volgens mij bijna alles hoor.... maar het meest gegeven is natuurlijk : peen en appel, maar die van mij eten van alles, behalve paprika en tomaat, dat vinden ze nix...
ik geef het id ook weleens, heb ook weleens gehoord dat bloemkool slecht zou zijn, maar die ouwe gipsy vind dat groen wat eromheen zit super lekker... gekke pony...
ik en nog een meisje die een eigen paard heeft. krijgen afval van c1000 ( supermarkt ) voor de paarden helf is nog goed. en we geven dan: andijvie,witlof,appels,wortels,aardbeien, banaan,tomaat,peer,sinaasappel, bloemkool blaadjes, enzo wat der allemaal bij zit ( Overal een beetje van )
koolsoorten mogen ze maar heel weinig van hebben, uienfamilie mogen ze niet. Verder geen rauwe aardappelen (blauwzuur). Wel: peen, appel, peer, sinasappels (zonder schil), komkommer, eigenlijk al het fruit, maar bij perzikken, etc de pitten eruit halen, want daar zit gif in. Wel met mate geven, niet meteen een kg als ze dat niet gewend zijn.
De meeste groensoorten kunnen een hoefbevangenheid veroorzaken. verder kunnen ze verstoppingen veroorzaken bij het geven van schillen en afval. Appel, peen en banaan zijn veilig te geven maar ook niet in grote hoeveelheden. peen trouwens wel