met martingaal om minder druk ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smokeymesgat

met martingaal om minder druk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 18:16

ik heb kim vandaag met martingaan gereden en toen was het verhaal dat ze door de martingaal rustiger werd . en niet meer zo wou racen .. ze liep wel heel mooi maar is dat ook echt waar, dat als ze de martingaal om hebben minder druk zijn ?

Olympia

Re: met martingaal om minder druk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 18:26

Een martingaal is er eigenlijk voor zodat het paard geremt wordt met zijn hoofd de lucht in te gooien. Hij/zij kan zijn hoofd wel in de lucht gooien, maar tot een bepaalde hoogte..

Verder vind ik juist zonder martingaal fijner rijden dan met bij mijn paardje..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:42

ze kunnen idd hun hoofd niet meer zo ver omhoog brengen en er tussenuit trekken, met hun hoofd op 'normale' positie kan het nog wel natuurlijk. Zolang ze het hoofd niet extreem omhoog trekken mag een martingaal geen druk uitoefenen, dan zit hij te strak.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 07:33

je paard word er niet minder druk van hoor! hij kan minder makkelijk zijn hoofd er uit drukken en dus niet te ver omhoog gooien. het helpt je dus een beetje om d'r hoofd wat lager te houden.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 07:44

ik heb ook een druk paard alleen helpt martigaal meestal niet echt bij mij, omdat mevrouw toch wel kan racen als de martigaal om zit omdat ze haar hoofd altijd wat lager houdt in het algemeen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 07:56

Het zit denk ik tussen je oren Jij denkt dat je paard rustig si met martingaal, jij bent onbewust zekerder en dus ook rustiger en je paard wordt daar rustig van en niet van de martingaal.
Een martingaal helpt, zoals hierboven al gezegt, alleen om te zorgen dat je normaal kan blijven sturen als het paard z'n hoofd omhoog doet.