Heeft 1 van jullie dit ook met Kentaur zadel...?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Zamero

Heeft 1 van jullie dit ook met Kentaur zadel...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 16:45

Ik heb nu nog geen 1,5 maand een kentaur zadel, nu laat aan de onderkant van het zweetblad aan de ene kant al wat verf los en word grijs, terwijl het aan de andere kant normaal is.
Dus ben ik voor de tweede keer terug gegaan met het zadel, de eerste ker was omdat er een naadje van een klein flapje los was gegaan, en deze keer dus hiervoor.

Ik dus terug naar de ruitersportzaak waar ik hem gekocht heb,
die vroeg later met wat voor laarzen ik reed en ik zei rubber en toen zei ze dat het daar wel door kon komen, maar het lijkt mij dat zo'n zadel van 900 euro daar toch wel tegen moet kunnen?
En ik zei dus, dan moet dat hetzelfde zijn als aan de andere kant en daar is het normaal.

Door de ruitersportzaak is er een foto gemaakt en die word naar de fabricaat toegestuurd omdat die nu vakantie hebben.
Heeft iemand hier ook last van met Kentaur?

Groetjes Anne

germie

Re: Heeft 1 van jullie dit ook met Kentaur zadel...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 16:51

Geen ervaring met grijs wordende kentaur zadels, maar ik reageer wel even:
Lijkt mij dat de coating niet los mag laten bij het zadel, ongeacht of je met kunststof laarzen of leren laarzen rijdt. Als je leren laarzen had gehad, dan hadden ze gezegd dat het daar door kwam, dat je je laarzen misschien wel te veel in de olie gezet had of wat dan ook.
Niet accepteren, het hoort gewoon niet.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 10:05

Dat vond ik dus ook is fijn om wel wat steen hiermee te hebben bedankt
Nu kijken wat de fabricant zegt

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:49

dit komt regelmatig voor bij alle merken zadels maar met name bij de middenklasse. Meestal wordt dit veroorzaakt door te droog leer. Een nieuw zadel is nog niet doordrongen van voeding waardoor met name je laarzen veel wrijving geven. Hierdoor kan de coating los laten. Het leer van duurdere zadels is vaak niet gecoat waardoor dit niet duidelijk zichtbaar is.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 08:07

Mijn Kentaur werd ook al snel 'kaal'. Niet grijs, maar wel lichter, je ziet duidelijk waar de beugelriemen zitten. Erg zonde, maar de zadelmaker vertelde dat alle Kentaurs dit hebben.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 12:00

doordat de zadels tegenwoorden "gewoon" worden geverfd (impregneren oid mag niet meer) zal de verf ook sneller slijten. deze zit immers niet helemaal in het leer ingetrokken.

volgens mij wordt kentaur helemaal niet gecoat

anne_red

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:04

Ik heb ook een kentaur springzadel. Het zadel is lichtbruin maar ik rijd met donkere beugelriemen. op mijn zadel zie je nu ook allemaal donkere strepen van waar de beugelriemen hebben gezeten. Ach het was een goedkoop zadel dus ik zit er niet zo mee.

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 15:51

Ik heb er ook een, ik ben over het zadel; heel tevereden, maar idd waar de beugelriemen zitten is het nu ook al lichtbruin...enen behoorlijk nieuw zadel!

R_MW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 16:22

mijn zadel heeft het ook! Aan de onderkant van het zweetblad laat de verf los, waardoor het daar grijs is/lijkt. Ik dacht dat dat bij ieder zadel gebeurt naarmate je ermeer mee rijdt. ik heb hem nu ongeveer 2,5 maand, maar ik moet er dus eigenlijk ff mee terug?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:09

Ik zou er mee terug gaan. Een zadel van 800 euro heeft toch een verwachte levensduur van zo'n 15 jaar. (A-merk 20-25 jaar). Je koopt toch geen zadel dat direct lelijk wordt? A merk of niet, 800 euro is niet niks en je mag hier toch een behoorlijke kwaliteit van verwachten.

ZElfs van een zadel van 100 euro mag je verwachten dat deze niet na 2.5 maand bruin wordt. Zo'n zadel hoort nog zo'n 1.5-2 jaar mee te gaan.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:27

Mn zus heeft een kieffer... Ik vind dat deze snel slijtage plekken hebbn. Ze heft het zadel nu denk1-2 maaden en het zit vol gebruikers sporen van de beugelriemen.. Vind het best slecht.. Dat dat nu al gebeurt..!

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 12:23

Jits schreef:
Mijn Kentaur werd ook al snel 'kaal'. Niet grijs, maar wel lichter, je ziet duidelijk waar de beugelriemen zitten. Erg zonde, maar de zadelmaker vertelde dat alle Kentaurs dit hebben.

Dit heb ik ook helaas. Maar ja, niks aan te doen Verder blijft het zadel prachtig!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:19

Huh.

Ik heb mijn zadel nu een jaar. En rij er nu 3 maanden mee. Ik draag de beugelriemen onder het zweetblad. En dioe van mij ziet er nog als nieuw uit. Ik wil geen ander zadel meer.
Ik heb de zelfde weer besteld maar dan in het bruin omdat ik at net iets mooier vind op mijn paard. En ik vind de kwaliteit ontzettend goed. Het zadel zit heerlijk en heeft een geweldige goede pasvorm.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 13:45

Ik heb goed nieuws, mijn zadel is terug en er worden nieuwe zweetbladen door de fabrikant op gemaakt, dus ROOS als ik jou was zou ik ook terug gaan.
Groetjes Anne

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 15:31

die van mij blijft ook prima...
ik heb een bruine. en als ik met mijn zwarte laarzen heb gereden zie je dat wel, maar is er met zadelzeep weer af te\poetsen..
op een bruin zadel zie je dat altijd!!!ook bij passier, pessoa en prestige!!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 15:37

Bij mijn stubben heb ik nergens last van. Bij mijn JC was dit ook al na 2 maanden rijden. Ik deed er dan warme zwarte Kiwi schoenpoets op. lekker lang laten intrekken en goed uitwrijven.
Ik heb ook een oude stubben gehad, er was al 15 jaar mee gereden, heb er zelf klein poosje mee gereden maar je zag er niks aan! nog helemaal bruin zoals de rest van het zadel!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:56

Ik heb ook een Kentaur, inmiddels al een jaar, en hij ziet er nog uit als nieuw. Ik kreeg wel de opdracht van de verkoper om hem vóórdat ik ermee ging rijden eerst 3 keer goed in de olie te zetten (en goed in laten trekken, dus 3 dagen ervoor uit trekken), zodat hij niet zou verkleuren, en blijkbaar heeft dat toch geholpen. Dus Zamero, als je nieuwe zweetbladen krijgt, eerst even goed in de olie zetten, misschien helpt dat !

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 11:43

Okey zal ik doen.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:03

en de beugels onder het zweetblad dragen..
Dat wil misschien ook wel helpen..

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:04

Je mag je zadel niet in de olie zetten, omdat dat door het leer in de kussens trekt en daar kan je vulling van gaan klonteren. Doe je zadel dus altijd met vast vet!!

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:43

Nee, de kussens mag je inderdaad niet olieën, maar de zweetbladen wel hoor !!! Daar zit ook geen vulsel onder

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:42

Uiteraard!!!!

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 10:24

HAhaha jullie vullen elkaar dus het moet niet met olie maar met ledervet ook doe ik.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 11:26

Zelf ben ik een Kentaur fan, ik rij niet zo vaak met rubberen laarzen (1x in de week?). Ik heb geen last dat het zadel lelijk wordt. Het ziet er na 5 jaar nog steeds mooi uit! 900 euro?? allemachtig! ik heb er toendertijd nog geen 600 euro voor betaald!

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 16:21

Voor diegene die het willen weten wat er voor de rest is gebeurd.
Heb vandaag een heel nieuw zadel gekregen
Ik zal hem dan nu eerts 3 dagen in de olie zetten en mijn beugelriemen onder mijn zweetbladen dragen

Heel erg bedankt voor jullie reacties