Moser opscheermachine, welke aangeraden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koortje

Moser opscheermachine, welke aangeraden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 21:19

Ik ben op www.agradi.nl aan het kijken naar een opscheermachine (tondeuse) voor paarden. Echter hebben ze er tig verschillenden, en heb ik een beetje moeite uit te vinden welke nou het best is en prijs/kwaliteit verhouding. Ik zou zeggen de Moser Tondeuse Styling-1852, maar of dat echt de beste is?

jumpertjes

Re: Moser opscheermachine, welke aangeraden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 08:52

ja scheermachines te kust en te keur. Ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met Moser, heb er vorig jaar 1 gekocht, maar kon, ondanks veel verwisselen van de messen en bijhouden, het werk niet aan. Nou moet ik wel zeggen dat wij veel paarden scheren in de winterperiode, ongeveer 2 per dag, dus werken moet ie wel bij ons. Ik heb een oud model van Aesculap en een nieuw model van Aesculap en die bevallen prima. De oude is wat aan de zware kant na een tijd scheren, en maakt wat meer kabaal. de nieuwe is superlicht, en bijna geruisloos. Heel mooi glad scheerresultaat. echt super. Voor de oren, snorharen, en stukje tussen de oren gebruik ik wel de kleine uitvoering van Moser, dat gaat perfect, maar daar kan je geen heel paard mee scheren. Ik gebruik hem wel eens nadat ik het hele paard eruit heb geschoren, om het een en ander glad te maken. Ga er dan met die kleine helemaal overheen, dan ben je alle strepen en oneffenheden kwijt. Wel een karwei, maar wel heel mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 09:11

Ik zou je uberhaupt geen Moser aanraden. Die van mij doet het niet goed en de service is waardeloos.
Ik zweer bij m'n Heiniger.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 10:20

Moser Tondeuse Styling-1852 is geen scheermachine voor het volledige paard. Maar alleen om op te scheren, daarvoor vind ik het een prima apparaatje. Heb hem ook al een jaartje en nog nooit iets mee gehad, gebruik hem wekelijk bij mijn paard. Ik maak hem elke keer schoon en olie hem in. De accu gaat echt lang mee. Voor grote scheermachine zou ik kijken naar liscop of aesculaap

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 11:15

Udo2001 schreef:
Moser Tondeuse Styling-1852 is geen scheermachine voor het volledige paard. Maar alleen om op te scheren, daarvoor vind ik het een prima apparaatje. Heb hem ook al een jaartje en nog nooit iets mee gehad, gebruik hem wekelijk bij mijn paard. Ik maak hem elke keer schoon en olie hem in. De accu gaat echt lang mee. Voor grote scheermachine zou ik kijken naar liscop of aesculaap

Het ging me ook om een opscheerapparaatje. Een grote kopen vind ik niet rendabel genoeg, gezien de prijs van een nieuw apparaat en de prijs van het huren van zo`n ding. Dan huur ik liever, ookal heb ik theoretisch liever mn eigen spullen, `t is toch een smak geld!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 13:12

Dat klopt, maar het opscheren doe je ook vaker dan het hele paard scheren. Heb ook maar een paard en vind zo'n opscheermachine erg fijn. Ik scheer mijn paard in de wintermaanden ook niet, omdat hij niet echt een dikke vacht krijgt.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 15:30

Udo2001 schreef:
Dat klopt, maar het opscheren doe je ook vaker dan het hele paard scheren. Heb ook maar een paard en vind zo'n opscheermachine erg fijn. Ik scheer mijn paard in de wintermaanden ook niet, omdat hij niet echt een dikke vacht krijgt.

Dan heb je geluk, ik moet echt aan de slag ermee! Ook al begin ik bijtijds met dekens, ik zal toch moeten scheren...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 16:19

Waar wil je hem voor gaan gebruiken? Ik vind de benen meestal niet mooi worden met zo'n klein ding en als je hem alleen voor het hoofd koopt dan kun je ook kiezen voor een gewone tondeuse.

Ik heb al jaren een oplaadbare Phillips die je ook met het snoer eraan kunt gebruiken en ik wil nooit meer een Moser.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 18:03

ik heb er eentje, weet niet uit me hoofd wel type...gebruik um voor de beentjes, t hoofdje en de oren...doe er 3 paarden mee. Hij maakt weinig lawaai, en je kunt er een uurtje of langer mee scheren. Heb verder nog nooit eerder een opscheermachine gekocht of gebruikt ben wel tevreden met deze...denk alleen niet dat ik het hele paard ermee kan scheren...ga t ook niet proberen straks is de helft gedaan en is de accu leeg

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 19:40

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 20:46

Volgens mij heb ik een keer een Oster bij de ruitersportzaak gekocht, en daar heb ik nog geen eens 4 voetjes mee kunnen scheren. Ruilen of geld terug kon toen niet, was een aanbieding...
Weet niet zeker meer, zal eens op de doos kijken (of heb ik die al weg gegooid?)

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-05 20:50

Koortje schreef:
Volgens mij heb ik een keer een Oster bij de ruitersportzaak gekocht, en daar heb ik nog geen eens 4 voetjes mee kunnen scheren. Ruilen of geld terug kon toen niet, was een aanbieding...
Weet niet zeker meer, zal eens op de doos kijken (of heb ik die al weg gegooid?)

ik zie op de doos dat dat een Moser is!! Type 1400. Misschien heb ik hem verkeerd gebruikt ofzo dan??

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 21:06

is een Oster opscheermachine wel goed dan?

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 22:06

Als ik je een tip mag geven koop dan de artiko of avalon, zijn goedkoper dan een groot apparaat maar kan je wel een hele paard mee scheren.
Koop er een paar (kleine) losse kopjes bij en scheren maar.
De losse kopjes kun je namelijk laten slijpen als ze bot zijn.
De machines met vaste mesen niet, en kun je dan dus weggooien.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 10:35

Waar kan je dan artiko en avalon kopen. Ik ben ook op zoek naar een klein apparaat wat wel veel scheerwerk aankan.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 11:12

Ik heb een Wahl pro en ben er zeer blij mee.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 13:54

koortje vindt je het goed dat we jouw topic gebruiken om uit te vinden welke merken opscheermachines we absoluut NIET moeten kopen en welke wel?Ik heb nl. een groot scheerapparaat en wil eigenlijk ook een geluidsarm opscheermachientje erbij hebben, maar weet niet goed welk merk

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 14:41

Voor erbij blijf ik bij mijn Phillips. Weinig geluid, oplaadbaar maar hij kan ook met snoer (wat erg handig is als je vergeet om hem op te laden of als je veel paarden wilt doen)
Doordat de kop vrij klein is vind ik hem ideaal om oren uit te scheren omdat je overal goed bij kunt.
Prijs / kwaliteit is erg goed.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-05 18:29

@ Rhijnauwen, ja hoor! Leer ik zelf wellicht ook nog het een en ander van

@ Philips gebruikers, waar halen jullie die tondeuses?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:30

Is die philips speciaal voor paarden dan?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 20:17

Nope die is gewoon voor mensen. Ik ga eens even kijken morgen wat het type is.
Ik heb met de eerste twee jaar gedaan en toen sloeg er een paard tegenaan.
Deze heb ik nu een jaartje en heeft ook al heel wat te lijden gehad maar doet het prima.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 09:36

Dan heb ik er al niets aan, zo 1 heb ik ook en die komt echt niet door de vacht van mn pony's heen

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 09:56

Ik heb hem met name voor het opscheren van de benen nodig, en het bijwerken van het hoofd. Werkt hij goed genoeg op benen met redelijk dik/stug haar (wel gewoon van een warmbloed hoor! ) ?

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 11:02

Katja schreef:
Nope die is gewoon voor mensen. Ik ga eens even kijken morgen wat het type is.
Ik heb met de eerste twee jaar gedaan en toen sloeg er een paard tegenaan.
Deze heb ik nu een jaartje en heeft ook al heel wat te lijden gehad maar doet het prima.

Kan je daar ook de benen mee opscheren?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:43

Katja schreef:
Waar wil je hem voor gaan gebruiken? Ik vind de benen meestal niet mooi worden met zo'n klein ding en als je hem alleen voor het hoofd koopt dan kun je ook kiezen voor een gewone tondeuse.

Benen gaat niet mooi ermee. Vind ik overigens bij (bijna) alle opscheermachines.
Dan werkt een groot apparaat een stuk beter.