de prijs van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:47

dat is verschillend
ook zn afstamming
en waarvoor je m wilt gaan gebuiken

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:48

Met alleen een paard + uitrusting kom je er niet hoor. Dat is nog niet eens zo duur, relatief gezien. Maar na die aanschaf, dan komen de kosten pas... Heb jij (je vader) daar al over nagedacht?

kadeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 20:53

nou euh....
ik zou het liefst een sringpaard hebben maar aangezien dat niet mag van m'n vader , een dressuurpaard!
z'n afstamming maakt me eigenlijk niet veel uit ; zolang hij maar goede gangen heeft en gezond is !

Stacey schreef:
Met alleen een paard + uitrusting kom je er niet hoor. Dat is nog niet eens zo duur, relatief gezien. Maar na die aanschaf, dan komen de kosten pas... Heb jij (je vader) daar al over nagedacht?

nou ja , m'n vader kent niet zoveel van paarden , maar ik zal het hem eens allemaal uitleggen hoeveel dat kost
hoeveel kost de hoefsmid en veearts in 1 maand?
de stalling zou eigenlijk geen probleem mogen zijn , want m'n tante haar lief ( ze is gescheiden) is een boer die een groot weiland heeft, voederopslag en stallen.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:01

Hoefsmid komt bij mij om de 6 tot 8 weken. 20 euro per paard. Ja, en de veearts, daarvan wil je geen maandelijkse kosten hoor!! Je kunt het beste een flink bedrag hiervoor apart zetten, omdat je paard wel eens iets onverwachts kan krijgen.
Heb je ook aan ontwormen gedacht, instructie, e.d.? Begrijp ik het goed en krijg je gratis stalling?? Zit daar ook het voer, stro, hooi bij inclusief?

En er zijn genoeg springpaarden die ook goed kunnen dressuren en andersom. Het is niet zo dat een springpaard alleen maar kan springen hoor!

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:09

De kosten kunnen verschillen tussen ergens in de duizend tot de tienduizend (en ook nog wel meer). Ligt er idd maar net aan wat je wilt.

kadeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 21:13

Bedankt om te reageren he !!!!!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:19

een simpel leuk paard zonder papieren heb je vanaf 2000 euro ongeveer. daarbij moet je nog 1000 euro rekenen voor spullen die je erbij nodig hebt(zadel, hoofdstel, eventueel dekens ed.)
Komnt ie op een pensionstalling te staan, dan moet je rekenen op gemiddeld 175 euro stallingskosten, dan heb je hoefsmid, inentingen, verzekeringen, wormenkuren, dierenartskosten, leskosten ed. nog niet.

staat hij bij je thuis, dan moet je weer zorgen voor hooi of kuil, stro, weiverzorging , mestafvoer/verwerking, onkruidbestrijding, afrastering, bakzand ed.

de maandelijkse kosten maken het duur, daarbij is de aanschaf van een paard een peulenschil

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:48

missnynke schreef:
een simpel leuk paard zonder papieren heb je vanaf 2000 euro ongeveer. daarbij moet je nog 1000 euro rekenen voor spullen die je erbij nodig hebt(zadel, hoofdstel, eventueel dekens ed.)
Komnt ie op een pensionstalling te staan, dan moet je rekenen op gemiddeld 175 euro stallingskosten, dan heb je hoefsmid, inentingen, verzekeringen, wormenkuren, dierenartskosten, leskosten ed. nog niet.

staat hij bij je thuis, dan moet je weer zorgen voor hooi of kuil, stro, weiverzorging , mestafvoer/verwerking, onkruidbestrijding, afrastering, bakzand ed.

de maandelijkse kosten maken het duur, daarbij is de aanschaf van een paard een peulenschil

AMEN

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 22:03

Reken al met al maar op 250 euro per maand als het niet meer is.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 22:06

Wilde net zeggen. Weet niet op wat voor stal jij staat. Maar hier betaal ik voor een pony al 220 per maand.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 22:11

175 euro stallingskosten? daar krijg je hier in de buurt niet veel voor hoor! (alkmaar e.o.)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 08:18

ik betaalde eerst 280 per maand of 290.............(stallingskosten)

Kijk eens op marktplaats voor de paarden.............dan zal je zien wat jouw "smaak" kost. 5 a 6 jaar is de duurste prijsklasse.
Als het je eerste paard word zou ik je adviseren om er 1 te kopen vanaf 10 jaar. Daar heb je veel meer aan en kun je van leren.Daarbij kan zo'n paard ook nog lang mee hoor!

Veel mensen willen een jonger paard omdat ze bang zijn voor "later" als hij oud word....
Hij kan toch wel voorbij z'n 20ste rijden hoor!

Maar een jong paard rijden kan heel veel problemen geven en dan aardig wat rij-plezier bederven..
Hoe vaak hoor ik niet van een verkeerde combinatie of naar een profesionele trainer brengen omdat ze er zelf niks meer mee kunnen.....

Succes!