Hoe shetlander in normale trailer vervoeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Hoe shetlander in normale trailer vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 16:32

Aangezien mijn shet er ook aan moet geloven en over tijdje mee moet naar bixie moet ie wat vaker in de trailer. Hoe vervoeren jullie zo'n shet? Hij gaat gewoon onder de stang door, daar heb je dus alleen maar last van lijkt mij dan. Ik hoor graag jullie tips!

Divine

Re: Hoe shetlander in normale trailer vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 16:40

Hoi,

Ook wij hebben nu een dergelijk probleem, met een B-pony die ook met een beetje goede wil zo onder de voorstang kruipt. Nu hebben wij een vrij ouderwetse trailer, met een voor en achterstang over de hele breedte, die aan de zijkant op steunen ligt, met een pin er door heen (volg je het nog? ). Nu heb ik bij een plaatselijk constructiebedrijf 4 dezelfde steunen laten maken, en die waar de voostang op steunt, zo'n 20 cm lager dan de originele, in de trailer gemonteerd. Voor de achterstang heb ik de steunen ook 20 cm lager gemaakt, en een eindje naar voren gebracht, zodat ie wat "vaster" tussen de stangen staat. De ruimte is dus gewoon kleiner en lager geworden.
Mocht je zoiets ook willen toepassen: meet even goed de hoogte vanaf de grond tot iets boven de halsaanzet (aan de onderkant) van je pony op. Zo hoog moet ongeveer de voorstang komen (achterstang trouwens ook).

Als je een foto wilt zien, roep dan maar even, dan maak ik er morgen een paar.

Bij een tweepaardstrailer is het misschien moeilijk te realiseren, maar bij dat ouwe ding van ons ging het prima en de pony kan nergens naar toe.

Pinacolada

Re: Hoe shetlander in normale trailer vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 16:53

Wij hebben 1,5 paardstrailer..ook redelijk ouderwets. Zou je foto hierop willen zetten? Dan heb ik er even een beeld bij