te koud ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sylvie

te koud ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 19:31

ik had een vraagje
ik heb een enter pony van een jaar.
op de stal waar ik nu met haar sta kan ze zwinters niet naar buiten!
duz ik heb een andere plek gevonden waar dat wel kan !!
maar dat is dan dach en nacht!
maar wat mijn vraag nouw is .. is het te koud om je pony snachts in de winter buiten te laaten staan!! ze is haflinger x nrps
het lijkt mij dat het wel kan maar volgens somige mensen bij mij op stal niet...
wat is julie menig ?????

Ecudes

Re: te koud ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:40

Als ze maar een droge plek hebben om te liggen, dus een schuilhut of zeer grote bomen wil ook werken. Dan kan dat prima. Dat is zelfs hartstikke goed, zeker voor een jong paard!

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:48

ja hoor kan prima, maar is ze dit wel gewend. Je kunt natuurlijk niet een paard wat altijd op stal gestaan heeft zo maar ineens dag en nacht buiten zetten, maar als ze dit al kent kan het prima, als ze inderdaad maar een schuilstalletje heeft en als het echt koud is, goed bijvoeren worden ze lekker warm van. Ik heb mijn merrie toen ze 2 was ook dag en nacht buiten gehad, ze kreeg een mooie dikke teddyvacht en ze ging alleen schuilen bij een vieze koude wind en hagel en onweer, en zij is een KWPNer.

sylvie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 20:02

ik heb haar aan het eind van de winter gekocht en ze heeft daar voor altijd op ht land gestaan !! maar als mensen tegen me zeggen dat ze dood kunnen vriezen ga ik me tog afvraagen of ik er wel goed aan doe. maar het en land in een groot bos dus er staan overal boomen omheen.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:06

Ze moet in ieder geval beschikken over een schuilstal die droog en tochtdicht is. ook zul je in de weinter bij moeten voeren. Zo op het land zetten zonder schuilstal is niet goed. Zeker niet als het hard vriest of dagenlang regent. het paard wil ook weleens lekker in het stro lioggen op een droge plek

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:40

doodvriezen??? heb nog nooit gehoord van een paard wat is doodgevroren. Een paard is een buitendier, en als hij gewend is om dag en nacht buiten te staan VOORdat het winter wordt (en dus kouder) dan gaat hij vanzelf meer vacht aanmaken en kan hij er prima tegen. Je moet natuurlijk niet ineens een paard wat gewend is om binnen te staan midden in de winter zonder deken buiten zetten dat is wel vragen om problemen maar als je er in de zomer mee begint zodat hij langzaam went aan de steeds lager wordende temperaturen is er niets aan de hand. Er is trouwens niets beter voor een jong paard dan 24 uur per dag buiten lopen.

LadyxCleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:58

Mijn paard staat altijd buiten, hij heeft een open stal, maar kan altijd buiten lopen. Ik heb gehoord dat dat juist heel erg goed is, dan zijn ze beter bestand tegen ziektes enzo...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 00:52

Kan volgens mij best. Ik zou alleen voor hele extreme gevallen toch graag een regendekje achter de hand houden. Als ze heel erg nat en koud is kan je haar dan weer een beetje opwarmen. De paarden hier bij de buren stonden tot hun derde altijd in de wei. Bij heel extreem weer stonden ze dan bij de ruif (uit de wind). Wel goed bijvoeren en opletten op mok ed.