wat doen met oude merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

wat doen met oude merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 13:22

Ik heb mijn oude merrie verhuurd. Ik wilde haar eigenlijk niet verhuren, ze is al 30, veel meegemaakt enzo. Z is nog bereden, maar ik wil haar niet al te vaak meer gaan berijden, dus ik dat allemaal verteld, meisje was helemaal gek van haar, was niet erg. Ze wilde zelfs de volle 30 euro gaan betalen, ik be eerlijk gebleven en omdat laila al oud was enzo de helft gevraagt. Nouja ze zou dus niet komen om te rijden enzo. En dat valt me ook reuze mee, maar nu neemt ze vriendinnen mee enzo en de andere huursters weten zo op haar in te praten denk ik dat ze er toch bijna elke keer weer op rijden. Nou kan pony dat best hebben maar ik heb vandaag zitten kijken. En die vriendinnen willen voornamelijk crossen en springen. Nou weet ik dat laila druk is, maar haar dan ook nog laten rennen Verder trekken ze veel in haar mond en zie ik dan mijn merrei niet happy is. Ik merk het zelf ook met rijden. Na het instappen gaat ze er altijd vrijwel gelijk vandor, dat mag ze, zolang ze berijdbaar blijft. Dit zijn gewoon alle frustraties en overige energie enzo. Maar nu blijf ze druk, doordat ze zich bij andere in houdt gooit ze het bij mij eruit (gelukkig opkroppen is ook niet goed)
Maar wat zouden jullie doen. Het meisje zelf is wel okee, maar nog wat on ervaren, en als ik zeg snij een appel in stukjes en ga even wat grondwerk enzo met haar doen, snijden ze die appel in stukjes en gaan dan rijden
Nouja ik ben benieuwd
Laatst bijgewerkt door Karin op 11-08-05 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

oosterhoff

Re: Ik weet het even niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:33

lijkt me duidelijk. gewoon op je gevoel afgaan.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:37

ik zou een regeltje erbij voegen, dat ze niemand meer mee mag nemen. ze duidelijk maken dat zodra je haar ziet rijden het over is voor haar. wat is nou belangrijker, haar pleziertje of jou merrie??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:46

lailapri schreef:
Ik merk het zelf ook met rijden. Na het instappen gaat ze er altijd vrijwel gelijk vandor, dat mag ze, zolang ze berijdbaar blijft. Dit zijn gewoon alle frustraties en overige energie enzo. Maar nu blijf ze druk, doordat ze zich bij andere in houdt gooit ze het bij mij eruit (gelukkig opkroppen is ook niet goed)

Eerlijk gezegd heb ik als ik dat zo lees op het eerste gezicht meer vertrouwen in het rijden van dat meisje dan van jou...
Jij vind het normaal als een paard er vandoor gaat, zolang hij je maar laat zitten????? GEWOON frustraties?????
Sorry, maar vind ik niet normaal...

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:50

denice schreef:
ik zou een regeltje erbij voegen, dat ze niemand meer mee mag nemen. ze duidelijk maken dat zodra je haar ziet rijden het over is voor haar. wat is nou belangrijker, haar pleziertje of jou merrie??

Als ze het hier dan niet mee eens is zou ik er of een ander meisje voor zorgen of gewoon niemand. het gaat hier wel om joun lieve paard die je toch niet verpest wil hebben?

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:52

Nou zo moeilijk is het volgends mij niet hoor..
Gewoon even tegen dat meisje zeggen dat ZIJ de verzorgster is en dat ze ook verandwoordelijk is als er iets met de merrie zou gebeuren. Dat je liever niet meer hebt dat ze gaan crossen met een merrie van 30. En als er zo nodig met haar gecrosst moet worden dat je het dan zelf wel doet.
Als jij vraagt of zij grondwerk wil gaan doen met JOU merrie, horen zij of haar vriendinnentjes er niet op te klimmen.

Je moet gewoon eerlijk zijn. Zeggen waar je mee zit, want zo te horen ben je het er dus niet mee eens. En als zij/hun het er niet mee eens is/zijn??! Pech gehad, zoekt ze maar een ander die zo gek is om dit toe te laten.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:37

Haar even herinneren aan de afspraak die ze met jouw had gemaakt, dat ze namelijk vooral gezegd had voor het verzorgen te komen en de nadruk niet op het rijden zou liggen. En dat je behalve haar er geen andere meisjes op wilt.

pancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:56

Het is jouw paard!!! Ik zou dat niet toelaten. Gewoon een paar goede basisregels opstellen. Dus geen anderen erop en op een verantwoorde manier rijden. Zo niet jammer dan. Zonde voor z'on paard na jaren trouwe dienst

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:23

waarom verhuur je in hemels naam een merrie van 30 jaar!!!! Duidelijk niet voor het geld!
Het nadeel van geld vragen vind ik dat de verzorgster dan ook iets meer recht krijgt.
Ik zou gewoon zeggen dat het rijden niet meer mag en anders moet ze maar opstappen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 16:08

idd niet voor het geld, maar meer dus dat ik er niet achteraan hoef dat ze nog moeten uitmesten enzo, zijn sommige namelijk nogal makkelijk in en ik krijg scheve gezichten te zien.
Er van door gaan lees dat even als, een rondje hard draven en een rondje galoperen. Doe je dit niet krijg je een zenuwen paard.
Als ik de enigste ben die haar zou rijden zou dit dus bijna niet nodig zijn, maar omdat ze zich bij andere altijd erg in houdt, en ze het bij mij eruit mag gooien lucht dat erg op. Daarna gaan we serieus aan het werk. Soms moet ze ook eerst serieus aan het werk en mag ze tussendoor even rennen. Tja het is nu eenmaal een half renpaard die erg jong in dr hoofd is.

Nouja zoals ik al zij wilde ik haar in eerste instantie niet verhuren, me fjord en me shet wel. Ze waren weze kijken voor me shet, en daarna heb ik nooit meer wat gehoord, behalve van haar, zij was toen mee, en vond laila te gek.
Paardje heeft nogal wat gehad, lichamelijk, bronchitus, kreupel, hoefbevangen, en geestelijk dus nog jong maar lichamelijk kan ze het allemaal soms niet meer aan, en nouja dan krijgt ze mankementjes, daarom ben ik ook zo voorzichig met haar en vind ik het moeiijk andere zo op haar te zien rijden...

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:21

Nou, als je er zo mee zit zou ik toch even je hart luchten bij dat meisje hoor.
Als ze er echt zo gek mee is, zal ze toch wel begrijpen dat je dit liever niet wilt? Gewoon even rustig uitleggen lijkt me het beste.

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:21

Als ik jou was zou ik haar gewoon nog even duidelijk maken wat de regels zijn. Als jij niet wil dat er op gereden wordt, dan wordt er niet op gereden, dan maakt het toch niet uit dat ze 30 euro betaalt?! Ook zou ik haar gewoon goed duidelijk maken dat er geen anderen op mogen. Als ze zich daar niet aan wil/kan houden, dan zoek je toch gewoon iemand anders?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 16:22

nou dan ga ik dat maar doen!

kiekpjot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 21:35

srry,,maa vin k nii egt goed
Ik zal als ik jou was wel beetje op haar letten..
Je weet maar nooit wat ze doen en al die vriendinnen mee nemen..
Ik zelf zou als het echt erger word iets zeggen van jha srry als je zo doet wil ik het liefst niet meer dat je op mijn pony kokt rijden of huren..
Maa je meot zoals oosterhoff op je gevoel af gaan..
suc6 ...

kiekpjot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 21:36

Ik ga volledig mee met nancy22 Ik ga volledig mee met nancy22Ik ga volledig mee met nancy22

kiekpjot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 21:37

oeps srry .. da was maa 1x bdoeld

ellepel

Re: wat doen met oude merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-05 07:20

oude merrie bij mij op stal heeft ook een verzorgstertje, de merrie is 29.

er werd ook mee gecrossed, gewoon een paar keer gewaarschuwd en nu gaat t goed.
toen kwam er later ook een ander meisje, en
is die met het oudje onderuit gegaan, gelukkig kwam iemand anders het vertellen, maar t zijn geen leuke dingen...goed in de gaten houden!

maak afspraken over hoe vaak ze komt en dat ze gewoon geen anderen op het dier mag laten, veel pubers, hebben totaal niet door wat een ouder dier wel en niet meer kan...

ik heb wel gezien dat de merrie er zo sloom bijstond, bleek dus dat ze met het arme diertje behoorlijk aan t crossen waren geweest en ze dus bek af was....

goede afspraken maken, t is jouw dier toch, dus ben jij de baas....