hoe staart mooi recht knippen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jolien_

hoe staart mooi recht knippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 15:52

Vaak zie ik foto's op bokt van paarden met hele mooie recht afgeknipte staarten. Het paard dat ik nu rij heeft dat niet en graag wil ik het ook zo recht mogelijk krijgen.

Ik ben dus benieuwd hoe ik het beste en mooiste resultaat kan krijgen, dus hoe doen jullie dat?

Mi_Amore

Re: hoe staart mooi recht knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:18

Euh, het meisje dat mijn paard haar manen en staart knipt, draait altijd de staart rond, en knipt dan het topje eraf. Je kent het wel, je neemt de staart vanonder vast, draait hem zo wat rond en knipt het puntje eraf Is er niemand op stal die het voor jou kan doen?

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:26

Hoe knipt men een staart...??

Borstel de staart eerst heel goed uit, eventueel met behulp van wat antiklit spray. Er mogen geen klitten meer inzitten, anders krijg je dat ongelijke effect.
Neem een scherpe schaar, trek de staart strak naar beneden, en knip hem dan net boven je vuist af (afhankelijk van welke lengte je wilt hebben). Schud de staart flink uit, borstel hem nog een keer goed door, trek de staart weer strak, en knip uitstekende haren af. Doe dat net zo lang totdat er na het schudden en borstelen geen haren meer uitsteken, en voilà!

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:05

Het beste kun je iemand even vragen die zijn of haar arm onder de staartwortel legt zodat de staart wat omhoog komt. dan de staart naar beneden trekken en dan recht langs je vingers een paar cm eraf halen.
Door de arm onder de staartwortel,krijg je een goede lengte en kan voorkomen dat je er teveel afhaald.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:30

en je voorkomt daarmee ook dat het scheef lijkt, als je paard zijn staart gaat dragen tijdens het rijden

Just_Mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:45

Samm schreef:
Het beste kun je iemand even vragen die zijn of haar arm onder de staartwortel legt zodat de staart wat omhoog komt. dan de staart naar beneden trekken en dan recht langs je vingers een paar cm eraf halen.
Door de arm onder de staartwortel,krijg je een goede lengte en kan voorkomen dat je er teveel afhaald.

Zo doe ik het ook altijd!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:18

Ik pak altijd gewoon de staart (ongekamd én met klitten) vast en knip er een stuk af Niet recht, maar ach

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 22:04

Opgerolde handdoek onder de staartwortel leggen en de schone klittenvrije staart afknippen op de gewenste hoogte. Bij een hele dikke staart knip ik trouwens met de scheermachine, anders krijg je nog snel happen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 08:17

Ik pak de staart altijd boven vast, net onder de staartwortel, in een hand als het lukt, en dan naar beneden gaan met je hand tot het punt waar je em wilt knippen, dan staat de staart helemaal strak, niet loslaten en dan knip je het onderste stukje eraf, volgens mij kán je zo helemaal niet scheef knippen

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 09:06

ik geef de voorkeur aan een natte staart....
Goe uitborstelen,wassen eventueel,strak naar beneden trekken en knippen

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:35

tamaraatjuh schreef:
Ik pak altijd gewoon de staart (ongekamd én met klitten) vast en knip er een stuk af Niet recht, maar ach

Het is toch een kleine moeite om de staart even uit te borstelen??

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:41

annegti schreef:
Bij een hele dikke staart knip ik trouwens met de scheermachine, anders krijg je nog snel happen.

Bedankt voor de tip! Dat zal ik eens bij Sjors proberen .

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:49

ik doe idd ook uitborstelen, dan de staart bovenaan pakken, hand tot op gewenste hoogte, en dan knippen.. nog nooit fout gegaan, soms toch iets te kort maar dat stoort niet

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 11:52

Koortje schreef:
tamaraatjuh schreef:

Het is toch een kleine moeite om de staart even uit te borstelen??

Ja, als je paard een dunne staart heeft wel...met 1 van mijn paarden ben ik écht een half uur bezig voordat ik alles geplozen heb! Dus kleine moeite.....mwah...

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:03

Samm schreef:

ik doe het ook altijd op deze manier. iemand even de staartwortel zo houden zoals hij hem ook onder het rijden draagt en daarna iemand anders laten afknippen.
wel vantevoren even wassen en uitkammen. anders heb je nog een scheef effect.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:13

heidehofs schreef:

iemand

even de staartwortel zo houden zoals hij hem ook onder het rijden draagt en daarna iemand anders laten afknippen.

Dat is het makkelijkst ja, gewoon door een ander laten doen

Goed gereedschap is het halve werk, dus een scherpe schaar gebruiken. Niet zo'n roestig exemplaar dat al jaren onderop in je borstelbak ligt.

Vraag het trouwens even aan de eigenaar voordat je zomaar gaat knippen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 12:56

Gister avond ook even de staart van mijn paard geprobeerd recht af te knippen. Hij is een beetje kort nu en nog niet recht. Over een maand of wat kan ik deze tips wel weer gebruiken denk ik

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:06

ik probeer juist altijd om mn staart niet te recht af te knippen! ik vind het veel mooier als het er natuurlijk uitziet, dus als hij op de grond hangt, knip ik een kleinklein beetje eraf(vind lange staarten super), gewoon wat in het wilde weg knippen, zodat het er niet uitziet alsof hij net geknipt is
als je de staart gewoon naar beneden 'trekt' en dan tussen 2 vingers steekt en met de andere hand langs je vingers knipt, is hij toch recht, dacht ik (als je je vingers horizontaal houdt, tenminste )

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:10

Mijn manier word geloof ik niet in Nederland gebruikt
Als de staart helemaal uitgeborsteld is, mooi recht trekken en rond het achterbeen draaien en dan overschot ervanaf knippen. Zo krijg je een mooie lengte en bij mij is het toch altijd recht.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:27

Ik borstel em uit, laat mijn hand naar beneden glijden en dan KNIP

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 15:02

Of met een scheerapparaatje.
Met een schaar lukt het vaak niet om in 1 knip alles eraf te halen, daardoor is het ook niet recht.