Osteo Cure bij Artrose

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterlover

Osteo Cure bij Artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 20:13

Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van het middel Osteo Cure, bij een paard die op dat moment last had van artrose?
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen, mochten dat goede zijn dan kan ik dit misschien aanschaffen.

bron : paardendrogist.nl

Osteo Cure
Homeopathische druppels voor de regulering van het beenderstelsel. Te gebruiken bij botwoekering of -veranderingen, zoals hoefkatrol, sesambeenontsteking, spat en schiefels.

Osteo Cure kan ook worden gebruikt bij ostitis, artrose, sesammoïditis, podotrocheïtis en heupdysplasie.

Werking
Symphytum officinalis D2: een homeopathische bereiding uit de smeerwortel, bevordert door haar positieve invloed op de celdeling de genezing van botletsel en wonden. Symphytum is goed werkzaam bij beschadiging van het beenvlies, pees- en gewrichtsweefsel (gewrichtskapsel). Omdat Symphytum meehelpt 'rust' te brengen in het weefsel is het goed inzetbaar ter voorkoming van de vorming van wild vlees. Symphytum wordt hier toegepast als fytotherapeuticum. Het bewerkstelligt een vlotte genezing van traumatische en constitutionele ziekten van het bot en ook van wonden, doordat het een stimulerende werking heeft op het in de hand houden van vermeerdering van cellen. Naast zijn kwaliteiten als therapeuticum voor periosttrauma is Symphytum ook goed werkzaam bij peesweefsel- en gewrichtstrauma. Symphytum is een succesvol hulpmiddel ter voorkoming en genezing van wild vleeswoekeringen.
Calcium carbonicum Hahnemanni D6: een homeopathische bereiding uit kalk van oesterschelpen, beïnvloedt de kalkstofwisseling.
Viscum album D3: een homeopathische bereiding uit de maretak, heeft vermoedelijk een pijnstillend effect en stimuleert mogelijk de doorbloeding van kleine getromboseerde vaten in de ondervoet, waardoor een goede beweging mogelijk is.
Hekla lava D6: een homeopathische bereiding uit de lava van de Hekla-vulkaan op IJsland, kan een gunstige invloed hebben op processen met verval en woekering, veroorzaakt door overbelasting (osteoporose van het straalbeen), van het beenvlies tot diep in het bot van gewrichten.
Pinus montana gemmae 1D: een homeopathische bereiding uit de knoppen van de bergden, heeft een positieve invloed op het gewrichtskraakbeen en de botten en remt het slijtageproces van deze weefsels.

Dosering
Kleine huisdieren: 2 keer daags 5-15 druppels door het voer.
Paarden: 2 keer daags 20-25 druppels
Toediening: rechtstreeks in de mond met wat water (met behulp van een paplepel of plastic wegwerpspuit zonder naald) in de schone mond gieten of op een stukje brood of iets dergelijks geven. Het geneesmiddel bij voorkeur niet direct voor, tijdens of direct na het eten toedienen.

Osteo-Cure kan zonder bezwaar in combinatie met andere geneesmiddelen worden gebruikt. In een enkel geval kan na het innemen van de druppels een onschuldige en kortdurende beginverergering van de klachten voorkomen. Dit past in het werkingsbeeld van de homeopathie en geeft aan dat het dier intensief op het middel reageert. Als deze beginverergering hinderlijk is dient u de geadviseerde dosis te halveren of een dosis over te slaan. Bijwerkingen zijn niet waargenomen.

Xox

Re: Osteo Cure bij Artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 10:41

Ik heb die druppels gebruikt bij een paard met een gebroken griffelbeen maar dat terzijde. Ik heb hetzelfde gebruikt voor een Duitse herder met artrose klachten en dat hielp zeker. Ik zou het wel proberen,

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 12:50

Hielp het bij dat paard?
Fijn dat het helpt!

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 13:00

Ik heb het niet voor artrose gebruikt maar voor iets anders.
Prima product.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 13:11

Voor wat dan precies?

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 14:24

Paard was over een beijzelde houtenbalk uitgegleden met de achterbenen onder zijn lijf ingeschoten en liep letterlijk op drie benen.
Stalrust gegeven. Twee klinieken bezocht, ze konden niets vinden, er werd al min of meer gesuggereerd om het paard in te laten slapen.
Via, via aan Osteo Cure gekomen. Geloof het of niet binnen een paar weken was hij weer goed.
Denk er wel aan homeopatische middelen hebben even tijd nog om te kunnen werken, dit kan zeker twee weken duren. Het kan ook zijn dat ze nog kreupeler gaan lopen, geen paniek, het middelen slaat dan aan, dan moet de hoeveelheid wat aanpassen.
Dit is jaren geldden gebeurd en het paard loopt nu nog, nooit meer kreupel geweest.
Dit verhaal heeft mij in de gulden tijd honderden, als ik het goed zeg minimaal 500 gulden gekost aan da kosten die totaal niet wisten waar ze mee bezig waren en met twee flesjes Osteo Cure was het leed geleden.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 17:27

Bij de griffelbeen breuk heeft het zeker geholpen.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 18:10

Dat is echt super om te horen!
Ik had inderdaad gelezen dat de situatie eerst kan verslechteren voor je resultaat gaat zien.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 17:22

een kennis van ons had ook een paard met hoefkatrol en is toen ook
begonnen met osteo cure en heeft totaal geen last meer van zijn hoefkatrol en loopt op het moment al weer wedstrijden.
dus ik zou het gewoon proberen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 20:31

Ga ik zeker doen nu ik dit allemaal zo hoor!
Beetje een wondermiddeltje toch wel zo te horen?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-05 17:54

Nog meer mensen met ervaringen met dit middel?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 21:55

Niemand?

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 07:03

Wij hebben 2 paarden met hoefkatrol 4, dus dat betekende, doe maar weg . Gezien het feit dat de paarden wel erg jong waren op dat moment, ben ik via de paardendrogist begonnen met Osteo Cure. In het begin gingen ze erger kreupel lopen, maar na 8 weken waren ze recht en nu, 2 jaar verder, zijn ze nog steeds recht en hebben ze nergens last van. In de winter krijgen ze Osteo Cure bij, omdat ze dan meer binnen staan, in de zomer krijgen ze niets bij. Osteo Cure bevorderd de doorbloeding. Ik zou het echt proberen, wij hebben er zeer goede ervaring mee.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 09:53

Wat goed zeg! Ik hoor echt alleen maar goede ervaringen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 22:11

Helpt het eigenlijk ook bij 'gewoon' kreupel lopen, voor een sneller herstel?