ik heb een nieuwe pony gekocht, met redelijk lange manen, nu wil ik weten wat ik kan doen, zodat ze lang blijven en niet afbreken? t liefst laat ik ze zo lang mogenlijk groeien, de pony staat wel het hele jaar buiten,
verder heeft mijn andere pony ook redelijk lange manen, en bij haar lijkt het alsof ze niet groeien!
antiklit erin, met de vingers de manen ontwarren zodat er geen klitten meer in zitten, een aantal losse vlechten erin (niet strak vlechten ivm afbreken en schuren), twee keer per week losmaken en opnieuw doen en af en toe bij het rijden oid los laten hangen.
ja dat vraag ik me ook af is het niet slecht dat vlechten ? lijkt mij dat je de manen daarmee beschadigt afbreekt mij is ook verteld gewoon los laten hangen en af en toe antiklit en uitpluizen
Ik heb Eli zijn manen nu een jaar steeds in vlechten die ik er één keer in de week à 2 weken opnieuw indoen. Zijn haar is in die tijd duidelijk langer geworden dus echt slecht zal het niet zijn. Hoe langz ijn de manden nu? Komen ze al op de grond bij het grazen dan zou ik ze in een vlecht doen omdat het anders op die lengte blijft afslijten. Als ze nog niet op de grond komen zou ik ze nog lekker los laten hangen en verder niet teveel aanzitten.
Als de Friezen de manen los hadden op de wei waren er echt binnen no time stukken af, bij losse vlechten is dat niet. Je moet ook niet strak vlechten, dan breken ze af. De manen van de Friezen bleven echt het mooist in vlechten!