Deken seizoen komt er weer aan..Vraagje dus!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Deken seizoen komt er weer aan..Vraagje dus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 18:19

Jaja,het weer word weer kouder,
(is het uberhaubt wel warm geweest )

Dus nu moeten we toch echt weer aan de dekens gaan denken,
Ik zit echter met een dilemma en hoop dat jullie me advies kunnen geven!

Vorig jaar heeft mijn haflinger onder een ongevoerde regendeken van bucas gestaan,
In het begin is dit voldoende alleen op een gegeven moment beginnen de haren weer dik te worden,
Nu kan ik zeggen ik koop een dikke deken,Maar als het weer een dagje warmer is,zweet hij zich rot..

Ik vraag me nu dus af wat ik het beste kan doen!
Mijn haf komt elke dag buiten samen met een kudde van nog 10 andere paarden,

Wat raden jullie mij aan om te doen?
d.m.v laagjes dekens?
dit zo laten,,scheren??

Wie helpt me??

__Marloes__

Re: Deken seizoen komt er weer aan..Vraagje dus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 18:35

Bucas Smartex Rain is een aanrader. Ik weet de temperaturen niet precies, maar deze deken werkt van iets onder de 0 graden tot iets boven de 10 graden. Waterdicht en volgens mij een 220 grams vulling. En niet onbelangrijk; een hele sterke deken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 19:14

de mijne loopt al onder een ongevoerde regendeken.

als t echt 22 graden is kan dat ding natuurlijk wel gewoon af, doe je die snachts wel weer op, maar zitten de graden onder de 16 dan kun je die gewoon op laten...

als de temperatuur dan tot onder de 10 graden overdag zakt en dus nog minder snachts, dan krijgt de mijne zijn gevoerde waterdichte winterdeken op , geloof dat die 300 gram is.

dat is voldoende voor de hele winter, en lang haar krijgt hij gelukkig niet

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:26

hey
zodra het kouder wordt, krijgt Vision een zomerdeken op (gewoon katoen dus) Momenteel gaat hij overdag op de weide. Is het regenachtig, krijgt hij een regendeken op en als de zon schijnt een vliegendeken.
Na dat zomerdeken krijgt hij (bij nog kouder) een fleece deken op, daarna dun winterdeken (200gr), daarna dik winterdeken (400gr) en ik heb dan nog een onderdeken van 200gr moest het echt nog kouder worden.
Als ze geschoren zijn is het niet handig wanneer ze elke dag de weide op gaan. ze moeten dan al vrij veel dekens op om zich warm te houden.
Ik ga deze winter niet scheren, aangezien ik op mijn huidige stal enkel een buitenbak heb. Lang uitstappen is goed voor hem
xxx

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:30

als ik dan ook even een vraag mag stellen over dekens;
Ik heb 4 jaar gewoon witervacht laten groeien, was dik genoeg om haar zonder deken naar buiten te doen. Dit jaar wil ik het anders doen. Deken op. Ik heb al een mooie dikke winterdeken voor haar.
Maar mijn vraag is nu hoe het met het rijden zit. Als ze heel erg bezweet is na het rijden wat voor deken moet ze dan op? Een zweetdeken gewoon? Of meteen de winterdeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:37

die van mij ( de appaloosa en kwpn ) staan s'nachts onder de regen deken overdag hebben ze nog niets op

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:42

Colt schreef:
als ik dan ook even een vraag mag stellen over dekens;
Ik heb 4 jaar gewoon witervacht laten groeien, was dik genoeg om haar zonder deken naar buiten te doen. Dit jaar wil ik het anders doen. Deken op. Ik heb al een mooie dikke winterdeken voor haar.
Maar mijn vraag is nu hoe het met het rijden zit. Als ze heel erg bezweet is na het rijden wat voor deken moet ze dan op? Een zweetdeken gewoon? Of meteen de winterdeken?

eerst helemaal op laten drogen onder een zweetdeken.
als je haar nat onder het winterdeken zet, dan vat ze kou als het winterdeken nat is geworden.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:45

aha okeej dankjewel