Mijn paard 5 jaar heeft gezelschap van een shetlander hengst.
Vandaag ga ik eerst met de shetty naar de wei en een paar uur later ga ik met het paard. Voor het paard was het de eerste maal dat hij alleen de baan opging. Hij had er geen probleem mee, was héél braaf.
Op zo'n 500m van de weide begint de shetty te roepen naar het paard die hem niet kon zien door bomen en hagen. Het paard begon te stijgeren en te slaan met de voorste benen en wou richting weide galopperen . Hij draaide zich vliegensvlug om en trok en sprong over een grote beek , resultaat :ik was hem kwijt en hij liep de baan op in volle galop straat in straat uit . Om kippevel van te krijgen . Uiteindelijk is hij huiswaarts gelopen zonder schade of een ongeluk te veroorzaken. Thuis was mijn shetland merrie aan het roepen naar het paard en daarmee is hij blijkbaar teruggekomen .
Eens terug thuis was hij superkalm ,net of er niks gebeurt is .
Ik vrees als ik het paard zal berijden op de baan dat mij hetzelfde scenario staat te wachten en dat is uiterst gevaarlijk.
Ik kan dus enkel met het paard op de baan met een van mijn shetty's erbij en dat kan dus niet zijn.
Wie heeft er een oplossing aub ?