voor het eerst buiten rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ijsje

voor het eerst buiten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 09:42

ik ben mijn paard aan het inrijden ,maar vroeg me eigenlijk af wanneer jullie voor het eerst buiten zijn gaan rijden met een jong paard en hoe hebben jullie dat gedaan?

Sting

Re: voor het eerst buiten rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 09:49

Hangt erg van het paard af. Ik zou beginnen met veel buiten wandelen. De eerste keer dat je echt naar buiten gaat moet hij al goed mak zijn voor autos enz. Maar dat lijkt me wel logisch .
Het beste kan je met een ander paard naar buiten gaan die heel braaf is en die je als bumper kan gebruiken als die van jou iets te hard wil. Zowiezo niet gaan galopperen, want je paard kent de omgeving niet en kan dus van alles schrikken. een drafje kan je wel doen. En niet te lang en goed en veel belonen .

ijsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 10:00

toen hij een jaarling was heb ik heel veel met hem gewandeld samen met een shet hij was echt nergens bang voor tot hij ontdekte dat hij hengst was ,hij was niet meer te houden ,nu is hij twee en halve maand geleden gecastereerden wil ik hetw eer gaan proberen ik heb alleen geen shet meer en zal het dus alleen met hem moeten doen.

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:10

Je kan toch het beste iemand van stal meevragen die mee wilt.
En als je naar buiten gaat, moet je zeker weten dat hij verkeersmak is!

ijsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 10:25

ik ben ook van plan om eerst een paar weken met hem te wandelen in het bos ,en neem dan nog iemand mee,maar was benieuwd naar jullie eerste ervaringen