Eigenaar mest stallen niet uit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vigour

Eigenaar mest stallen niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 10:38

Hey,

De eigenaar van m'n verzorgpony, doet weinig of niets aan stallen uitmesten. Het enige wat er gebeurt is dat er wat stro overheen wordt gestrooid zodat het er netjes uitziet. Maar de pony's (4) staan met hun hoeven in de mest. Ze gaan er ook in liggen, en ik neem aan dat dit niet zo fijn is.
De 2 andere verzorgsters vinden ook dat dit moet veranderen. Een van hun zei dat ze eigenaar niet wou dat we de stallen uitmestten, omdat dat 'een rotklus' was. Nou, ik wil het zeer graag doen zodat de pony's weer in een lekker frisse stal staan.

Nu is m'n vraag: Hoe moeten we dit aanpakken, om te zorgen dat de stallen weer mooi schoon zijn?

missnynke

Re: Eigenaar mest stallen niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:39

zoiets heet een potstal.
meestal wordt om het halfjaar dan de hele stal uitgemest.

Vigour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 10:48

Hmm, nooit van gehoord. Het oogt in ieder geval dat de eigenaar het te druk heeft om het te doen.
Er waren ook verhalen dat de pony's er mishandeld werden, omdat de stallen nooit werden uitgemest.. dat kwam van de manege, maar volgens mij klopt dat niet.
Nou, ik denk dat het dat is Bedankt

irmaenmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:58

als je het te vies vind moet je zelf gaan uit mesten zo ben ik ook begonnen en nu mesten we elke dag uit.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 14:05

tja als ik jou was zou ik eerst eens vragen
waarom de eigenaar de stallen niet mest
misschien is het inderdaad een potstal
en als ze er gewoon geen zin in heb
en jullie als verzorgsters dat erg vinden
zou ik zelf de stallen zelf doen als ik jullie was

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 14:10

ik zou het idd ook gewoon zelf doen..

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 15:37

Bij een potstal haaldden wij altijd wel de grote drollen er dagelijks uit alvorens we opnieuw een laagje vers strooiden..

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 15:57

Staan ze de hele dag op stal?
Dan staan ze toch in hun eigen mest en urine, lijkt met niet best voor hun hoeven. En ook niet voor de luchtwegen, al die ammoniakdampen.....

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 17:28

Ik zou gewoon even met de eigenaar gaan praten en als je er dan niet uitkomt zelf gaan uitmesten..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 17:46

missnynke schreef:
zoiets heet een potstal.

je bedoelt zeker een keer in de 2weken.....halfjaar lijkt me wel erg lang...dan staat je paard zowat met z'n hoofd tegen het plafond...
bij ons op school worden gewoon alleen de mest er uit gehaald en word het ongeveer om de 2weken ofzo helemaal leeg gemaakt.

Zou gewoon met de eigenaar gaan praten, als jullie gewoon allemaal een vaste dag nemen om uit te mesten is t niet zoveel werk.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 17:47

Ik zou het ook even met de eigenaar overleggen, en anders zelf uitmesten, want dit is niet gezond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:18

missnynke schreef:
zoiets heet een potstal.

Om het halfjaar? Oei, bij ons werd het eerst 1x per week gedaan en iedere dag opgestrooit, het waren dan ook gigantisch open stallen (met betraten uitloop)
Er stonden ook wel eens Dikbilkoeien in, groot dus

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:27

tamaraatjuh schreef:
Ik zou het ook even met de eigenaar overleggen, en anders zelf uitmesten, want dit is niet gezond

Ja inderdaad.
Meer heb ik er niet aan toe te voegen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:39

ik zou het wel even vragen aan de eigenaar, heb als kleine meid ooit gigantisch ruzie gehad met een eigenaar omdat ik de stal had uitgemest zonder te vragen - was te duur :S

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 09:38

De eigenaar van mijn verzorgpaarden doet dat ook nooit en dat is echt vies !!! Ze staan ook nog eens op stro, hij doet het winters een keer in de week en dan haalt hij het viese voor de helft weg en gooit er ander stro bij in en het viese er weer over heen. Mijn vriendin en ik proberen als we er zijn de drollen uit de boxen te halen en iemand die daar op pension staat gooit er altijd nog een laagje stro overheen. Dat mogen wij niet doen omdat het te duur is.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 09:49

Ik zou het ook eerst navragen wat de bedoeling is van die stal, want het kan inderdaad een potstal zijn.
(Ik zelf had ook een poststal maar vertelde dit wel aan diegene die mijn pony op het moment deed, of hoe het gedaan moest worden, of ik kwam savonds laat nog terug om uit te mesten).

Succes in ieder geval!

Applelove

Woonplaats: Kapsone's..? Hoe bedoel je..? Het is gewoon een feit dat IK beter ben dan JIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 12:08

Een potstal maak je in de winter. zomers haal je d ehele stal leeg en je strooit op doet er vlas in enzo wat je gebruikt als vloerbedekking. Het is niet goed voor een paard om constant in zijn eigen urine en mest te staan, hier komen ook (nog veel meer) vliegen op af wat ook weer niet goed is. even met de eigenaar overleggen wat nou zijn bedoeling hiervan is, vind hij het nou een rotklus dan mesten jullie zelf uit. Heb ik vroeger ook moeten doen bij mijn verzorgpony's nu word het gedaan voor mij door de eigenaar van de stal

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 23:06

Gewoon even overleggen met de eigenaar, dan kunnen jullie overleggen over het uitmesten en het opstrooien, sommige paardeneigenaars vinden het namelijk niet fijn als je elke dag een hele baal vers stro in gooit en hij of zij elke keer weer nieuw stro moet gaan halen...

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 08:09

Ik zou gewoon zelf uitmesten en erna naar de eigenaar gaan zo van kijk! Het kan natuurlijk wel helemaal verkeerd uitpakken mja ...