Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

arabiergek schreef:hallo..
ik heb een vraagje .. als je een arabische hengst laat ruinen.. word hij dan slomer kwa.. lopen enzo.. ( minder actief.) of is dat onzin ,, want ik wil wel een pittig paardje.. groetjes lindy
welshfreak schreef:Het gebeurt ook dat ze zelfs heviger worden. Sylvester van mijn stal was eerst 4jarige hengst en supperbraaf alleen bijterig. Nu 5jarige ruin en er valt veel minder mee te doen, mss toeval maar het kan dus.
welshfreak schreef:Het gebeurt ook dat ze zelfs heviger worden. Sylvester van mijn stal was eerst 4jarige hengst en supperbraaf alleen bijterig. Nu 5jarige ruin en er valt veel minder mee te doen, mss toeval maar het kan dus.
gevonden schreef:Waarom een brave hengst besnijden met alle risico's van dien.
.
Sonja schreef:gevonden schreef:Waarom een brave hengst besnijden met alle risico's van dien.
.
Om 'm een fatsoenlijk paardwaardig bestaan met weidegang in groepsverband te geven misschien?
ikke schreef:welshfreak schreef:Het gebeurt ook dat ze zelfs heviger worden. Sylvester van mijn stal was eerst 4jarige hengst en supperbraaf alleen bijterig. Nu 5jarige ruin en er valt veel minder mee te doen, mss toeval maar het kan dus.
Hhhmmm, last van z'n pubertijd of zo?
Mensen die een hengst hebben om te kunnen zeggen dat ze een hengst hebben, die hebben toch wel erg last van hun ego. GEEN persoonlijke aanval hoor.
Een hengst hengst laten om te kunnen zeggen dat er ballen onder hangen grenst voor mij aan dierenmishandeling. Zeker in een land als Nederland waar een hengst ongeveer net zoveel aandacht trekt als het verschijnen van de koningin.
maar met rijden maakt het bijna niks uit.. het is alleen dat die van mij wat rustiger is geworden als er een merrie aankomt en wat minder bijterig.. Majah.. hijs altijd wel een beetje lui geweest als het ging om werken, maar dat komt door zn karakter..
Die van mij bijvoorbeeld buiten... Zoef nog steeds zo.. Paniekerig.. en de ene keer is hij nergens bang voor.. De ene keer strekt die uit.. de andere keer neemt die nog geneens de moeite om zn benen op te tillen.. majah dat terzijde
Amethyst schreef:Nee, slomer worden van castratie heb ik ook nog nooit gezien
Het is wel zo dat ze wat rustiger worden en minder paniekerig zoals Sjonniej al zegt