Moeilijk paard (Ingewikkeld )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiekpjot

Moeilijk paard (Ingewikkeld )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 21:56

heej ik moet de fjord van mijn beste vriendin nog zo'n week verzorgen..
Hij is echt heel moeilijk en soms wel gevaarlijk hij had men vriendin dan onder het longeren aagevallen maar als ze boos is kijkt ze um in de ogen maar is haar al aageraden dat nii meer te doen..
maar dus ik wil hem gaan poetsen:Ik loop met hem naar de wasplaats,dat ging al goed..
maar toen ik um wou vastzetten werkte die nii mee hij schudde zen hoofd naar alle kanten en renden dan ook bijna weg..
eidenlijk had ik um vastgezet ik denk nou nu ga ik eens poetsen en hij begint met zen voorbeen heel hoog te trappen (van ongeduld enal) dus ik geef een tikje op da been doe ik nog eens een hardere tik hehe hij luisterd maar toen plette die me bijna tegen de muur en kon nergens naar toe en hij duwde een keer zo hard dat hij bijna met rubbertouwen enal de wasplaats uit was gegaan .. ik denk nou nu stop ik ik zet um op stal en probeer ut morgen wel .. de volgende dag ging ik het proberen met mijn vriendin en toen ging het wel goed ik ging um wassen enzo .. en hij was soms wel beetje stout..
maar ik heb een goeie band sinds een tijdje en eerst toen men vriendin der nii bij was was die altijd braaf..
maar nu moet ik er morgen weer heen maar ik durf niet zo goed eigluk want die ene keer was wel eng en als ik iemand roep om hulp staan ze pas 7.min. later voor men neus en nii altijd iemand wil helpen omdat iedereen um nii egt leuk vind..
Tis wel beetje ingewikkeld.. maar kweet niet zo goed wat ik meot doen ..
Hopelijk kan iemand helpenn..
doeii

abukir

Re: Moeilijk paard (Ingewikkeld )

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 22:01

Soo wat heb je vaag geschreven zeg. Ik moet het echt een paar keer lezen om het te snappen!
Maar als je het paard eng vind en er niet heen wilt moet je dat tegen je vriendin zeggen of iemand meenemen die hem wel aankan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 22:11

Ik zou als ik jou was tegen je vriendin zeggen dat ze dat beest eerst eens op moet voeden voordat ze anderen ermee lastig valt. Als ie zo verschrikkelijk lomp en onopgevoed is, als dat ik uit je vehaal opmaak, heeft het weinig zin om er in een week tijd een leuke pony van proberen te maken. Hierbij ga ik ervan uit dat je nog niet weet hoe je dit aan moet pakken (als je hier ervaren in was dan had je het immers niet gevraagd ). Geen tijd en energie insteken, zou ik zeggen.

kiekpjot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 22:22

srry voor het ingewikkeld gedoe
jewel ik heb wel ervaring nii als een van de beste dan he
maa eerst deed die echt nooit bij mij dus ik denk jha ik wil die wel verzorgen eh..
en opeens bgon die zo te doen jha ik weet nii precies wat ik moet doen zeg maa ik probeer ut ook heel rustig aan te pakken vertrouwen proberen en leren kennen weetje wel ..maar ik weet niet echt bv. als die me tegen de muur plet of wat ik nou precies moet doen want als ik dan boos word op Juul (zo heet tie) dan ben ik ook echt boos en dan moet het gedaan zijn maar zo is dat niet bij hem hij is heeeel anders dan alle andere paarden vandaar dat ik het ook vraag want mss heeft iemand hier verstand van of zelf mee gemaakt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 22:28

Ik zou hem in ieder geval een rotschop geven op het moment dat hij je tegen de muur gaat pletten (dus wel goed opletten, want op het moment dat je vaststaat tussen die Fjord en de muur dan kun je niet veel meer). Leiden aan de hand zou ik in ieder geval aan een hengstenketting of hengstenbit doen, zodat hij de kans niet krijgt om er vandoor te gaan.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 22:30

Dit paard heeft weinig respect voor mensen. Die moet heel stevig en consequent behandeld worden. Niet mee gaan tutten dus.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 22:35

ik zal er eerst wat basis oefeningen mee gaan doen... lopen aan het halstertouw en niet voorbij jou lopen... achterwaarts en weer weg.. snel een bocht na links en na rechts... wanneer hij er voorbij wil... weer achterwaarts..met je rug tegen zijn borst kast.. dus niet omdraaien

kiekpjot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 09:34

dankjewel allemaal..Ik zal het eens gaan porberen hopen dat die nu een engeltje is ...