Het rijden in de les met mijn verzorg-Arabiertje gaat goed. Ook buiten de lessen diet ze het prima.
Vaak is ze in de lessen iets minder voorwaarts. Als ik alleen in de bak rijd moet ik moeite doen om haar bij me te houden.
Maar tijdens de lessen reageert ze weinig op m'n been. Ik heb dit aan de eigenaar verteld, hij kent de pony goed, en hij zei neem maar eens een zweepje mee zodat je haar kort een tikje kan geven zodat ze actief blijft.
Dat heb ik dus gedaan, en het heeft geholpen, het zweepje had ik niet zoveel meer nodig, het is denk ik simpelweg het idee dat ik een zweepje meeheb dat ze actiever loopt.
Aan het eind van de les komt dus de instructeur naar me toe van: neem de volgende keer maar geen zweepje mee, ze is er bang voor, in de les is ze altijd veel drukker, etc.
Moet ik hier naar luisteren?
Ik neem aan dat de eigenaar van mijn verzorgpony haar beter kent dan de instructeur. Het is ook niet waar dat ze in de les drukker is, alleen ze trapt naar vreemde paarden als die te dicht bij haar komen. Er rijdt nog een meisje in de les, met een paard met alle knopjes, en ze rijdt met zweep, haar paard heeft het nog minder nodig dan ik. Vigour