volgende week komt de hoefsmid weer langs. mn paard is altijd doodsbang, en daarom wil ik deze keer hem iets kalmerends geven. ik heb zo'n spuit gehaald bij de paardendrogist, net als een wormspuit.
nu het probleem, mijn paard is ook heel bang voor wormspuiten. ik ben aan het oefenen met spuiten met appelmoes enzo er in, maar het werkt niet echt. dus paardje is bang voor de hoefsmid en bang voor spuiten in zn mond.
de pasta moet hij een uur van te voren hebben, het is van dat spul wat er speciaal voor is, voor stressvolle situaties. maar omdat mn paard dan 2 angstige momenten vlak achter elkaar heeft, vroeg ik me af of ik die pasta ook door het voer kan mengen??
ik bel zowiezo morgen de paardendrogist even, maar ben nieuwsgierig of jullie weten of dit kan! anders moet ik misschien toch maar druppeltjes hebben, als die er zijn. bij paardendrogist raadden ze me dit aan, maar omdat het oefenen met spuiten nog niet echt vlot, lijkt me dit te veel op een dag.
Beter van niet. Je kunt hem beter een paar uur van te voren geen eten geven. het staat niet in de bijsluiter maar onze da adviseerde het niet te doen daar ze er last van kunnen krijgen (koliek) doordat door sedering de darmen ook wat minder kunnen werken. je zou ook veteranquil kunnen geven. dit zijn oplosbare korrels voor in het water.
oke, nou maar goed dat ik het even vraag hier! ik heb er helemaal geen bijsluiter bij? gewooneen witte spuit, weet zo de naam ook niet, zal morgen even kijken.
korrels voor in het water vind ik altijd een beetje... apart. wat als hij nou niet drinkt voor die tijd? dan moet het er al vroeg in, is het misschien weer uitgewerkt als het juist moet werken. of heb ik hier een verkeerde voorstelling van? ik heb niet zo'n verstand van die middelen, dit word de eerste keer dat ik het ga gebruiken.
Ik heb misschien nog een ander idee. Als je de pasta uit de spuit nou eens mengt met stroop. Zou ie dat niet oplikken, De meesten vinden stroop geweldig. Kan ook geen kwaad.