ja er is een paarden crematorium,maar die cremeert paarden tot ong 1.56m schofthoogte,ik zal nogmaals de brief waarin het een en ander staat uitgelegd hier neerzetten....
"We hebben hem donderdagavond laten inslapen omdat we hem wilde laten cremeren. Dat kan alleen in Roermond en daar moet hij dan zo snel mogelijk naar toe dus vanochtend zijn we om 4.30 uur weggereden en we waren daar om 7.45 uur en om 8.30 uur is hij gecremeerd. Dit duurt 7 uur, 16.30 uur hebben we de as opgehaald en zijn we weer naar huis gereden. Deze dag was dus ook pittig maar ik ben wel heel blij(klinkt misschien raar) dat het zo is gebeurd. In dat crematorium ging het allemaal mooi en rustig. We hadden Rob op een plastic zeil gelegd in de trailer met daar bovenop zaagsel. Met 3 man hebben ze hem uit de trailer getrokken en op een rijdende tafel gelegd. Ik ben er helemaal bijgebleven totdat ze hem voor de oven hebben gereden. De oven zelf heb ik ook nog bekeken.
De as krijg je mee in een soort tonnetje en die gaan we uitstrooien. Ik vind het gewoon een hele nette manier. Ik moet er niet aan denken dat hij in de destructor gaat of naar de slager!!!!
Hij betekent heel veel voor mij dus vind ik dat je het einde ook netjes moet verzorgen."
en:
"Het crematorium waar Robbedoes heen is gegaan heet SHCN Dierencrematorium Roermond, Olympialaan 10, 6042 JZ Roermond telnr.(NL) 0475-343134 E-mail: info@shcn.nl en website www.shcn.nl. E-mail + website gaan denk ik over de afdeling in Leidschendam en die cremeren geen pony's/paarden. Zij zijn het enige crematorium in Nederland, Belgie en Duitsland die tot deze stokmaat in z'n geheel cremeren andere crematoria maken ze kleiner. Ik heb nog een adres van een crematorium in Belgie zal ik zo ook nog even bijvoegen die cremeren dus wel grote paarden maar volgens Roermond dus niet in het geheel maar dat ik heb ik dus nooit nagevraagd. Het was inderdaad stokmaat 1.55/1.60m als hij/zij dan niet te flink is. Voor deze stokmaat kost het cremeren 600 euro. Voor Rob moest ik 500 euro betalen en die was 1.44m. Je kan zelf met de trailer naar hen toe maar ze halen ook thuis op. Ze willen het paard het liefst zo snel mogelijk na het overlijden hebben want hij/zij zwelt namelijk op. Ze starten met cremeren om 8.00 uur en dat duurt de hele dag tot 16.00uur-17.00uur.
Het crematorium in Belgie. Cremanima Respect S.A. Rue de la Spinette, 32 5140 Sombreffe tel. 071/888845 Voor inlichtingen in het Nederlands Mevr. Pevernagie tel: 02/3473504
Tarief Persoonlijke dierencrematie Gezamenlijke dierencrematie
Ezel, Pony (200kg) 800 euro 300 euro
paard(600kg) 1300 euro 600 euro"
ik hoop dat je hier wat aan hebt...