snel je Ruiterbewijs halen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MirZam

snel je Ruiterbewijs halen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 19:32

Weet iemand hier op bokt waar je snel je ruiterbewijs kan halen.
Heb al ergens een arrangement gezien dat je het in 1 weekend kunt halen.. dit kost dan 240 euro.. en dan blijf je daar het hele weekend.
Kan dit sneller.. of weet er iemadn zo'n adres wat dichter bij brabant?

Bedankt vast!

__Nathalie__

Re: snel je Ruiterbewijs halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 21:34

als ik jou was zou ik hem niet halen. Ik heb hem nu al bijna 8 jaar maar heb hem nog nooit nodig gehad, zonde van je geld ik hou hem maar aan voor het geval dat maar elke keer twijvel ik weer of ik hem zou verlengen

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 22:29

Maar je hebt je ruiterbewijs toch nodig voor de verzekering? Want als 'bevestiging' voor je rijkunst vind ik het halen van het ruiterbewijs onnodig, je kunt zelf wel bepalen ofdat je ver genoeg bent om buiten te gaan rijden toch? Als ik hem wil halen ga ik toch op een makke pony, en niet op Renaat omdat ik dan waarschijnlijk zak. Maar als er op buitenrit een ongeluk gebeurt ben je toch niet verzekerd (of half?) als je geen ruiterbewijs hebt?
Net zoiets als dat je auto rijdt zonder rijbewijs ofzo?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 23:36

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 10:05

Lyte schreef:
Maar je hebt je ruiterbewijs toch nodig voor de verzekering? Want als 'bevestiging' voor je rijkunst vind ik het halen van het ruiterbewijs onnodig, je kunt zelf wel bepalen ofdat je ver genoeg bent om buiten te gaan rijden toch? Als ik hem wil halen ga ik toch op een makke pony, en niet op Renaat omdat ik dan waarschijnlijk zak. Maar als er op buitenrit een ongeluk gebeurt ben je toch niet verzekerd (of half?) als je geen ruiterbewijs hebt?
Net zoiets als dat je auto rijdt zonder rijbewijs ofzo?

Je bent ten aller tijde verzekerd buiten met je paard..ook zonder ruiterbewijs.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 10:30

je bent dan alleen verzekerd met buitenritten en je moet wel een cap op hebben.
ik heb dat ding 4jaar gehad en er nooit wat mee gedaan!zonde van t geld dus!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 10:49

Dus als ik geen cap op zou hebben, ik zou ten val komen, wat is er dan volgens jullie NIET verzekerd? Ik werk zelf bij een ziektekostenverzekering, behandel ziekenhuisnota's.... wij betalen gewoon hoor!!!!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:03

Sneller dan in 1 weekend zul je niet snel vinden Idd bij het Reelaer ben ik ook geweest. Is een aanrader

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:12

moet je daar met eigen paard heen
?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:48

Hier in België kan je je ruiterbewijs in 1 ochtend halen
Je schrijft je in en je kan vrijdagochtend komen voor je examen af te leggen,met of zonder eigen paard,'s ochtends leg je hem dan af en in de middag weet je of je geslaagd bent of niet en je ruiterbewijs wordt daarna opgestuurd...

Zelf ga ik later mijn ruiterbewijs doen(A brevet)om dat ik dan voor een B ga en een A is nodig voor een B en een A én een B is nodig voor een initiator

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:52

Je kan hem bij ons op de manege in 1 dag halen, maar alleen als je een eigen paard hebt en meeneemt. Kost 50 euro ofzo. Weet alleen niet of je dan van te voren het boek krijgt zodat je wat kan leren, anders lukt dat toch nooit?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:28

Wat al gezegt wordt, waarom?
Voor verzekering heb je hem niet nodig, je WA keert makkelijker wat uit dan het Ruiterbewijs.
Alleen als je in een gebied woont waar je verplicht bent om hem te hebben heeft het zin, al zijn er steeds minder plaatsen waar dat is.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:57

Yvonniej schreef:
moet je daar met eigen paard heen
?

Kan als je dat wil, maar je kan ook op een paard van de manege rijden. Als je op vrijdagavond aankomt wordt er gekeken welk paard er bij je past en die mag je dan uitproberen. Vind je het helemaal niets, kun je een ander paard proberen. Ik rij er zelf ook en ga het eerste weekend van september (proberen) mn ruiterbewijs te halen. Maar waarschijnlijk met een 'eigen' paard (van mn schoonzusje )

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:17

Ik heb ook mijn ruiterbewijs bij het Reelaer gehaald Ik kan het aanraden

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 08:14

waarom denkt iedereen nou toch dat ie rondom verzekerd is met een ruiterbewijs???
dat is volgens mij niet zo (correct me if i'm wrong), die verzekering die bij je ruiterbewijs hoort keert alleen uit in gevallen waar je eigen WA verzekering niet in voorziet en dan alleen nog in (natuur)gebieden waar het ruiterbewijs wordt gevraagd voor schades aan dat betreffende natuurgebied verder niet.
Oftewel, voor die verzekering hoef je dat ruiterbewijs niet speciaal te gaan halen.
Er is al jaren sprake van dat het ruiterbewijs en cap verplicht zou worden bij buitenrijden maar er is nog nooit iemand geweest die mij aangehouden heeft en naar mn ruiterbewijs heeft gevraagd (ben toch zonder cap al aardig wat agenten tegen gekomen....)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 10:34

Cissy; Dat is inderdaad geroepen toen er begonnen werd met het ruiterbewijs. "Ja haal het nu maar, volgend jaar is het verplicht"
Maar dat is nooit gebeurd. En je eigen WA keert eerder iets uit dan het ruiterbewijs.