Regel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nice_Gurl

Regel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 12:42

Het is toch een regel dat je elkaar op het paard is stap passeerd? Ik reed laatst in het bos. Kwam een man met een sulky mij tegemoet rijden. Hij zag mij al wel in de verte. Maar hij bleef draven. Dus mijn pony is paniek. En toen hij bij mij was bleef hij draven en omdat mijn pony in paniek was kwam haar kont tegen de sulky. Er zat toen een dikke snee. Het is gelukkig wel goed afgelopen. Alleen gister hoorde ik van iemand dat als die aan het trainen was dat IK aan de kant moet voor hem. Terwijl het openbaar terrein is. Een vriendin zei dat ik wel aan aanklacht in kon dienen. Maar dat is sowieso nu te laat. Hopelijk is het een beetje duidelijk. Dus mijn vraag is, zat die man fout. Oja, hij reed ook nog gewoon door. Die k****zak. Is schold 'm nog uit en kreeg geen eens reactie.

Sjonniej

Re: Regel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:44

Geen regel, alleen liefdadigheid.
Ik draaf zelf ook gewoon door, tenzij dat paard gaat stuiteren, dan ga ik stappen. Waarom zou een paard in godsnaam van een ander paard schrikken, die mensen die erop zitten leren maar rijden!

Als die man aan het trainen is, stopt hij niet binnen 3 meter en dat moet je niet vergeten.

Nice_Gurl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 12:46

Hij zag mij al van ver af. En wat kan IK eraan doen dat mijn pony flipt :S.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:51

Ik vind wel dat het zijn schuld is, maar ik denk dat je geen gelijk krijgt.
Jouw pony deed immers niet wat hij 'moest doen'

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:52

Nice_Gurl schreef:
Hij zag mij al van ver af. En wat kan IK eraan doen dat mijn pony flipt :S.

Wat is van ver af?
Als hij aan het harddraven was dan kan hij zijn paard echt niet binnen 100-200 meter stil zetten.

Ik vind het een beetje dubieus. Ik ken de omgeving en de situatie niet.

s_uzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 14:18

sulky's rijden altijd door.. die stoppen niet zomaar.. soms best asociaal maar wat doe je eraan..

ik ga zelf vaak wel in stap inhalen maar als dat andere paard draaft haal ik oo kwel eens in draf in

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 15:11

De man is in twee opzichten fout: je mag een andere verkeersdeelnemer niet in gevaar brengen (stuiterend paard is potentieel gevaarlijk) en doorrijden na een aanrijding is absoluut zeer strafbaar.
Training of geen training, hij had moeten stoppen nadat hij je geraakt had.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 15:16

Nice_Gurl schreef:
En wat kan IK eraan doen dat mijn pony flipt :S.

Opvoeden??

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 15:26

Waratje schreef:
De man is in twee opzichten fout: je mag een andere verkeersdeelnemer niet in gevaar brengen (stuiterend paard is potentieel gevaarlijk) en doorrijden na een aanrijding is absoluut zeer strafbaar.

Helemaal mee eens!!

Nice_Gurl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 19:42

Bedankt voor de reacties. Ben er wijzer van

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:47

Waratje schreef:

Dat laatste is natuurlijk sowieso waar, maar de ruiter zelf moet zijn paard onder controle kunnen houden en brengt andere mensen in gevaar. Als mijn paard flipt op de weg van een passerende wielrenner en op die man springt of op zijn fiets ben ik zelf fout en niet de wielrenner die langs komt sjeezen. De man met de sulky is dus officieel niet degene die het paard en de ruiter in gevaar brengt maar andersom.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:57

In de verkeersregels voor ruiters staat o.a. dat als je tegemoetkomend verkeer ziet aankomen je met je hand een licht wuivende beweging moet maken van boven naar beneden om de tegenligger langzamer te laten gaan, dus vind dat de sulkymeneer ook vaart had moeten minderen! Als ik in het bos galopeer en ik zie een fietser aankomen ga ik ook stappen, vind ik wel zo netjes!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:58

Waratje; Wat is een aanrijding? Als dat paard die sulky net aan raakt kan hij ook al een lelijke schaaf oplopen, maar die man heeft dat net niet meer meegemaakt...

Brennie; Dat is aardig maar geen regel. Als ik voor iedere fietser, ruiter moet gaan stappen kan ik geen kilometer achter elkaar draven. Hoe moet ik dan trainen?