Blue_Star schreef:Ik persoonlijk kies voor een spuitje,waarom? :
*Spuitje doet geen pijn
*Je slaapt zachtjes in in de armen van de baasje(s)
*Je ligt al neer
Bij een kogel:
*Hoor je een knal en dan scherpe pijn
*Het gaat vaker mis bij een kogel dan bij een spuitje
*Je valt zomaar op de grond wat niet echt diervriendelijk is en afschuwelijk voor de omstaanders
Dus SPUITJE!!
dit is wel erg zwart wit bekeken!!!
je bent duidelijk voor een spuitje dus doet een kogel pijn,een infuus prikken ook!!
ik denk dat er aan 2 kanten voor en nadelen zijn.
voordelen spuitje is dat je erbij kan zijn,het in eigen omgeving gebeurt en dat je een langere tijd hebt om afscheid te nemen.
nadeel is dat het paard zeker een dag dood op terrein ligt eer het afgevoerd wordt,het feit dat het paard voor het spuitje moet gaan vallen,is vaak niet pretig om te zien,en er zijn legio paarden die dus op dat punt gaan vechten om weer overeind te gaan staan,en dat is vervelend.
voordeel slager is dat het paard gebracht wordt, krijgt een kogel en is vrijwel meteen dood,en wordt daar netjes "opgeruimt".
nadeel is dat je geen afscheid kan nemen omdat het dier meteen verwerkt wordt,en dat veel mensen er een "schuldgevoel" bij hebben.
nog een voordeel is dat je bij de slager geld toe krijgt en bij een spuitje het je geld kost.
en drama verhalen over bange paarden bij de sager,ik heb ook bange paarden gezien bij het spuitje ook dan weet een paard donders goed dat er iets gaat gebeuren.dus je daar niets vanaan trekken maar voor jezelf de voor en nadelen afwegen.
sterkte...