Tips tegen verveling in de winter gevraagd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_VHS_

Tips tegen verveling in de winter gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 09:06

Als onze paarden in de winter geen gras meer hebben, slaat de verveling nogal eens toe. Wie heeft tips om ze bezig te houden?
Zijn er mensen, die ze takken geven? (Welke soort, wilgen? en hoe kom je daar aan?)

Anoniem

Re: Tips tegen verveling in de winter gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:20

Wilgentakken en beukenstammen zijn erg geliefd. Of anders stomweg een flinke rol kuilgras of hooi in je weiland plempen. Kunnen ze eten wat ze willen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:21

Ik heb een oude jerrycan (van 5 liter) Daar doe ik brokjes in en laat de dop eraf. Als hij ermee gaat spelen vallen er af en toe brokjes uit. Hij vind het helemaal geweldig, 's ochtends is de jerrycan helemaal leeg en hij wordt er heel handig mee. Hij maakt alleen wel een hoop herrie met dat ding, maar hij verveeld zich iig niet.
De brokjes vallen gewoon in het stro, maar hij weet ze altijd perfect te vinden.
Na een tijdje is de jerrycan wel helemaal plat en kapot, maar dan neem ik een nieuwe mee. Als je hem elke dag een beetje uitdeukt gaat hij best lang mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:30

De pest is wel dat als je meerdere paarden op stal hebt staan, deze weer onrustig worden door het geluid van die jerrycan. Dat valt gebruikers van de Equiball namelijk ook vaak zo tegen. Dan moet je ze er allemaal eentje geven.

Oh ja, dat hout:
Wilgetakken mag je vaak gewoon meenemen als ze aan het snoeien zijn, en berkestammen is gewoon onhakt en ongekloofd openhaardhout. Als je paard er de bast afgesnoept heeft, kun je het gewoon zelf in de klover doen en in je open haard gebruiken.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:40

Idd takken in de wei leggen, dat houdt ze flinke tijd bezig

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 15:21

onbeperkt oud hooi geven.

_VHS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 08:00

Ze krijgen alledrie al een equiball en onbeperkt hooi.
Maar hoe komen jullie dan aan die takken?

anne7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 10:03

bij de gemeente navragen of er knotgroepen zijn. Ik heb een kennis in zo'n knotgroep zitten en ik vraag altijd waar ze gaan knotten. Dan rij ik er met mijn karretje heen en laad deze vol. Die van mij vinden het heerlijk!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 15:01

Of anders zelf een keertje met de trailer een tak uit het bos halen