Hoevaak zadel oplaten vullen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linardsje23

Hoevaak zadel oplaten vullen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 15:23

Mijn zadel heb ik vorig jaar juli gekocht en is toen op maat gemaakt en drie maanden later (oktober) weer helemaal nagekeken en weer opgevuld. Maar ik heb het gevoel dat die weer opgevuld moet worden. Zou dat zo snel alweer moeten ? Rij er wel dagelijks mee.

_Nann_

Re: Hoevaak zadel oplaten vullen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:41

ik zou zeggen, zodra je merkt , dat je zadel anders of verkeerd op je paard gaat liggen, gewoon weer effies laten nakijken/opvullen... ik denk niet dat je daar echt een tijdsinschatting van kan maken, aangezien dat bij elk zadel anders zal zijn...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:43

Netzoals O_G zegt, als jij merkt dat het niet meer zoals eerst lag (toen het dus goed lag) moet je het gewoon even na laten kijken.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:08

Sluit ik me bij aan. Over het algemeen is het 1 keer per jaar genoeg maar dat varieert per paard. Mijn zadel wordt elk half jaar na gekeken (nu heb ik mazzel dat mijn instructeur ook zadelmaker is).

@Sronnie: ivm je onderschrift...ik denk dat het mooie weer met vakantie is en geen zin heeft om terug te komen.
Laatst bijgewerkt door SisLeone op 10-08-05 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:09

Een plaatsgenoot!
Mag ik vragen wie jouw zadelmaker is?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:11

Oktober, dus is al bijna een jaar geleden, klopt dan toch prima? De eerste keer na aankoop moeten ze snel terug opgevuld worden omdat de vulling dan in elkaar gedrukt is, verder zou het nu plm. om het jaar moeten.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:14

John Kool. Hij woont in Ede. Hij heeft samen met een vriend het bedrijf in Hilversum. Het heet Bestfit. Als je interesse hebt kan ik je zijn 06 nummer geven mocht je meer vragen hebben of zo.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:16

Zat. komt de hoefsmid weer, maar hij bekapt behoorlijk kort dus vandaar ook. Mijn oom is zadelmaker en gaat mss ook bij bestfit (meer samenwerkingsverband) werken.
Zou je 06 via pm willen sturen?