Paarden snappen niet hoe hun drinkbak werkt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Paarden snappen niet hoe hun drinkbak werkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 12:11

Mijn jaarling heeft sinds een tijdje een automatische drinkbak in zijn stal hangen, maar hij snapt niet hoe het ding werkt, hij drinkt er wel uit maar gaat niet met zijn neus tegen de lepel om hem weer bij te vullen. Zelfde probleem hebben we met onze 3 jarige New-Forest merrie.

Hoe leer je een paard dit?

Maaikelove

Re: Paarden snappen niet hoe hun drinkbak werkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:12

Misschien eens proberen, als hij er uit drinkt, door zachtjes zn neus er tegen te duwen zodat er weer water bij komt, ik denk dat ze het na een paar keer wel door hebben!

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:42

ik denk hetzelfde

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:56

Niks aan doen, als ze dorst krijgen en het laatste beetje onderuit het bakje willen drinken krijgen ze het zo door. Wel altijd zorgen dat het bakje schoon is.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 14:49

Mijn fjord kende dat ook niet(wat wil je als je 5 maanden oud bent en nog nooit in een box hebt gestaan) en ik heb het toen zo gedaan:

waterbak leegscheppen en biksjes erin...en paard duidelijk gemaakt(ff lokken enzo) dat daar biksjes in lagen.
terwijl hij de biksjes pakt krijgt ie gelijk water.

Ik heb het 1 of 2x moeten doen en toen was het probleem over en wist meneer hoe de drinkbak werkte .

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:14

Die is best slim. Ik zat op kamp met dit probleem. Mijn paard staat namelijk nooit in een box met automatische waterbak en had dit in 13 jaar nog niet gezien. Ik gaf haar dus 2,5 emmer per dag (genoeg om op te leven, maar ze hield wel dorst dus). Na 3 dagen wilde ze niet meer uit de emmer drinken en betrapte ik haar op drinken uit de waterbak. Hartstikke fijn .

Primula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 21:51

Oh, dat komt wel hoor! Ik had ook bang dat m'n 2-jarige dat nooit ging leren. Ik heb het hem een paar keer voorgedaan, en de eerste keren schrok hij telkens als ik duwde, want dat maakt namelijk een akelig geluid hè . Maar na een tijdje werd hij toch erg nieuwsgierig, en ging eraan drinken. Ik heb toen terwijl hij dronk tegen het ijzer geduwd, en zo hebben we dat een tijdje gedaan. Tot ik hem eens alles liet leegdrinken, toen kwam hij zelf "per ongeluk" tegen het ijzer en had hij ineens door hoe het moest. Maar de rest van de jonge pony's bij ons heeft het zelf geleerd hoor .

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 21:53

Appelstroop op de lepel smeren Beetje kliederboel maar tijdens het aflikken duwen ze onbewust tegen de lepel....

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 00:08

heey ja das wel slim of pindakaas nog gezond ook

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 18:20

annegti schreef:
Niks aan doen, als ze dorst krijgen en het laatste beetje onderuit het bakje willen drinken krijgen ze het zo door. Wel altijd zorgen dat het bakje schoon is.

daar doet ie dan al ruim 3 maanden over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:22

In de stal staan en de knop indrukken ..
Bijna alle paarden horen dan het geluid en komen uit nieuwsgierigheid kijken ..
Als ie met z'n neus bij de drinkbak is hou je em ingedrukt en dan haal je je hand weg, zo kreeg Katie het ook door
Of idd iets lekker op de lepel op de lepel smeren, stroop, appelstroop of honing

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:26

die biks is wel een goede ja!