Kosten en ervaringen Euroriding Diamant

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kosten en ervaringen Euroriding Diamant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 15:22

Ben beetje opzoek naar een ander zadel, en dit zadel wordt me aan alle kanten toegeworpen om te proberen.

Wat zijn jullie ervaringen.

Wat kost dit zadel?

manonk

Re: Kosten en ervaringen Euroriding Diamant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 16:19

hallo,

Ik heb net 2 euroriding diamant zadels gekocht. Nieuw kosten ze 1450 euro. Ik ben er heel blij mee en ik vind het erg fijne zadels. Succes ermee ! Groetjes

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 16:50

Ik dacht dat ze nieuw 1300 zoveel kosten maar dat zal wel verschillen per ruitersportzaak. Ik heb een jaar geleden een Euroriding Diamant gekocht van 1,5 jaar voor €950. Vind hem lekker zitten en ben er blij mee, kan er ook gewoon buitenritten van 3 uur mee maken. In het begin was het wel een beetje wennen omdat ie veel kniewrong heeft en dat je been dan 'tegen word gehouden' met lichtrijden maar nu voel ik daar niks meer van.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 17:05

Ik heb al 5 jaar de diamant en wil echt geen ander zadel!
Heb hem toendertijd gekocht voor 1450 gulden..
En heb er zo veel plezier van gehad en zeker nog!!
Die van mij heeft idd ook stevige kniewrongen en daardoor zit je vind ik heel lekker vast in je zadel..

Een vriendin van mij heeft pas ook een nieuwe en die kostte 1450 euro.

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 18:12

ik heb net een nieuwe eruoriding diamant voor 1350 met singel en beugels enz.
goretjes kiekje

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:43

Een heerlijk zadel! Prijs weet ik niet meer helaas.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 21:28

Ik kocht hem als 2e hands nu 2 jaar geleden. Ik heb mijn euroriding Jade toen ikgeruild en moest 350 euro bijleggen Maar wat een heerlijk zadel, iedereen die er op zit zegt het.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 23:15

ja ik heb er dus ook 1.Dingen blijven ook waarde vast,dus als je hem met de tijd wilt verkopen krijg je er nog een goed bedrag voor terug;ze zijn erg gewild.Fijn zadel,lekkere kniewrongen en redleijk diepe zit.Ik heb er een met verlengde zweetbladen.Kortom; lekker zadeltje

jes29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 09:05

Ik heb mijn euriding diamant zadel nu ongeveer 4,5 jaar en hij rijdt nog steeds hartstikke fijn. Ook ziet het leer er nog als nieuw uit. Voor mijn tinker zocht ik eigenlijk een veelzijdigheid zadel, maar omdat bij het aanpassen van een zadel bleek dat een dressuurzadel veel beter ligt op de rug van mijn tinker, toch dit advies opgevolgd. En nog steeds geen spijt. Met dit zadel rijd ik dressuur, lange buitenritten en spring ik af en toe.
Destijds heb ik mijn zadel voor 2695 gulden gekocht.
Je hebt verschillende prijsklassen van de euroriding. Dit heeft ook met de kwaliteit van het leer te maken. De goedkopere leersoort komt uit Oosterijk en de duurdere uit Engeland.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 10:38

op oris ligt ook een diamant.. en ik vind het een geweldig zadel !!! de prijs weet ik niet meer... ook heb ik een eurorigding jade.. die is goedkoper omdat ie n kunstof boom heeft... en aangezien ik niet zo zwaar ben en persoonlijk vind ik die lekkerder zitten dan de diamant... maar de luxor ofzo die zit het allerbest , das net een luie stoel

eefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 10:51

wij hebben binnenkort een euroriding diamant te koop (VZH) Wel in België
Het zadel is een jaar oud en weinig gebruikt. We zijn heel teveden over het zadel zelf, maar het blijkt toch niet ideaal te passen op het paard van mijn vriend.
Het is een 18 inch. Moest je interesse hebben, dan hoor ik het wel.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 10:57

Ik heb ook een Euroriding Diamant, voor smalle paarden.
Heerlijk zadel, vind hem persoonlijk fijner zitten dan de Passier GG, want iets meer gesloten.
Heb het zadel tweedehands gekocht voor ik meende 400 euro, dat geld is het nu na 3/4 jaar nog steeds wel waard. Goede kwaliteit leer en bouw. Ik hoop dat het [naam verwijderd] goed past volgend jaar, ik wil het graag houden.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 11:02

ik heb in april een euroriding diamant (17,5 ", VZH) gekocht bij Drunens ruiterhuis, kaal voor € 1.110,- , ik ben heel erg tevreden over dit zadel, het ligt perfect op mn paardje en ik zit ook nog eens lekker, wat wil je nog meer!

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 10:42

Ik heb altijd al een euroriding diamant dressuur gehad, heb nu 2 jaar zo'n zadel en moet zeggen dat het qua kwaliteit/ prijs vehouding echt goeie zadels zijn.
Maar wegens het overlijden van mijn paard rijdt ik er nu al een half jaar niet meer op en past het ook niet op mijn nieuwe paard, dus als je er een zoekt !! Die van mijn staat te koop. Mijn nieuwe zadel blijft euroriding maar dan wil ik de Luxor die zit ook prins heerlijk!!
PB me maar mocht je interesse hebben voor info of foto's.

De kosten waren 2 jaar geleden 1400 euro, maar heb dan wel buffelleren zit en das ook duurder!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 14:30

Ik heb ook een euroriding diamant (dressuur) op mijn paard liggen.
ik ben er tevreden over.
Het is een fijn zadel en geeft mij de ondersteuning op de plaatsen waar ik die graag wil hebben.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:55

Ik heb pas mijn 2e euroriding diamantzadel gekocht voor 1300 euro. Ik vind deze zadels super! Ik heb ook een euroriding vzh voor de buitenritten! Echte aanraders!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 18:23

Ik heb 2 nieuwe Diamant's gehad en was over beide heel erg te spreken!
Fijne zit, kwalitatief goed en je krijgt er na verloop van tijd een prima inruilprijs voor. Wat mij betreft een aanrader!