arabier slomer naar ruinen.. of even snel..??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

arabiergek

arabier slomer naar ruinen.. of even snel..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 21:40

hallo..
ik heb een vraagje .. als je een arabische hengst laat ruinen.. word hij dan slomer kwa.. lopen enzo.. ( minder actief.) of is dat onzin ,, want ik wil wel een pittig paardje.. groetjes lindy

ellepel

Re: arabier slomer naar ruinen.. of even snel..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 07:07

is lekker onzin.....

ik heb nog nooit gezien dat een paard van castreren slomer is geworden met rijden.
denk dat dat meer een kwestie is van je eigen rijkunst en voeding....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:35

Hij wordt hooguit wat rustiger en minder paniekerig.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:59

Nee, slomer worden van castratie heb ik ook nog nooit gezien

Het is wel zo dat ze wat rustiger worden en minder paniekerig zoals Sjonniej al zegt

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:05

Het gebeurt ook dat ze zelfs heviger worden. Sylvester van mijn stal was eerst 4jarige hengst en supperbraaf alleen bijterig. Nu 5jarige ruin en er valt veel minder mee te doen, mss toeval maar het kan dus.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:23

arabiergek schreef:
hallo..
ik heb een vraagje .. als je een arabische hengst laat ruinen.. word hij dan slomer kwa.. lopen enzo.. ( minder actief.) of is dat onzin ,, want ik wil wel een pittig paardje.. groetjes lindy

Ik heb het ook wel eens gehoord maar merk er bij mijn ruin niets van.. of zou het dan toch een klophengst zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:25

welshfreak schreef:
Het gebeurt ook dat ze zelfs heviger worden. Sylvester van mijn stal was eerst 4jarige hengst en supperbraaf alleen bijterig. Nu 5jarige ruin en er valt veel minder mee te doen, mss toeval maar het kan dus.

Zal meer met puberen te maken hebben denk ik zo

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:28

welshfreak schreef:

Hhhmmm, last van z'n pubertijd of zo?
Mensen die een hengst hebben om te kunnen zeggen dat ze een hengst hebben, die hebben toch wel erg last van hun ego. GEEN persoonlijke aanval hoor.
Een hengst hengst laten om te kunnen zeggen dat er ballen onder hangen grenst voor mij aan dierenmishandeling. Zeker in een land als Nederland waar een hengst ongeveer net zoveel aandacht trekt als het verschijnen van de koningin.

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:34

Mensen die een hengst hebben om te kunnen zeggen dat ze een hengst hebben, die hebben toch wel erg last van hun ego. GEEN persoonlijke aanval hoor.
Een hengst hengst laten om te kunnen zeggen dat er ballen onder hangen grenst voor mij aan dierenmishandeling. Zeker in een land als Nederland waar een hengst ongeveer net zoveel aandacht trekt als het verschijnen van de koningin.

ging het hier niet heel ergens anders over??????????????????????????????

Waarom een brave hengst besnijden met alle risico's van dien.

Ik heb ook nog nooit gehoord dat ze slomer worden hoor dus daar hoef je bang voor te zijn, wel worden ze over het algemeen wat stbieler in de omgang. uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:54

gevonden schreef:

.

Om 'm een fatsoenlijk paardwaardig bestaan met weidegang in groepsverband te geven misschien?

Chivari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 16:57

Dat kan ook met een hengst hoor!
En er zijn ook genoeg ruinen en merries die alleen op een weitje staan!

Terug naar het onderwerp, onze arabier heeft als hengst meerdere jaren gedekt, op 7-jarige leefdtijd geruind. Hij is met andere paarden (dan zijn eigen 'kudde') wel rustiger geworden, maar met het rijden merk je er niets aan!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 17:53

Sonja schreef:
gevonden schreef:

.

Om 'm een fatsoenlijk paardwaardig bestaan met weidegang in groepsverband te geven misschien?

Als je een hengst niet afzonderd van andere paarden maar gewoon bij ruinen zet heeft hij net zo'n leven als de ruinen hoor.
Die van ons staat in een groep ruinen en dat gaat super!

Alleen met een dek-hengst zou ik dat niet doen

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:09

ikke schreef:
welshfreak schreef:

Wat is dit voor onzin?
Ik sta op een pensioenstal met veel hengsten. Die komen net zoals de andere paarden elke dag op de wei. Staan gewoon in open boxen. kunnen elkaar zien en ook snuffelen. Er staan ook wel wat minder brave hengsten. Die komen ook gewoon op de weide. Kunnen elkaar ook zien in de stal. Alleen dan niet snuffelen.

En we hebben nog nooit problemen gehad. Je kan er ook gerust met een merrie langs lopen. Ze snuiven wat en hinniken. Maar verder niks. Je moet wel zorgen dat je met de merrie door loopt.

Co0lArabiaN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:21

mmmmm.. Ik heb die van my gekend als Hengst.. Hij is nu ruin.. maar met rijden maakt het bijna niks uit.. het is alleen dat die van mij wat rustiger is geworden als er een merrie aankomt en wat minder bijterig.. Majah.. hijs altijd wel een beetje lui geweest als het ging om werken, maar dat komt door zn karakter..

Volgens my is het wel zo dat als je hengst hebt hij wat oplettender is.. op wedstrijden.. allemaal merrie's enzo.. Maar dat kunnen ruinen ook wel gewoon doen.. Die van mij bijvoorbeeld buiten... Zoef nog steeds zo.. Paniekerig.. en de ene keer is hij nergens bang voor.. De ene keer strekt die uit.. de andere keer neemt die nog geneens de moeite om zn benen op te tillen.. majah dat terzijde

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:37

Amethyst schreef:
Nee, slomer worden van castratie heb ik ook nog nooit gezien

Het is wel zo dat ze wat rustiger worden en minder paniekerig zoals Sjonniej al zegt

Idd..

Het is en blijft het karakter waarom het paard doet hoe hij doet..