Hoi,
Heb net een nieuwe gehaald bij de dierenarts, en die is ongeopend houdbaar tot juli 2007. Zij had net een nieuwe bestelling gekregen, dus deze zijn "vers", en nog twee jaar houdbaar. De houdbaarheid kan natuurlijk per merk sterk verschillen. Staat de uiterste houdbaarheid ook niet op de spuit zelf? Bij Equimectin 600 die ik hier heb liggen, staat het ook bovenop de zuiger van de spuit.
Er staat op de verpakking/spuit niets vermeld over de houdbaarheid van een geopende spuit. Maar als je het originele dopje weer terugplaatst, moet het volgens mij geen kwijt kunnen om de spuit te bewaren tot de volgende behandeling. Immers: de spuit is nieuw ook alleen afgesloten met een dopje, en niet met zo'n extra folie-stukje, als bij tandpasta bijvoorbeeld. In principe verandert er dus weinig als je een deel gebruikt, en het dopje weer goed er op doet.
Zelf gebruik ik voor mijn paard een hele spuit, dus daar heb ik het niet bij, maar voor onze pony gebruik ik maar een halve, wat overblijft bewaar ik ook gewoon. Geen problemen mee gehad.
Groeten!