Rijbroek Mondoni Africa

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ontario

Rijbroek Mondoni Africa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 08:40

Ik zie steeds dat deze rijbroek in de aanbieding is bij de Divoza.

Wie heeft deze rijbroek en wat vind je ervan/wat zijn je ervaringen met deze rijbroeken??
Hoe onderhoud je ze?

Bedankt!

Groetjes Danielle

Au3

Re: Rijbroek Mondoni Africa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 08:56

Ik heb er een gehad (om eens te testen gekocht).
Ik vond hem wel fijn zitten alleen slijten ze heel gauw en bleef de kleur niet zo mooi.
Nu moet ik wel zeggen dat ik normaal alleen maar Pikeur rijbroeken gebruik en tja in de prijs en kwaliteit zit een groot verschil.
(pikeur 170 euro en mondoni 50 euro).
Ik heb de Mondoni 1 jaar gehad en toen was ie echt wel op (elke dag zo'n beetje aan).
Terwijl mijn pikeur broeken echt jaren meegaan.
Maar ja als je bv maar 1 of 2 x per week rijdt , dan denk ik dat deze broek prima is .

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 09:10

Ik heb nu zo'n broek. Vorrige week gekocht. Een rookblauwe.
Ik vind ze wel fijn zitten. Ik heb eigenlijk ook niks te klagen verder want ik heb 'm pas. Maar ik vind 'm erg fijn zitten.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 09:12

Ik heb ze ook al jaren.
En ze bljiven bij mij erg goed, en ik draag ze zo'n 4 a 5 keer per week.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 09:13

Ik heb er twee, allebei donkerblauw. De ene heb ik nu drie jaar en de andere twee jaar, die oudste wordt nu wel wat dun op het zitvlak. Ik rijd 3-4 keer per week. Ze worden idd vaal in het gebruik en door het wassen. Sommige mensen vinden dat vervelend, mij interesseert het niet zo. Over de prijs-/kwaliteitverhouding ben ik prima te spreken, ik zou er zo weer eentje aanschaffen.

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 09:19

Ik heb er 1, een bordeaux rode, de kleur is nogsteeds even mooi en ze zitten heel lekker omdat ze heel zacht zijn en het net als een legging zit (ja niet het model maar het gevoel). Ik heb hem nu 2 jaar en hij hoeft nog lang niet weg!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 09:59

ik heb er sinds april ook 1 en heb hem nu veel gedragen... de kleur wat idd iets minder, maar is overal nog heel...
en ze zitten ook nog eens heerlijk...
ik zal er zo weer een kopen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:04

Ik vind ze idd ook heerlijk zitten, lekker zachte stof die nergens schuurt of drukt. Zelfs van de naden van het ingenaaide zitvlak heb ik geen last: ik rijd er gerust lange ritten mee, ook wedstrijden van 60-100 km en ook bij warm weer (25-30 graden).

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:10

Ik heb er 4

Ze zitten echt heerlijk, zijn niet zo duur, dus kun je ze eerder vervangen. Heb ook een paar pikeur en eurostar van een vriendin gekregen, die stopte met de paarden.

Verschil voel je wel, toch zou ik als ik er een moet vervangen weer een mondoni kopen. Misschien nu die met steekzakken.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:20

Ik vind ze niet zo, heb een tijdje alleen maar Mondoni Africa's gehad maar de grote merken (Eurostar, Pikeur, Cavallo) hebben toch mooiere stoffen en een betere pasvorm. Die Mondoni's sleten bij mij op het bovenbeen altijd vrij snel door (precies daar waar je je zweep hebt liggen), het zitvlak werd snel pluizig, op een gegeven moment kwam er een gaatje bij het kruis en dan werd de broek ook nog snel vaal. Voor een andere broek betaal je iets meer, maar dan heb je er ook meer plezier van. Bovendien kun je voor de prijs van ene Mondoni misschien ook nog wel een fijne tweedehands mooie broek op de kop tikken!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:23

Ik draag ze ook al een aantal jaren en vind ze wel lekker zitten.
Alleen zit de ene iets ruimer dan de andere terwijl het dezelfde maat is.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:59

Ik heb er ook eentje. Geen problemen mee gehad. Vind hem wel fijn, ook een mooie prijs.

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 11:33

Bedankt voor jullie reakties!! Hoe wassen jullie ze, ivm dat zitvlak?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:34

Gewoon op 40 graden in de wasmachine. Gaat prima. Je hoeft het zitvlak ook niet in te vetten, het wordt niet hard.

Ik had vroeger een rijbroek met echt leren kniestukken. Die moest ik na iedere wasbeurt invetten en ze krompen ook. Maar met dat nepleren zitvlak van de Africa hoef je dus niets speciaals te doen.

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 12:02

Thanks!

Beppeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:43

Ik heb er zaterdag ook één gekocht, zit erg lekker, had nog nooit een broek met (nep)leren zitvlak gehad, zit erg lekker met rijden. Volgens mij kun je ze het beste binnenste buiten wassen i.v.m. verkleuren. Vind het een prima broek voor 50 euro!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:27

Ze zitten prima, maar de stof verkleurt vreselijk en ze zijn na een jaar af. Doe mij dan maar die polyamide broeken van HH, die zijn goedkoper, maar gaan wel 2 jaar mee (zweten wel wat meer).

Helaas heb ik ook slechte ervaringen met een aantal dure broeken. Ik heb een HOrka broek gehad van 120 euro die zo ging pluizen, en ook de eurostar Diana is van dat pluisstof. Dus op zich heb je wel redelijk waar voor je geld als je een Mondoni broek koopt.

Kentucky blijft bij mij wel mooi, en ook een Horka broek met teflon laagje blijft goed. De beste prijs-kwaliteitsverhouding vind ik de goedkoopste polyamide broeken van HH hebben (prijs 30 euro).

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:51

Ik heb er ook één die ik in december 2004 gekocht heb en de maanden erna redelijk intensief gedragen heb. Ze was al snel vaal, het zitvlak pluist, kortom het ding ziet er niet meer uit en ik doe ze dan ook niet graag meer aan Mijn pikeurs daarentegen blijven er gewoon als nieuw uit zien.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:30

ik heb er niet zulke goede ervaringen mee. Binnen een jaar was de broek bij mij echt op! Dan vielen er gaten in het leren zitvlak.. Nu zou ik dat misschien enigszins normaal vinden wanneer ik 5 dagen in de week 6 paarden per dag rijdt maar ik reed er 2 en dan ook nog maar 3 a 4 dagen per week. Ik waste ze eenmaal per week op 30 graden in de wasmachine.
Ik heb een donkergroene en een zandkleurige gehad en ik vond ze prachtig toen ik ze kocht! Ze zaten ook heel lekker. Snel verkleuren deden ze bij mij niet maar ze gingen gewoon helemaal aan gort op het zitvlak...
Het er een klacht over ingediend bij Divoza en ik kreeg van hen een nieuwe Eurostar als compensatie. Daar ben ik nu heeel erg blij mee.