thermografie gebruikt? ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Redgirl

thermografie gebruikt? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-05 11:44

Hallo,
Voor school (afstudeeropdracht) ben ik bezig met een opdracht over thermografie. Daarvoor had ik ook een enquete hier op bokt geplaatst. Allemaal trouwens bedankt voor het invullen.
Nu ben ik bezig met het 2e gedeelte van de opdracht en dat is mijn eigen onderzoek. Daarvoor ben ik ook op zoek naar ervaringen met thermografie.
Dus de vraag is (voor de mensen die ooit thermografie hebben gebruikt of er iets van weten): Wat vind je ervan? Wat kan er verbeteren? Waar liggen de sterke punten en waar de zwakke punten? Wat zijn de successen er volgens jullie van en wat de valkuilen?

Ik hoop dat er mensen zijn met genoeg kennis hierover die mijn hun ervaringen kunnen vertellen...

Groetjes Anneminke

Diana_Mabel

Re: thermografie gebruikt? ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:51

Mable heeft er 1 gehad begin van dit jaar. Het is ideaal de arts kan zien waar hij het zoeken moet.
Valkuilen kan ik je zo niet geven. Ik zou het wel leuk vinden om er nog eens 1 te doen dan kan ik zien of het verbeterd is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:59

Ik heb erover gelezen. Op zich is het een nuttig hulpmiddel, mits je weet hoe de beelden te interpreteren. Daar zit de bottleneck van het systeem. De bruikbaarheid van een systeem staat of valt met de kennis van degene die het apparaat bedient. Aangezien er in de hypische wereld al meer onzin dan waarheid wordt verteld, zie ik dat hiermee ook gebeuren.
Ik ken het systeem vanuit mijn vak erg goed. Hierbij wordt gekeken of grote elektriciteitsverdelers goed zijn aangesloten en of er geen "hot spots" in de kast zitten (brandgevaar).

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:03

Mijn paard heeft een paar maanden geleden een thermografie gehad.
Daar konden ze zien dat er links achter minder spieren zaten dan rechts, waardoor de rechts ging overbelasten maar dan was het dan ook wel eigenlijk.
Ze zeiden dan het in de bekken zat en moest toch verder voor een scintigrafie. Maar het bleek de knie la te zijn.
Ik vind het niet een bijzonder aparaat waar je veel aan zou kunnen hebben.