Wij (manlief en ikzelf) fokken op kleine schaal paarden en hebben ook een kleine pensionstal.
Met de winter die eraan komt staan de fokmerries vaak maar wat te staan.
Ze krijgen uiteraard hun natje en droogje en komen ook buiten, maar echt tijd en aandacht om eens uitgebreid geborsteld te worden schiet er wel eens bij in.
In principe is bij ons altijd wel wat te doen, met de paarden.
Nu ben ik aan een verzorgster aan het denken MAAR een jaar of 18 geleden heb ik zo een meisje gehad en heb daar niet zo een al te beste herinneringen aan. Ik had afspraken met haar gemaak en ook had ze een sleutel van de stal en dan kwam ze gewoon niet opdagen met als gevolg dat het paard een hele dag geen water had gehad of ze was vergeten te voeren. Dit kind was alleen maar geinteresserd in hengstjes op twee benen.
De volgende twee meiden waren wel ok, maar de eerste beste keer dat de merrie bokte vloog het kind eraf en brak een arm. Dit was dus ook niet succesvol.
Ik pas ervoor om zo iets nog eens mee te maken, maar ik gun de fokmerries ook wat extra aandacht.
Ik vraag me af wat jullie ervaringen met verzorgsters zijn.
Ben je niet een stuk van je privacy kwijt met zo een meisje rond je erf?
Schroom niet en laat me je ervaring weten. Dat er goede afspraken gemaakt moete worden lijkt me duidelijk.