Binnenbak huren in de winter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sokkebok

Binnenbak huren in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 15:10

Wie huurt er wel eens een binnenbak in de wintermaanden en hoe zijn dan de afspraken en wat kost dat. Is dat bij een manege, stalhouderij of privéstal?

Ik wil nl. voor mijn dochter met haar pony in de winter 1x per week een binnenbak gaan huren, al is het maar voor een half uur zodat ze dan ook lekker kan rijden zonder modder.

Leoni_

Re: Binnenbak huren in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 15:20

Je kan bij verschillende manege's een bak huren voor een uurtje, de prijzen zijn bij elke manege anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:42

Je zal echt moeten informeren bij een manege of stal bij jou in de buurt! Hier verschilt het enorm, die bij ons in het dorp vraagt 10 euro met licht en 5 euro zonder licht. Maar in een ander dorp in de buurt betaal je altijd 3,50 maar kun je 's avonds bijna nooit terecht.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:46

Waar ik les,aan de overkant van mijn pension stal hebben ze ook een binnebak,
wij mogen daar rijden als we even vantevoren bellen,
dit kost ons 5 euro per uur,en 2.50 per half uur

karin1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 17:55

Dat ligt er helemaal aan of je alleen bent in de bak, wat voor soort stal het is (manege, privéstal), maar dat zeiden mijn voorgangers ook al

Ik betaalde altijd 5 euro per uur in de winter bij mijn instructrice (privéstal), maar ook een andere privéstal in de buurt vroeg 5 euro per uur. Dan had je wel de kans op mederijders. Maar kwam je op een goed tijdstip, dan had je de bak alleen. Op een manege waar ik wel eens reed kostte het geloof ik 7 euro.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:09

is het niet handiger om lid te worden van een rijvereniging? ikzelf en velen hier kunnen zo elke dag gewoon gebruik maken van 2 grote rijhallen met licht en alles en betalen daar gewoon een vast bedrag per jaar voor ( lidmaatschap)

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 18:18

bij mij kan je de binnen bak huren voor € 4,50 p/u het enigste wat je wel moet doen is even bellen hoe laat de bak vrij is i.v.m. ons eigen trainings programma.
wil je de bak absoluut voor je zelf alleen hebben betaal je €9,00 p/u en anders rij je met een paar ruiters meer maar nooit meer dan 3 tegelijk omdat je natuurlijk wel wat ruimte moet hebben om je paard lekker los te werken.
maar daar heb jij niets aan sokkebok, want jij zit in brabant en wij in friesland, maar dan heb je wel een indicatie wat de bak huur ongeveer doet bij andere

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 19:12

Ik huur af en toe een binnenbak. Ene keer op een manege andere keer bij een pensionstal. Kost bij beide 5 euro per keer.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 20:06

lowara schreef:
is het niet handiger om lid te worden van een rijvereniging? ikzelf en velen hier kunnen zo elke dag gewoon gebruik maken van 2 grote rijhallen met licht en alles en betalen daar gewoon een vast bedrag per jaar voor ( lidmaatschap)

Van mij mag ze bij de ponyclub, dan is het probleem opgelost, maar dat wil ze nog niet.

Nu heb ik een idee wat een beetje de prijzen zijn voor de bakhuur.
Gem. dus ong. 5 euro. We hoeven de bak niet alleen te gebruiken, dus dat scheelt weer.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:19

Bij ons op de manege betaal je 3,00 euro per uur, het verschilt dan of je de bak voor je zelf hebt of niet. Na schooltijd kan dit alleen op beperkte tijden. Als je lid bent bij ons van de club mag je hethele jaar door gebruik maken van de bak zonder extra kosten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:22

Ken er één die vraagt 10,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 20:54

superwoman schreef:

Ja bij ons in het dorp de manege ook hoor, als je met licht rijd. Zonder licht dus 5 euro. Maakt dan niet uit met hoeveel je bent, dus als je iemand regelt erbij betaal je de helft.... Vaak betaal ik niet eens, ken die man erg goed en hij is er 's avonds haast nooit. We spreken dan wel is een bedragje af...

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 22:30

bij onze pensionstal kan je voor € 5,- p uur de binnebak huren maar er mogen dan wel anderen bij, in totaal 6 als er geen les wordt gegeven en in totaal 4 als er wel les is.
voor meer info zie www.hetlageeind.cjb.net

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 09:53

Hier in de buurt heb ik het gevraagt, maar dan moet je meteen per jaar betalen. Dan mag je wel altijd in die bak rijden, maarja in de zomer heb ik die bak ook niet nodig, dus dan is het een hoop geld.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 23:07

Ik heb ondertussen al bij een paar binnenbakken geïnformeerd, niet schrikken: de 1 vraagt 12 euro per uur en een ander 20 euro. Geen haar op mijn hoofd......................
Nu vind onze dochter het toch wel goed om bij de ponyclub te gaan.
Ik geloof dat we dan ong. 15 euro per maand betalen (kan iets meer zijn) en dan gaan ze ook elke week in een binnenbak rijden, dus dan is de keus niet zo moeilijk toch!
We hoeven de bak ook niet alleen te hebben!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 23:13

20,- echt belachelijk zeg!
dan lijkt me een rijvereniging wat makkelijker

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 15:20

superwoman schreef:

Bij ons vragen ze 20,-
Dan heb je (als het goed is) wel de hele bak voor je alleen, maarja belachelijke prijs vind ik..

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 16:06

wij hebben een sleutel van de manege gekocht. op de manege verkopen ze sleutels van de manege voor 60 euro(zoiets). je mag dan het hele jaar in de manege rijden, behalve als er lessen of evenementen plaats vinden. ik rijd dr meestal alleen in de winter. maar als ik geen sleutel heb moet ik 7,50 betalen en voor niet leden 10,-. aangezien ik dr vaker dan 8 keer rijd(dan zit je op 60 euro) is het goedkoper om een sleutel voor het hele jaar te kopen. elk jaar komt er een ander slot op de manege.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 19:56

Dat is nou een mooie regeling!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 20:00

Bij ons kost het €5 Euro per uur per paard.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 20:00

Hier kan dat wel.. Diegene die Ricky en Seven bijrijden, die rijden meestal 1x per week in de manege les mee bij de manege in de buurt..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 20:06

Bij ons is het 2,50 per uur als je er niet lest normaal, maar ik les wel en dan hoef ik eigenlijk nooit te betalen. Is ook altijd verlicht alleen vragen ze er dan een keer mee voeren of mesten erbij. Maar dat duurt niet zo lang want er zijn daar niet zo veel paarden dus ja...

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 20:23

superwoman schreef:

Hier in de buurt vragen ze E 12.50- per paard per uur! Ronduit belachelijk!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 20:28

Wij hebben op stal een 20x65 binnenbak en 's winters kunnen mensen van buiten af voor 2,50 er gebruik van maken en 5,00 met licht. Zit wel een maximaal aantal van buitenaf aan, want wij mogen uiteraard nog wel gebruik maken van de bak

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 20:29

bij ons willen ze liever niet meer dat je komt dus hebben ze het tarief zo verhoogt dat het afschrikt.. 15 euro!!! voor een half uur!! --> baal er van als onze buitenbak niet goed is en ik heb wedstrijd kan ik evt. altijd op de manege rijden maar ze hebben je daar liever niet meer geloof ik + dat ik het een hoop geld vind meer dan 32 euro voor een half uurtje nu ben ik dus afhankelijk van een gede bak voor ik een wedstrijd ben.. maar je blijft afhankelijk van het weer.. dat weet je nooit van te voren.