Instructeur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vigour

Instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 10:45

Hoi,

Het rijden in de les met mijn verzorg-Arabiertje gaat goed. Ook buiten de lessen diet ze het prima.
Vaak is ze in de lessen iets minder voorwaarts. Als ik alleen in de bak rijd moet ik moeite doen om haar bij me te houden.
Maar tijdens de lessen reageert ze weinig op m'n been. Ik heb dit aan de eigenaar verteld, hij kent de pony goed, en hij zei neem maar eens een zweepje mee zodat je haar kort een tikje kan geven zodat ze actief blijft.
Dat heb ik dus gedaan, en het heeft geholpen, het zweepje had ik niet zoveel meer nodig, het is denk ik simpelweg het idee dat ik een zweepje meeheb dat ze actiever loopt.
Aan het eind van de les komt dus de instructeur naar me toe van: neem de volgende keer maar geen zweepje mee, ze is er bang voor, in de les is ze altijd veel drukker, etc.

Moet ik hier naar luisteren? Ik neem aan dat de eigenaar van mijn verzorgpony haar beter kent dan de instructeur. Het is ook niet waar dat ze in de les drukker is, alleen ze trapt naar vreemde paarden als die te dicht bij haar komen. Er rijdt nog een meisje in de les, met een paard met alle knopjes, en ze rijdt met zweep, haar paard heeft het nog minder nodig dan ik.

Vigour

Sjonniej

Re: Instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:52

Je neemt je zweep mee en legt hem naast de bak.
Je vertelt je instructeur precies wat jij voelt en wat je paard anders doet dan wanneer je alleen rijdt (hij is dus minder voor je been). Je vraagt je instructeur; hoe dit op te lossen. En verteld erbij dat de eigenaar had gezegt het zweepje erbij te nemen.

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je paard voor jouw gevoel langzamer loopt, terwijl dat helemaal niet zo is. Dus even overleggen met je instructeur, daar betaal je hem immers voor!

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 11:15

ik zou gewoon met en zweepje blijfen rijden, niet eens om een tik uit te delen maar ook dat je paard leert dat een zweep er *gewoon* bij hoort, en mocht hij niet reageren kun je hem en tikje geven

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 12:11

Ik zou het gewoon uitleggen aan de instructeur, maar zodra je pony beter aan je been is, heb je de zweep misschien niet meer nodig. Maar toch, een zweepje is altijd handig vind ik om even een klein tikje te geven enz.