Wat vinden jullie de beste regendeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

freaky

Wat vinden jullie de beste regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 13:13

Hai,

Ik wil een nieuwe regendeken kopen en ben benieuwd wat jullie de beste regendeken vinden en waarom?

loveprince

Re: Wat vinden jullie de beste regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:20

Een die past! Een paard maak het toch niet uit wat ie op heb als ie maar lekker zit

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:20

daar zijn al meerdere topics over geweest, als je even gaat zoeken met de zoekfunctie en het woord regendeken dan zie je er genoeg. succes!

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:23

Zorg voor een goede kwaliteit. Ben je op het moment misschien iets meer geld kwijt, maar dat betaalt zich vanzelf terug want die gaan wel veel langer mee. Groetjes Brennie

freaky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 13:33

Kon niet veel vinden met de zoekfunctie, alleen veel dekens die te koop worden aangeboden.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:37

Alle internet verkoop sites bij langsgaan en steeds kijken bij de aanbiedingen, kun je vaak voor een fijn prijsje een goede kwaliteit deken krijgen, ze zijn wel vaak in beperkt aantal verkrijgbaar of alleen bepaalde maat. Groetjes Brennie

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:50

in ieder geval moet hij lekker zitten voor je paard ! dus wel een schoftbontje hebben, en goede pasvorm, zodat hij ook niet erg kan verschuiven e.d. ikzelf heb een ongevoerde harry's horse... ik vind die dekens best wel goed eigenlijk... maar je hebt ze natuurlijk ook van bucas en rambo enzo, die dekens zullen zeker hun prijs wel waard zijn denk ik... maar ik vond het zonde om zoveel geld uit te geven aan een regendeken wat ik misschien 10x per jaar gebruik

freaky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 16:19

Ik ben van plan om de regendeken van bucas te kopen, die zijn wel wat duurder maar dat merk je wel. Heb een HH gehad, die ligt niet goed op mijn paard.

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:48

Ik heb een aantal weken geleden de Bucas turnout light gekocht en ben er erg happy mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:50

Als ie ademend is en goed past! Ik heb nu een dunne ongevoerde HH, een dikkere (200 grams) rhino en een dikke Rambo. Alle soorten en ik vind ze allemaal goed en kan mooi combineren zo!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:11

Pas met de Bucas op als je paard een brede borstmaat heeft, dan past hij niet goed en schuurt dan snel

De Rambo dekens vind ik nog altijd de beste...al zijn die wel erg aan de prijs, maargoed daar krijg je dan wel veel kwaliteit voor terug.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:30

als je op zoek bent naar een onverwoestbare en absoluut waterdichte regendeken, dan moet je de Renco New Zealand deken kopen, kost rond de € 125,- en is verkrijgbaar bij Renco in renswoude, zij sturen de deken onder rembours op.
Met deze deken kun je je paard dag en nacht in de stromende regen laten lopen. Pas vorm is perfect, deken verschuift niet, en is zelfs bestand tegen de grootste slopers. Deken heeft alleen borstsluiting en twee bilkoorden.
Wij gebruiken ze zelf als regendeken en als overdeken in de winter, in het voor -en najaar lopen onze paarden alleen onder de Renco deken.

Het enige nadeel is dat ze er niet echt charmant uitzien en dat ze in het begin stijf zijn.

Renco Paardendekens. Dhr. NC van der Velden. v.Reedeweg 8. 3927 BB RENSWOUDE.
0318-574022

Let op dekens die in de ruitersport zaken verkocht worden als nieuw zeeland dekens, zijn absoluut niet te vergelijken met de Renco deken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:20

Afbeelding

harry's horse, koste me 69 euro, is een ongevoerde regendeken, de mijne rolt ermee in de blubber, een ander paard heeft er al aan lopen trekken, hij heeft em nu voor t 2e jaar op gehad, en d'r zit maar 1 klein scheurtje in...

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:22

Ik gebruik nu enkele jaren de IR Tornado naar alle tevredenheid. Dit is een ongevoerde regendeken die ik over het winterdek heen gooi. Zomers gebruik ik 'm uiteraard ook wel.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 18:40

Bucas, bucas en nog eens bucas, voor zowel mijn shet als mijn anda. Ik heb mijn lesje wel geleerd met goedkopere regendekens die inregenden of gewoon lekten als een vergiet. Van al die dekens bij elkaar had ik beter gelijk 2 goede smartex rains kunnen kopen. Voor mij nix anders meer!

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:21

ik heb afgelopen jaar een bucas gekocht. Tis een waterdichte winterdeken. Hij ademd ook goed. Das wel belangrijk, je kunt beter wat meer uitgeven en een goede ademende deken kopen dan een goedkopere. De bucas moet je wel met een speciaal bucasmiddeltje wassen anders raakt de waterdichtheid over.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 08:23

voor mij ook absoluut de Bucas dekens (kwam ook als beste uit de test in het blad Bit)
op dit moment hebben mijn paarden de smartex rain op, die kunnen ze op tot ca 20 graden zonder dat ze het er warm onder krijgen, de dekens zijn absoluut waterdicht, licht en goed ademend.
mijn Fries had eerst een HHorse deken, maar daar ging hij erg onder zweten en kreeg smetplekken op zijn borst van het schuren. De Bucasdekens hebben tegenwoordig een mooie voorsluiting met een extra borststukje achter de voorsluiting, deze ligt goed op mijn Fries (met een brede borst)

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 08:59

Ik vind de weatherbeeta dekens ook heel goed liggen goed op mijn paard en hebben een katoenen voering wat zorgt dat de vacht ook mooi blijft ze passen mijn paard perfect

YoenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:20

Ik heb al jaren een Bucas regendeken en die vind ik super !
Ligt als een huis, en 100% waterdicht.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:17

ik heb dezelfde gloof ik als jou ellepel, als die ooit blauw was , maar ik heb ze voor €45,- was wel n koopje en t zijn goede dekens, t enige minpunt eraan vind ik dat ze niet zo mooi op de rug liggen..maar voor de rest passen ze perfect..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:25

Rhino's!!!! Helaas niet in de benodigde maat in NL te krijgen, maar ik wil niets anders meer. Ik haal mijn dekens dus ook uit Engeland.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:54

ik heb voor mijn oude pony al jaren de bucas verona, prima deken en nog steeds waterdicht, heb hem zelf gewassen.
heb voor mijn paard de bucas all in one besteld

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:00

Ik heb vanaf december vorig jaar (2 winters geleden ) een Hurricane van IR, en ik vind hem helemaal top! Alleen bij vreselijke regen lekt hij een beetje door, maar dat valt nog steeds wel mee.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 14:06

Bucas Smartex Rain Volledig goedgekeurd!!