Hoe herken je een rijtypische fries?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eveline_B

Hoe herken je een rijtypische fries?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 22:14

Stel nu dat je op zoek bent naar een rijtypische fries. Hoe herken je dan een fries met een bouw die daar het meeest geschikt voor is op jongere leeftijd (zeg 3 jaar oud)

Ik heb zelf het idee dat je ondermeer moet opletten dat ze geen zware onderhals hebben zoals Lucien (zie profiel). Dat zie je wel vaker bij friezen. Zorro (ook in profiel) is bijvoorbeeld veel rijtypischer, maar wat zou er aan hem eventueel anders moeten zijn als je iets mag veranderen?

En wat zijn nog meer dingen die je graag zou willen zien, of juist helemaal niet bij een rijtypische fries?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Hoe herken je een rijtypische fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 22:38

Aan type en achterbeengebruik Maar dat weet jij beter dan ik. Wil je zelf een fries kopen?

_Tanja_

Re: Hoe herken je een rijtypische fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 23:09

Denk dat je er dan toch op moet gaan zitten. Ligt eraan of het beestje wilt leren.
Ik heb verzorgfriezen. een is er nu 4. Barrok type, maar wil graag iets leren. Pakt alles met het rijden ook super goed op. Moet alleen iets langer in de hals worden.

We hebben nog een merrie en is nu 3½ net beleerd. Luxe type. Wil ook graag leren. Het enigste verschil tussen die 2 is dat de een, een luxe type is en de ander een barrok, voor de rest zijn ze het zelfde.

Het is denk per paard verschillend met wat ze kunnen, en vooral ook willen.