hoe lang in Z1/Z2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Goofy44

hoe lang in Z1/Z2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 14:57

Als een ruiter met een of twee paarden Z1/Z2 geworden is, hoelang kun je dan in Z1/Z2 blijven als je de paarden kwijt raakt. Mag je direct in Z1/Z2 met een ander paard starten of is dat bv L2/M1 of M1/M2.
Wordt dat ook door het niveau (in wedstrijden) getoond door het paard bepaald. Als je lange tijd geen wedstrijden meer rijdt, blijft Z1/Z2 status dan geldig. Ik heb nog niet naar deze regels gezocht.

In principe kun je een paard naar een hoog trainings niveau rijden zonder dat je naar wedstrijden gaat. Het niveau wordt dan niet vastgelegd.

Er zijn veel mensen die lesgeven zonder dat ze een opleiding hebben gevolgd maar op een bepaald niveau paardrijden (dressuur). Er zijn mensen die 1 of 2 keer in de Z1/Z2 gereden hebben en vervolgens jaren lang het imago hooghouden dat ze Z1/Z2 zijn, maar geen winstpunten meer halen. Kun je wat je niveau betreft teruggezet worden, of bepaald het resultaat van de wedstrijden die je gereden hebt hoelang je op een bepaald niveau blijft (rijden, of niet rijden)?

Anoniem

Re: hoe lang in Z1/Z2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:04

Als jij 1 of 2 paarden in het Z1/Z2 hebt gereden, zal je met een jong paard weer gewoon onderaan moeten beginnen. Volgens mij mag je dan wel meteen L1 starten. Begin jij nu weer met een paard dat Z1 of Z2 heeft gelopen, dan moet je dat paard in die klasse starten die jullie allebei zijn geweest. Jij Z2 en je paard Z2 is dus gewoon Z2 starten meteen.

Verder kan je niet teruggezet worden in niveau, behalve als je verliespunten rijd, maard an moet je het wel heeel bont maken. Verder zijn er mensen die heeel lang in het Z2 blijven rijden omdat ze niet de overstap naar het ZZ-licht willen maken. Als je 5 wp in het ZZlicht hebt gehaald moet je een keuze maken, of Z2 blijven starten en daar blijven, of ZZlicht starten en dan mag je dus geen Z2 meer starten met dat paard.

Snap verder nietz o goed waar je heen wil met dit verhaal, maar hoop dat je er wat aan hebt.

Je onderschrift:

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:18

ik ga helemaal mee met sydney2005

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:35

Bron: KNHS dressuur reglement:

Indien een ruiter tenminste twee keer met verschillende paarden in de klasse Z1 was opgenomen, dan moet hij een ongeklasseerd of B-geklasseerd paard in de klasse L1 starten, maar hij mag dit paard ook in de klasse L2, M1, M2 of Z1 starten, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leeftijd van paarden. Uiteraard moet minimaal in de hoogst gemeenschappelijke klasse worden gestart.

Indien een ruiter tenminste twee keer met verschillende paarden in de klasse Z2 was opgenomen, dan moet hij een ongeklasseerd of B-geklasseerd paard in de klasse L1 starten, maar hij mag dit paard ook in de klasse L2, M1, M2, Z1 of Z2 starten, met inachtneming van de bepalingen inzake de minimum leeftijd van paarden. Uiteraard moet minimaal in de hoogst gemeenschappelijke klasse worden gestart.

*edit: aangevuld*

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:37

ik ben met sidney2005 mee eens
je onderschrift is zo :

SandraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:45

Volgens mij klopt t wel wat zij zeggen.. maar ik heb er niet zoveel verstand van...
Als je boven z2 of boven zzzwaar ( weet niet welke nou de grens is) met 2 verschillende paarden hebt gereden.. dan mag je in het z1 starten met alle paarden dan hoef je geen lager niveau te rijden...
En als t paard nou z1 of 2 heeft gelopen en de ruiter nog niet.. dan moet je in het l1 starten.... tenzij de ruiter al hoger heeft gereden..

Ik weet t nie Cker ! Vergeef me als ik het fout heb Maar zo dacht ik het opgevat te hebben...