sjabrakje wassen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MsunriseM

sjabrakje wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 13:46

moet je sjabrakje ook wassen?

noekje

Re: sjabrakje wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:46

ja! als je hem niet wast en hij wordt heel erg vies kan je paard schuurplekken of druk plekken krijgen..

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:55

tuurlijk moet je je sjabrak wassen !! oris krijgt elke dag een schone op haar rug anders krijgt mevrouw schuurplekken... ze heeft een hele gevoelige dunne huid.... best zielig soms...

maar wel wassen dus, als je er een paar x mee gereden hebt, e je denkt van nu kan ik em haast neerzetten dat er zoveel opgedroogd zweet in zit... dan zou ik hem toch maar wassen... en anders gaan ze ook zo stinken...

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:00

OrissE_GipsY schreef:
tuurlijk moet je je sjabrak wassen !! oris krijgt elke dag een schone op haar rug anders krijgt mevrouw schuurplekken... ze heeft een hele gevoelige dunne huid.... best zielig soms...

maar wel wassen dus, als je er een paar x mee gereden hebt, e je denkt van nu kan ik em haast neerzetten dat er zoveel opgedroogd zweet in zit... dan zou ik hem toch maar wassen... en anders gaan ze ook zo stinken...

ik ben hier totaal mee eens.
ik was m'n gebruikte dekjes altijd om de week

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:04

Mijn moeder gaat er wel altijd eerst met de stofzuiger overheen, anders komen er haren en zand in de wasmachine. Mijn verzorgpaard doet 3 x met een dekje, hij zweet veel, en mijn eigen paardje 5 x met een dekje. Na het rijden haal ik als ie erg nat is het dekje onder het zadel weg en hang hem ondersteboven op zodat ie iets kan drogen. Groetjes Brennie

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:07

ik haal mijn sjabrak en singel enz.. altijd van mijn zadel af als ik gereden heb, meestal is mijn singel ook doorweekt ( neopreen)

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:46

MsunriseM schreef:
moet je sjabrakje ook wassen?

Ja natuurlijk je hebt je eigen broek toch ook niet altijd aan zonder te wassen!

Ik was ze meestal na een keer of 4/5 uit hangt er vanaf hoe hard we gewerkt hebben.Ik haal eerst met de stofzuiger de haren er af en dan lekker in de wasmachine.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:18

Ja natuurlijk, ik was ze niet 1x in de 2 weken ofzo, maar toch wel optijd(ik heb heel veel dekjes, en heb dus vaak iedere keer een ander dekje op )

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:54

Elke dag even uitborstelen is ook handig!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:58

Ja, je ,moet ze wel degelijk wassen!
Anders wordt ie helemaal hard, en glad aan de onderkant van al het zweet en stof