wie heeft dit hoofdstel en wat vind je ervan? Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wie heeft dit hoofdstel en wat vind je ervan?
en niet duur ook!!
gekke_koei schreef:ik vind het een geweldig hoofdstel. we hebben de oranje voor merel en ja ik vind hem sterk zat. hij staat ook heel erg gaaf. harrys horse spullen zijn altijd goed, maar dit hoofdstel is 35 euro.. tegenover een biothane van 200.. tuurlijk zal er verschil in zitten, maar deze heeft fijne prijs en zit ook goed. geen schuurplekken en mijn vriend rijd uren over het strand...
gekke_koei schreef:ik vind het een geweldig hoofdstel. we hebben de oranje voor merel en ja ik vind hem sterk zat. hij staat ook heel erg gaaf. harrys horse spullen zijn altijd goed, maar dit hoofdstel is 35 euro.. tegenover een biothane van 200.. tuurlijk zal er verschil in zitten, maar deze heeft fijne prijs en zit ook goed. geen schuurplekken en mijn vriend rijd uren over het strand...
Rieja schreef:Dat hoofdstel is op zich handig, maar ik vind lichtblauw en orange allebei zo lelijk! Als ze nou gewoon in groen of donkerblauw waren geweest.....(ik ben niet zo hip, blijkbaar)
) lijkt me eigenlijk ook wel mooier. Donkerblauw is wat neutraler maar toch ook weer apart
Goldie schreef:Ik vind ze dus echt zo lelijk....
najah ieder z'n eigen mening he
Serendipity1 schreef:Die zijn echt mooi. Kan je het bit er ook dmv zo'n kliksluiting afhalen?(naam vergeten...) Kan t niet goed zien op de foto

Billy schreef:En, anders dan wel gezegd wordt, is er geen halster van te maken, er zit nl geen ring aan de onderkant.
Het is een gewoon rijhoofdstel en heeft niks met een halsterhoofdstel te maken.
Ik heb zelf een hoofdstel van Norton gkocht.
Die is veel mooier van kwaliteit, en qua model vergelijkbaar met de HH.
In de aanbieding ( - 40%) zat hij in dezelfde prijsklasse als de HH
Karin schreef:Het is idd een Engels model hoofdstel dat toevallig van gekleurd kunststof is, net zoals je in de endurance veel ziet. Ik vind het wat misleidend dat het 'endurancehoofdstel' wordt genoemd: in de endurance zie je vooral hoofdstellen met uitklikbaar bit (handig tijdens de vetgates, de tussentijdse rustpauzes) en er is in die tak van sport vrijwel niemand die met een sperriem rijdt.
Niets mis mee om zulke hoofdstellen te verkopen, maar ik ben van mening dat de term 'endurancehoofdstel' waaronder het verkocht wordt de lading niet dekt.
Een echt endurancehoofdstel ziet er zo uit (dit is een beta-biothane van Podium):
En als halster, nadat het bit is uitgeklikt:
Overigens schijnt dat TPU erg sterk materiaal te zijn (net als biothane) dus kwalitatief gezien zit je daarmee wel goed.
Maar zal dan ook wel heel wat duurder zijn.