Animo voor ruitersportwinkel in of omg. Leiden+ webshop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aafje87

Animo voor ruitersportwinkel in of omg. Leiden+ webshop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 12:21

Ik ben benieuwt of er een markt is voor (nog) een ruitersportzaak in of omg. Leiden.
Zover ik weet is de Bles de enige ruitersportzaak in leiden. En met deze winkel heb ik geen goede ervaringen.
Ik zou het dus anders willen doen, een winkel waar meer kennis in huis is van ruitersport artikelen. En waar een goede service wordt geboden.
Verder de bekende merken; Kieffer, Stubben, Euroriding(onder voorbehoud), Passier(onder voorbehoud), Harry's Horse, Imperial riding, Wintec, KN. Knightrider, Thorowgood, Casco, Ainsley, BR, Premiere, S&K, Eskadron etc etc.

Uiteraard komt er ook een web winkel aan vast te zitten.(deze is al in ontwikkeling)

Dus is er een markt voor?

Sjonniej

Re: Animo voor ruitersportwinkel in of omg. Leiden+ webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:59

Ik weet het niet....
Vanuit omgeving R'dam hoef je geen klanten te verwachten, daar zitten al een hoop goede ruitersportzaken.
Maar wat er verder rond Den Haag/Leiden zit weet ik niet, ik ken alleen Divoza daar als grote ruitersportzaak.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 15:02

Je zal een enorme investering moeten doen om die bekende merken te mogen verkopen. Een vriendin van mij heeft daar een navraag naar gedaan, maar 80.000 E als eerste aankoop was het minimum. En dat was voor één merk.....Maar dat wist je misschien al.
Verder denk ik dat het ook afhangt van de plek van de winkel, of het goed bereikbaar is enzo.
Succes, lijkt me best gaaf!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:29

Hier komt een Leidenaar:

We hebben dus de Bles in Leiden. Dit is een zeer kleine zaak waar ik voor een rijbroek die goed past al niet kan slagen, dus ik kom er nooit. Wel liggen de prijzen er volgens mij niet zo hoog, maar je kan er dus ook niet te veel van verwachten.

In Zoetermeer zit Divoza. Te ver om te fietsen voor Leidenaren, maar wel groot. De prijzen zijn normaal tot toch wel prijzig. Ik vind de service er op zich wel ok.

In Hazerswoude-rijndijk zit Ton van Bemmelen. Deze vindt ik zelf nogal duur in vergelijking met de andere zaken. Verder is dit ook een dierenwinkel. Ik voel me daar een beetje alsof ik wat voor m'n konijn kom kopen. Ook niet helemaal mijn ding dus. Het is wel een grote zaak.

In Noordwijk zit de Pas de Deux. Dat vindt ik tot nu toe zelf de beste. Niet zo duur, goede service. Ze zijn redelijk groot en makkelijk met dingen voor je bestellen, dus er valt altijd wat te vinden. De service is heel prettig!

In elk geval zitten er dus een aantal grote zaken in de directe omgeving. Alleen IN Leiden of op fietsafstand ontbreekt dit. Dus in de heel erg directe omgeving zou het wel fijn zijn ja.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:48

Een grote zaak zou ik ook wel fijn vinden Zit wel niet in de directe (fiets-)omgeving van Leiden, maar als het een grote zaak wordt is het wel de moeite om erheen te komen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:56

Myra; Maar als er 4 zaken binnen een straal van 20-30 km zitten, verkoop je niets. Tenzij je echt heel erg onder de prijzen van de andere gaat zitten.
Je zegt zelf al dat ze in Noordwijk al een hele goede service hebben. Mensen die daar graag komen, zullen dus niet snel ergens anders heen gaan. Zeker als je prijs ook niet hoog ligt.

jes29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 09:18

Leuk initiatief, ook omdat ik zelf in Leiden woon. Meestal haal ik mijn spullen bij Divoza in Zoetermeer of bij Hypoplaza in Leidschendam. De bles stelt in vergelijking met deze zaken niet veel voor.
Ik weet inderdaad ook dat je om bijv. harry's horse artikelen te verkopen een minimum aankoopbedrag van 15.000 euro moet uitgeven. Ik hoop voor je dat het gaat lukken. Ik kom in ieder geval zeker bij je kopen!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 10:43

Ik woon ook in Leiden en vind dat er genoeg aanbod is in de buurt. Er zitten een aantal grote zaken, alleen de bles vind ik prut, maar daar kom ik nooit.
Een zaakje in Leiden zou wel handig zijn voor de kleine dingetjes, maar echt rendabel is dat niet.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 10:46

Ik woon ook in Leiden, maar ik vraag me af of er markt is voor nog een ruitersportzaak.

De Bles, Ton van Bemmelen, Divoza, Pas de Deux zijn allemaal goed te bereiken. Daarnaast zitten er in Noordwijkerhout nog wat goede zaken en meer richting Rotterdam ook.

Ik denk dus dat er meer dan genoeg goede zaken zijn in de omgeving.