Cavalettiwerk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Cavalettiwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 12:24

Aangezien ik het iedereen altijd anders zie doen. Moet je nou verlichte zit, doorzitten of lichtrijden boven cavaletti's? Ik heb geleerd verlichte zit, maar het probleem daarbij is dat ik haar dan nauwelijks aan de teugel kan houden. Is het ook goed als je gewoon doorzit of gaat lichtrijden?

Ervaringen, tips en wijsheden zijn welkom!

mcrielaard

Re: Cavalettiwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:34

Ik heb altijd geleerd, om of in de verlichte zit te gaan, of om gewoon te blijven lichtrijden. Maar niet doorzitten.

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:39

Nee hoor je mag verlicht of lichtrijden. Een caveletti is nmlk iedere pas een balk dus kan je makkelijk lichtrijden

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:02

Lichtrijden of verlichte zit, maar hou wel rekening met je verbinding met de mond als je in verlichte zit zit, dus je handen niet naar voren 'gooien', maar wel iets naar voren brengen, dit geldt ook voor het lichtrijden. Groetjes Brennie

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:26

Drafpassen worden gewoon ruimer gemaakt, maar dan mbv balkjes. Als je gewoon verruimt, blijf je ook lichtrijden. Ik blijf dus boven balkjes ook meestal lichtrijden, of soms om gewoon zit te oefenen in verlichte zit, maar zeker niet doorzitten.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:31

Ik ging altijd met de verlichte zit over de balken heen maar sinds ik springles heb nu een half jaar denk ik blijf ik gewoon lichtrijden boven de balken.Het kan beide.Ik vind wel dat je een goede zit moet hebben en je je paard niet stoort boven de balken als je blijft lichtrijden anders zou ik wel gewoon in de verlichte zit over de balken gaan.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 15:14

oke, dank jullie wel

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:49

Gewoon lichtrijden is mij geleerd..

svenlOver15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:48

als je gewoon cavaletti draaft kan je verlichte zit doen, maar je kan ook gaan lichtrijden.
ga niet doorzitten want dan is het veel te zwaar voor het paard en kom je niet goed mee..
succes..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 22:30

Of je nu het beste doorzit, licht rijdt of in de verlichte zit over balken gaat, is per situatie verschillend.

Het valt mij op dat veel mensen hier zeggen: 'nooit doorzitten'. Nu zou ik daar bij een jong paard ook niet voor kiezen, maar als het om een verder doorgetraind paard gaat, zie ik niet in waarom ik er niet gewoon al doorzittend overheen zou gaan.