Allereerst bedankt voor het lezen van deze topic. Door het grote stro gebrek wat op onze stal heerst moeten we het eventjes zuinig aan doen. Het stro wat er is kan maar met mate in de box.
Nu heb ik min of meer een box uit nood. Groote is ongeveer 4,5 meter bij 3,5 meter zonder urine afvoer. Het is zal maar zeggen een afgezet stuk in een hoek van onze loods (tussen een box en de buitenmuur).
Om er niet verder om heen te draaien
is mijn probleem eigenlijk dat mijn paard (ruin) nu min of meer in een steeds natter hok komt te staan omdat het stro het vocht slecht opneemt en ik niet overmatig met stro kan/mag strooien! ik wil dus vandaag of morgen overgaan op vlas, omdat ik er best wel positieve dingen over lees. Zo schijnt het twaalf keer meer vocht op te nemen als stro enz......Wie zijn paarden staan er ook op vlas?
-balen zijn 21 kg, maar hoeveel balen zouden jullie strooien in een hok van deze afmeting?
- Vlas schijnt zich snel te kunnen omzetten in compost dus zou het gewoon op de mesthoop kunnen die van het voorjaar wordt uitgereden over het land?
- Wanneer halen jullie het hele hok leeg (wel dagelijks drollen ed. er uit)? Na één week, twee, maand enz?
Hebben jullie misschien nog andere tips of suggesties? Stro zal op kort termijn wel komen, maar ik wil graag de winter ook in een droge box staan als hij maar een uurtje per dag naar buiten kan.

.

((