Staart proper houden op de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Titsia

Staart proper houden op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 06:41

Mijn paard heeft dus een nieuw leuk dingetje gevonden als hij op de trailer staat. Hij gaat met zijn kont op het achterste zitten en als hij moet mesten blijft hij ook zo zitten. Gevolg, heel zijn billen plus (dikke!!) staart hangen vol. Als ik nou gewoon les heb kan me dat niet zoveel schelen, maar hij doet het dus ook steeds op wedstrijd. Heb altijd baby doekjes mee, handdoeken maar dan nog krijg ik alles er niet uit, en blijft zijn staart nat en zijn billen groen zien.

Wat kan ik nu gebruiken of doen zodat hij hier mee ophoudt of ik zijn staart proper kan houden tijdens de rit.. Bandage lijkt me ook niet lukken want dan zit ik nog met zijn billen

Sim

Re: Staart proper houden op de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 07:41

toch maar voor de bandage gaan, of zo'n staartzak. Spuit de billen van je paard voor het transport in met Equishine. Kun je de opgedroogde mest en eventuele gele plekken er heel makkelijk af borstelen. Of een jerrycan met water en spons meenemen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 07:43

Staartzak, maar geen bandage, die wil de boel nog weleens afknellen. Er zijn neopreen staartwortelbeschermers te krijgen. En bij het inladen de staart over de achterstang heendoen, als ze dan mest, heb je het niet overal zitten.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:58

de mijne heeft een staartbeschermer aan en heeft er ook nog steeds last van.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:01

Ik heb een hele lange staartbeschermer, het deel rond de staartwortel is zacht gevoerd, het lagere deel is gewoon nylon wat je met klitteband rond de staart kan sluiten.
Ideaal!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 11:28

Sjuimpje waar vind je die dingen ergens? Van die korte staartbeschermers vind je overal wel en bandages ook natuurlijk, maar wat jij beschrijft kan ik niet zo direct thuis brengen...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:50