Iemand ervaring strandrit strandtent Diesels Scheveningen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ShadowFax

Iemand ervaring strandrit strandtent Diesels Scheveningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 12:07

Laatst zag ik een bord hangen bij strandtent Diesels in Scheveningen, dat zij ook strandritten organiseren. Heb ik een mailtje gestuurd met wat vragen.
Rijdt in een groepje van 6 man. Ervaring niet vereist Cap, zweep e.d. niet nodig Kan een half uur/uur of 2 uur rijden voor 15/25 en 40 euro.

Ik wil graag weten of iemand ervaring heeft met deze ritten georganiseerd door deze strandtent.

Bedankt!

Sjonniej

Re: Iemand ervaring strandrit strandtent Diesels Scheveninge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:34

Hmmm..... Nog niemand over gehoord. Maar lijkt me beter dat je dan naar Berenstein in Den Haag kan gaan. Daar is het zeker goed geregeld.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 12:53

Sjonniej schreef:
Hmmm..... Nog niemand over gehoord. Maar lijkt me beter dat je dan naar Berenstein in Den Haag kan gaan. Daar is het zeker goed geregeld.

OKe, is Berenstein een manege?? Wat voor paarden hebben ze daar? En weet je ook hoe duur het is?

Geen cap op en geen ervaring vereist, klinkt mij nl. niet echt goed en verantwoord in de oren.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:00

ShadowFax schreef:
Sjonniej schreef:

OKe, is Berenstein een manege?? Wat voor paarden hebben ze daar? En weet je ook hoe duur het is?

Geen cap op en geen ervaring vereist, klinkt mij nl. niet echt goed en verantwoord in de oren.

Helemaal mee eens, vooral 'geen ervaring vereist' klinkt me niet goed in de oren. Bovendien vraag ik me af waar zij hun paarden dan vandaan halen.

Berenstein is inderdaad een manege, maar volgens mij verzorgen die geen ritten voor mensen van buiten de manege? Weet ik niet 100% zeker echter. Joh, er zijn zat andere locaties waar je een leuke strandrit kan maken. Ik zou dit risico niet nemen als ik jou was.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:50

Met school hebben wij altijd een soort 'schoolreisje' en dan kan je ook een buitenrit maken bij Berenstein. Dus ik denk dat ze dan wel wat regelen voor buitenaf.

Verder kan ik je er niets over vertellen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 17:32

Ikzelf heb mn paardje op Berenstein staan, maar ik zou niet weten of ze ook buitenritten organiseren voor mensen van buitenaf.

De paarden daar zijn wel super braaf en gewend om buiten te lopen.

Verder ken ik deze strandtent ook niet en heb er ook nog nooit wat over gehoord, maar goed, wij gaan altijd naar het strand in Kijkduin, want daar zitten we zo vanaf Berenstein

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 20:43

als het in scheveningen zelf is denk ik eerder aan Le cavalier, ligt pal naast het beach hotel t.o; de pallace promenade(al de manege nog bestaat dan he) die organisserden elke zondat dat soort ritten ongeacht of je ervaring hebt, achterstevoren erop wilt zitten en ga zo maar door. denk dus eerder van daar, maar mijn tijd op die manege is al weer lang geleden , andere maneges in Scheveningen zelf zijn er volgens mij niet.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 11:43

Carolinef schreef:
als het in scheveningen zelf is denk ik eerder aan Le cavalier, ligt pal naast het beach hotel t.o; de pallace promenade(al de manege nog bestaat dan he) die organisserden elke zondat dat soort ritten ongeacht of je ervaring hebt, achterstevoren erop wilt zitten en ga zo maar door. denk dus eerder van daar, maar mijn tijd op die manege is al weer lang geleden , andere maneges in Scheveningen zelf zijn er volgens mij niet.

Le cavalier is op gedoekt! Daar wil gemeente Den Haag appartementen neer gaan zetten! Staan nu alleen nog een aantal pensions paarden, alle lespaarden zijn al verkocht!!
Zal vanavond eens kijken ga toch naar scheveningen!
Maar lijkt me erg moeilijk en niet heel erg ongevaaarlijk als je bij hun gaat rijden!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 16:14

Op manege berestein kun je wel strandritten maken. Als je van buiten af komt. (ik heb zelf wel eens een rit begeleid). Je moet dan eerst even in de bak laten zien wat je kan. En je krijgt dan een geschikt paard mee. Ik raad je aan om niet aan het begin van het buitenseizoen te gaan. De paarden gaan dan voor het eerst naar buiten en stuiteren alle kanten uit (of je moet dat leuk vinden).

Aan het zwarte pad staat altijd een veewagen met een paar paarden. Waar je paarden kan huren. En zonder ervaring naar buiten kunt. Misschien is daar het bord wel van. Ik ken wel iemand die die man weleens hielp in ruil voor dat ze strandritten mocht maken. Ze deed het puur om het rijden. En ze vond die man maar een engerd. Dit is maar van horen zeggen.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 16:20

felicity schreef:
Aan het zwarte pad staat altijd een veewagen met een paar paarden. Waar je paarden kan huren. En zonder ervaring naar buiten kunt. Misschien is daar het bord wel van. Ik ken wel iemand die die man weleens hielp in ruil voor dat ze strandritten mocht maken. Ze deed het puur om het rijden. En ze vond die man maar een engerd. Dit is maar van horen zeggen.

Het bord hing echt tegen de strandtent aan. Maar die tent ligt dus aan het zwarte pad. Aan het einde van de boulevard, loopt het naar beneden... tis dan meteen die houten tent. Maar die veewagen zal misschien daar ook mee te maken hebben.
Naja, lijkt me toch niks eigenlijk

Waar is berenstein precies? En kan iemand me vertellen hoe duur het is voor een uur?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 16:32

Stal wittebrug ligt ook praktisch in Scheveningen (naast madurodam). Die doen ook strandritten, maar weet niet of je dat als buitenstaander ook kunt doen. Als ik hun website zo lees wel. (http://www.stalwittebrug.nl.tt/). Het is echt een leuke stal met leuke paarden (heb er vroeger gereden).

De tent die je noemt in je vraag ken ik niet. Ervaring niet vereist is ergens ook een beetje logisch.....anders brengt het te weinig op. Waarschijnlijk is het een soort staprit ofzo. Cap niet vereist zegt niet zoveel. Moet je eigenlijk even verder vragen. Het kan nl. ook betekenen dat zij een cap beschikbaar hebben .
Maar Wittebrug is een aanrader .