Boek: Het paniekvrije paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Boek: Het paniekvrije paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 16:23

Ik rij sinds kort een jonge merrie die net onder het zadel is en ze is erg bang voor alles. Over twee weken krijg ik professionele hulp in de vorm van priveles eenmaal per week.

Toch lijkt het mij verstandig om ook wat grondwerk en dergelijke te gaan als wijze van training.

Nu heb ik een boek gezien, het paniekvrije paard.

Is dit een nuttig boek? Degenen die het hebben, hebben jullie er wat aan gehad? Of waren het leuke plaatjes en hield het daarna op?

passepartout

Re: Boek: Het paniekvrije paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 17:17

Volgens mij heb ik dit boek, maar kan het niet meer vinden.
Er staan handige tips in.
Is wel een aanrader.

Brennie

Re: Boek: Het paniekvrije paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 17:51

Bij nerveuze typetjes moet je ze een beetje helpen door zelf heel cool over te komen. Mijn pony is 3 jaar en 2 maand onder het zadel en ziet ook echt alles. Ik heb er een meisje op rijden van 13 en ik vertel haar steeds dat ze de pony moet overtuigen. Dus tijdens het instappen goed door laten stappen en als hij ergens van schrikt, negeren en gewoon opnieuw langs het enge ding rijden, daarna even vergeten en even later er gewoon weer langs rijden. Hij vond balkjes draven ook heel spannend vooral toen er ineens een rode balk voorlag ipv een gele, maar doordat het meisje goed haar been erbij hield en hem als het ware vertelde dat het echt niet eng was liep hij erover heen, wel heel voorzichtig maar hij deed het wel. Dus zelf heel stoer gaan rijden, misschien helpt dit bij jouw paardje ook.
Veel succes.